נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

09:03 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

כישורי עבודה דיגיטליים

עם קצב התקדמות עולם העבודה מתחדד הצורך שלנו בכישורים חדשים. מדובר בכישורים שמתמקדים בחיבור בין הבנה טכנולוגית לאינטליגנציה חברתית. כישורים הדורשים הכשרה מתמדת ולמידה "תוך כדי תנועה", מודעות עצמית וחברתית גבוהה ופתיחות. הכישורים האלה צפויים להיות כישורי הליבה הקריטיים של העובדים המצליחים בארגונים.

כמה מהכישורים "החמים" –

  1. Sense makingהיכולת להוציא את המשמעות ממידע, לעבד לעומק, לבצע חשיבה שנותנת משמעות, שמסייעת בקבלת החלטות. זהו הדבר שמכונות לא יכולות לעשות וכנראה לא יוכלו לעשות…
  2. Social intelligenceאינטליגנציה חברתית, היכולת לתקשר עם אחרים בצורה ישירה ועמוקה בעולם של טכנולוגיות חברתיות; ליצור קשר מהיר עם אנשים שמעולם לא פגשת, לייצר 'נוכחות' גם כשאתה לא שם במובן הפיזי ויותר מכך – היכולת לייצר מחויבות והנעה דרך הרשת.
  3. יכולת בין תרבותית – היכולת לפעול בתרבויות שונות תוך החלפה מהירה של Setting פנימי. זה דורש לא רק ידע והיכרות אלא יכולת לחוש ולהגיב מהר לקונטקסט נתון ולתפקד בו היטב. היכולת להכיל את השונות, להגיב לשונות ובעיקר לנהל את השונות ולהפיק ממנה את המקסימום – עומדת בבסיס ההצלחה של צוותים בעולם העתידי.
  4. New media literacyהמדיה היא שפת תקשורת חדשה. צריך ללמוד את "חוקי הלשון" של המדיה החדשה כי שפת המילים שלנו כבר לא מספיקה… אנו נדרשים ליכולת לפתח תוכן תוך שימוש בצורות מדיה חדשות וכן למנף את המדיה ליצירת תקשורת משכנעת. בד בבד אנו נדרשים לנהל את הזהויות הדיגיטליות שלנו (On Line Reputation), כך שיתמכו בצרכים שלנו.
  5. Transdisciplinarityהיכולת להכיל, להבין ולעשות שימוש בקונספט שחוצה דיסציפלינות. ההנחה היא שעל מנת להתמודד עם הבעיות המורכבות של היום יידרשו פתרונות שישלבו מספר תחומים ועל כן היכולת לעשות שימוש בתוכן ממספר דיסציפלינות היא זו שתביא חדשנות. כמה מההמצאות הכי מעניינות של השנים האחרונות הגיעו מ'השאלת' עולם ידע אחד לתוך עולם ידע אחר.

לחצו כאן להאזנה לראיון שהתקיים עם נטע רביד גולן בנושא בתוכנית "הערכת מצב" בהגשת פארלי שחר ברשת ב' ב-21.05.12.

לחצו כאן לעיון במאמר שלם בנושא.

נכתב על ידי לירון דגן ונטע רביד גולן.

*לירון דגן היא יועצת ארגונית בתחום משאבי אנוש ב"לוטם"

*נטע רביד גולן היא יועצת ארגונית ומנהלת תחום משאבי אנוש ב"לוטם"

Explore more

Blog

זום אין – סקרי חוויית עובד

מפגש היכרות עם פתרונות לוטם סנסינג למדידת חוויית עובד. במפגש נתייחס למציאות הנוכחית והשפעותיה על חווית העובד ורמת המחוברות, על חשיבות הסקר בימים אלו, תוצרים וכלים ניהוליים ליום שאחרי.

רוצה לקרוא
Blog

תהליכי למידה עם משמעו"ת עסקית

שלוש טעויות שארגונים עושים בבחינת אפקטיביות תהליכי למידה וכיצד מודל משמעו"ת עסקית יסייע לכם לחזק ובהמשך גם למדוד את האימפקט העסקי של תוכנית ההדרכה.

רוצה לקרוא
Special

אם נסתכל על המציאות שלנו, ימים של מלחמה ובהם תנאי אי וודאות, כ"א חסר, שחיקה נפשית ועוד. איך מטמיעים ומיישמים תוכניות עבודה במציאות כזו? איך בכלל נעים קדימה?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות