נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

10:49 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

תהליכי למידה עם משמעו"ת עסקית

גופי ההדרכה הארגוניים פועלים כדי לקדם את הארגון לעבר המטרות שלו ולוקחים חלק ביצירת השפעה עסקית (בהקשר הזה, "השפעה עסקית" יכולה להיות  גם במגזר השלישי או הציבורי). מודל חדש שפיתחו מומחי הלמידה שלנו, יסייע לכם לחזק ובהמשך גם למדוד את האימפקט העסקי של תוכנית ההדרכה.
לפני שנגיע למודל – כדאי לשים לב ל-3 טעויות שארגונים עושים במסגרת בחינת אפקטיביות של תהליכי ותוצרי למידה:

  1. לא מערבים את בעלי העניין הנכונים בהגדרת המטרות. אחד הסיוטים הגדולים של גופי למידה הוא להגיע להציג פרויקט כאשר זה הסתיים, להציג את שקף המטרות (בדרך כלל אחד הראשונים במצגת) ולשמוע בתגובה מגורם בכיר "רגע, זה לא המטרה". דיון במטרה בסוף הפרויקט הוא חדשות רעות. הפתרון הוא להתעקש לערב בבחירת המטרות את בעלי העניין הנכונים – בדרך כלל הם יהיו בדרג שמעל מומחה התוכן או הגורם העסקי שמולו מתנהלים.
  2. מתמקדים בתשומות ולא בתפוקות. מספר המשתתפים, משך ההכשרה או גודל התקציב לא בהכרח משקפים את אפקטיביות הלמידה. הלמידה נועדה להשיג תוצאות ואותן צריך למדוד.
  3. בוחרים מדדים לא מתאימים. בהמשך ישיר לסעיף הקודם, צריך לבחור מדדים שמשקפים את התוצאות. אפשר להיעזר ב- SMART (ספציפי, מדיד, בר-השגה, רלוונטי, תחום בזמן) או בשיטה אחרת – העיקר שהמדד יהיה כזה שמעסיק את הביזנס. טיפ נוסף: רצוי לא להמציא מדד. אם יש נתון שאף אחד לא בדק עד עכשיו, כנראה שהוא לא מייצג אימפקט.

משמעו"ת עסקית הוא המודל של לוטם לבנייה ומדידה של תהליכי למידה אפקטיביים. עבודה עם המודל בצמוד לבניית ההתערבות ההדרכתית תאפשר לחזק את הקשר שבין פרויקט, תהליך למידה או תוצר הדרכתי לבין ההשפעה העסקית שלו. כמובן שהמודל גם עוזר לדלג על שלוש הטעויות שהוזכרו מעלה.
לחצו כאן כדי לקרוא את המודל המלא (או להסתפק בתקציר שלו בתחילת המסמך).

לפרטים נוספים לגבי הרצאה, סדנה או ליווי ארוך יותר של צוות ההדרכה שלכם בהיכרות עם המודל והטמעה מוצלחת שלוכתבו לנו

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות