נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

07:03 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מה הקשר בין אוהדים ישראלים ביורו למחוברות ארגונית?

בלוג זה פורסם לראשונה ללקוחות Manager's GPS לפיתוח מנהלים: כלים ניהוליים בדיגיטל.
מה זה אומר כלים ניהוליים ב-Mgps? כדאי שתכירו>>

"היום אני בעד פורטוגל, אבל אם היא תפסיד אני בעד אנגליה".

לפני שבוע הגיע לסיומו טורניר היורו שמתקיים אחת ל-4 שנים. השחקנים בכל קבוצה מורכבים מאזרחי המדינה בלבד. הנבחרות בטורניר מלוות בגאווה לאומית גדולה, כאשר אפילו שחקנים מפורסמים חוזרים לשחק למען ניצחון מדינתם. גם בישראל צופים בהמונים בטורניר היורו, למרות שנבחרת ישראל לא מתחרה. למעשה האוהדים הישראלים הם "אוהדים צפים" אשר בוחרים בכל יום מחדש את הקבוצה איתה הם מזדהים.

ניתן למצוא דמיון רב בין האוהדים הישראלים לעובדים שלנו, שלפעמים "צפים" (בינם לבין עצמם) בתחושות המחוברות שלהם לארגון.

אז איך הופכים את העובדים שלנו לאוהדים של הארגון? 

מחוברות ארגונית (Engagement) –
היא המידה בה העובד מחויב למשהו או למישהו בארגון וכתוצאה מכך, עד כמה מסור הוא יהיה לעבודתו וכמה זמן הוא יישאר בארגון.

3 טיפים להגדלת המחוברות:

  1. בהירות ומשמעות אוהדי הנבחרות מתעמקים בנתונים של הנבחרת, יודעים את כל היסטוריית ההפסדים והניצחונות וכל זה רק מגדיל את האהדה והחיבור שלהם לנבחרת ולטורניר. אבל מה לגבי העובדים בחברה: עד כמה הם מחזיקים את התמונה הרחבה בנוגע להחלטות שנעשות? האם הם מודעים להצלחות האחרונות שלנו? האם הם יודעים לאיזה כיוון אנחנו צועדים? בהירות בנוגע למתרחש בארגון יוצרת היקשרות ומעוררת אכפתיות, ומכאן מגיעה המשמעות.
  2. תחושת "ביחד" | כולנו מעוניינים שהעובדים שלנו יהפכו לצוות אפקטיבי ומגובש. מה שלרוב קורה בפינת הקפה, בהפסקות משותפות ובעשייה מקצועית משותפת. עבודה מרחוק מקבילה לצפייה במשחקי היורו לבד בבית, זו לא אותה החוויה כמו לראות משחק מהיציע עם חברים. כדי לאפשר את תחושת הביחד, יש לעודד שיחות חולין ושיח פתוח בין העובדים. אפשר לקבוע זמן להפסקה משותפת בלו"ז, שבה העובדים ישבו יחד ויצרו את החיבורים ביניהם. כמובן שגם אנחנו כמנהלים צריכים לפנות זמן לדבר עם העובדים שלנו על נושאים שאינם מקצועיים. נזכור כי זמן שהקדשנו ל"סמול טוק" הוא אינו זמן מבוזבז.
  3. גאוות יחידה | אנו רוצים שהעובדים שלנו ירגישו חלק מהארגון, שירגישו שניצחונות הארגון הם גם הניצחונות שלהם. מתן פידבקים פומביים על הצלחות יכול להניע את העובדים לחתור לניצחונות המובילים לגאווה.

עכשיו אתה: חשוב על הדברים הבאים –

  • עד כמה אתה מתווך החלטות ארגוניות לעובדים שלך?
  • מתי לאחרונה הקדשת זמן לשיחה בלתי פורמלית עם עובד בצוות שלך?
  • האם העובדים בצוות שלך מודעים ל"ניצחונות ארגוניים" מהעת האחרונה?

תפריט נגישות