נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

05:08 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מה הקשר בין אוהדים ישראלים ביורו למחוברות ארגונית?

בלוג זה פורסם לראשונה ללקוחות Manager's GPS לפיתוח מנהלים: כלים ניהוליים בדיגיטל.
מה זה אומר כלים ניהוליים ב-Mgps? כדאי שתכירו>>

"היום אני בעד פורטוגל, אבל אם היא תפסיד אני בעד אנגליה".

לפני שבוע הגיע לסיומו טורניר היורו שמתקיים אחת ל-4 שנים. השחקנים בכל קבוצה מורכבים מאזרחי המדינה בלבד. הנבחרות בטורניר מלוות בגאווה לאומית גדולה, כאשר אפילו שחקנים מפורסמים חוזרים לשחק למען ניצחון מדינתם. גם בישראל צופים בהמונים בטורניר היורו, למרות שנבחרת ישראל לא מתחרה. למעשה האוהדים הישראלים הם "אוהדים צפים" אשר בוחרים בכל יום מחדש את הקבוצה איתה הם מזדהים.

ניתן למצוא דמיון רב בין האוהדים הישראלים לעובדים שלנו, שלפעמים "צפים" (בינם לבין עצמם) בתחושות המחוברות שלהם לארגון.

אז איך הופכים את העובדים שלנו לאוהדים של הארגון? 

מחוברות ארגונית (Engagement) –
היא המידה בה העובד מחויב למשהו או למישהו בארגון וכתוצאה מכך, עד כמה מסור הוא יהיה לעבודתו וכמה זמן הוא יישאר בארגון.

3 טיפים להגדלת המחוברות:

  1. בהירות ומשמעות אוהדי הנבחרות מתעמקים בנתונים של הנבחרת, יודעים את כל היסטוריית ההפסדים והניצחונות וכל זה רק מגדיל את האהדה והחיבור שלהם לנבחרת ולטורניר. אבל מה לגבי העובדים בחברה: עד כמה הם מחזיקים את התמונה הרחבה בנוגע להחלטות שנעשות? האם הם מודעים להצלחות האחרונות שלנו? האם הם יודעים לאיזה כיוון אנחנו צועדים? בהירות בנוגע למתרחש בארגון יוצרת היקשרות ומעוררת אכפתיות, ומכאן מגיעה המשמעות.
  2. תחושת "ביחד" | כולנו מעוניינים שהעובדים שלנו יהפכו לצוות אפקטיבי ומגובש. מה שלרוב קורה בפינת הקפה, בהפסקות משותפות ובעשייה מקצועית משותפת. עבודה מרחוק מקבילה לצפייה במשחקי היורו לבד בבית, זו לא אותה החוויה כמו לראות משחק מהיציע עם חברים. כדי לאפשר את תחושת הביחד, יש לעודד שיחות חולין ושיח פתוח בין העובדים. אפשר לקבוע זמן להפסקה משותפת בלו"ז, שבה העובדים ישבו יחד ויצרו את החיבורים ביניהם. כמובן שגם אנחנו כמנהלים צריכים לפנות זמן לדבר עם העובדים שלנו על נושאים שאינם מקצועיים. נזכור כי זמן שהקדשנו ל"סמול טוק" הוא אינו זמן מבוזבז.
  3. גאוות יחידה | אנו רוצים שהעובדים שלנו ירגישו חלק מהארגון, שירגישו שניצחונות הארגון הם גם הניצחונות שלהם. מתן פידבקים פומביים על הצלחות יכול להניע את העובדים לחתור לניצחונות המובילים לגאווה.

עכשיו אתה: חשוב על הדברים הבאים –

  • עד כמה אתה מתווך החלטות ארגוניות לעובדים שלך?
  • מתי לאחרונה הקדשת זמן לשיחה בלתי פורמלית עם עובד בצוות שלך?
  • האם העובדים בצוות שלך מודעים ל"ניצחונות ארגוניים" מהעת האחרונה?

Explore more

Webinar

דו"ח לוטם 2026: תנועת המטוטלת

איך העולם ממשיך להשתנות – עם טלטלות לוקאליות ומגמות גלובאליות, עם מהפכת ה-AI שמשנה את כללי המשחק.

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק 13 "מנהיגות מעצבת: על תפקידו של הדיגיטל בשירות הציבורי"

בפרק סיום העונה של עולים למרפסת, סמדר ארבל מארחת את שירה לב עמי, מנכ"לית מערך הדיגיטל הלאומי, ואת רוני סולימני, שותף ויועץ ארגוני בכיר בלוטם, לשיחה על האנשים שמניעים שינוי אמיתי מאחורי הקלעים של המערכת הציבורית. איך מצליחים לשנות ארגון ציבורי גדול? איך בונים אמון, מחברים בין משרדים, ומייצרים תשתיות דיגיטליות ואנושיות שישרדו גם כשממשלות מתחלפות? האזינו לשיחה על מנהיגות, על מאחורי הקלעים של שיתוף פעולה בין מנכ"לית ליועץ, ועל האמונה ששירות הציבור הוא המקום שבו שינוי יכול להתחיל, אם יודעים איך להשפיע לעומק.

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק 12 "שותפות כמנוע לשינוי: איך מודל חדש יצר מהפכה עבור הורים בישראל"

ברוכים הבאים לפרק השניים עשר של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! איך יוצרים שינוי התנהגותי עמוק במערכת מורכבת כמו משרד הבריאות? בפרק זה של "עולים למרפסת" סמדר ארבל מארחת את עידית שומן אדטו, שותפה ומייסדת בלוטם, מיה יערי ממרכז גושן, ורווית ברוך ממשרד הבריאות, לשיחה על מהפכה שקטה שהתרחשה בטיפות החלב בכל רחבי הארץ. במהלך הפרק נשמע על האתגרים של הובלת שינוי במערכת גדולה ובירוקרטית, איך מתרגמים מודל תיאורטי שהגיע מאוסטרליה לכלים פרקטיים להורים בישראל, ואיך שומרים על המומנטום לאורך זמן.

רוצה לקרוא

תפריט נגישות