נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

07:11 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך.

מה אפשר לעשות? פתרון אחד למצב הוא הקמת צוות מובילי למידה פנימי בארגון.

מובילי הלמידה הם עובדים אשר בחלק מהמקרים הם אנשי למידה בעלי הכשרה בפרופסיה, ובמקרים אחרים – עובדי הארגון אשר בנוסף על תפקידם, נמצאו מתאימים לקחת חלק בקידום ההכשרות והלמידה בארגון. מובן שיש הבדל בין שתי האוכלוסיות, אך המטרה היא זהה והכלים הנדרשים דומים.

תפקיד מובילי הלמידה הוא לזהות מקרוב את הפערים הקיימים ביחידה שאליה הם משויכים או אחראים ולתת לה מענה בהתאם לתיעדוף היעדים האסטרטגים של החברה.
הקמת פורום מובילי למידה בארגון ב-4 צעדים:

  1. איתור מועמדים: זהו המהלך הבסיסי. לא כל מי שאוהב להנחות יהיה בהכרח מוביל למידה טוב. חשוב להגדיר קריטריונים לאיתור המועמדים. לכל ארגון צרכים ו-DNA שונים המשפיעים על הקריטריונים לבחירת מובילים. קריטריונים ברורים ותהליכי בחירה מושכלים יביאו לבחירה אשר תיטיב עם המובילים, תתרום למחוברות הארגונית ותייעל את תהליכי הלמידה. כשלון בתהליך האיתור יביא לבזבוז משאבים במקום מיקסום שלה.
  2. הגדרת תפקיד: לעיתים המובילים אינם עובדים באופן יעיל פשוט משום שמעולם לא הוגדר להם באופן ברור מה מצופה מהם כמובילים. חשוב שהארגון יגדיר לעצמו יעדים, תכולות וציפיות ממובילי הלמידה וישקף להם אותם באופן ישיר.
  3. מתן מיומנויות וכלים: כל ארגון יכול להגדיר מהן המיומנויות החשובות בעיניו שמובילי הלמידה ירכשו. זה יכול להיות בניית לומדות, יכולות הדרכה פרונטלית או יכולות תפעול וניהול למידה. אנחנו ממליצים על שיפור מיומנויות השימוש בכלי AI שונים וחקר כלים חדשים. ככל שמובילי הלמידה יקבלו הכשרה ויפתחו מיומנויות AI  גבוהות, הם יוכלו להטמיע את השימוש בכלים אלו בארגון ובכך לייעל את ביצועיו. הם יהפכו למקור לשאלות בתחום וגם יוכלו להשתמש בכלים לפיתוח תוצרי למידה מהירים כגון לומדות וסרטוני הדרכה בסגנון "Quick&Dirty" כפי שמתבקש בעתות חירום.
  4. הקמת קהילה: כדי למקסם את עבודתם, חשוב ליצור למובילי הלמידה קהילה עם שגרות ללמידה, לשיתוף ולהתייעצות. באופן כזה המובילים מתעדכנים מה עבד טוב ביחידות אחרות, יכולים לישם ביחידה שלהם ואף למזג כוחות ולצמצם משאבים באמצעות סנכרון בין היחידות וביצוע הכשרות משותפות.

לוטם מלווה ארגונים בהקמת קהילות פנימיות של מובילי למידה, לרבות הכשרות להקניית מיומנויות נדרשות לפרטים נוספים כתבו לנו.

Explore more

Blog

הנגשת תוכן ניהולי עדכני

 70% מהעובדים מעידים שהרווחה הנפשית שלהם מושפעת מתפקוד המנהל שלהם (במידה זהה לאופן בו היא מושפעת מבני ובנות הזוג שלהם).*  נתון מעניין אך קצת מדאיג לאור הנתון הבא: כמעט מחצית מהמנהלים מעידים שהם מרגישים שאין להם את הכלים הדרושים להם על מנת לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר.**  אחת הדרכים להתמודד עם אתגרים אלו בקרב גופי […]

רוצה לקרוא
Blog

כלי AI לקידום תהליכי למידה

אחד מתפקידי גוף הלמידה אשר תופס את עצמו כ- Enabler הוא לאתר ולהנגיש לארגון כלים ראויים שיאפשרו ליחידות העסקיות לבצע, לנהל, לשפר ולתעד את תהליכי הלמידה שלהן או לפתח לעצמן תוצרי למידה בסיסיים.  כלים כאלו כוללים מערכות ניהול למידה, כלים ליצירת תוכן דיגיטלי, תוכנות עריכת וידיאו (כולל סרטוני סמן ללמידת מערכת), מערכות לניהול ידע, כלים לעריכת […]

רוצה לקרוא
Blog

גוף הלמידה כמקדם תרבות למידה אישית 

השפעה על תרבות של ארגון, ובתוך כך על תרבות הלמידה הארגונית, היא עניין חמקמק שדורש זמן ותשומות ומושפע מהרבה גורמים. אחת הדרכים לעשות זאת היא בגישת Bottom up – מהפרט אל הארגון. 

רוצה לקרוא

תפריט נגישות