נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

03:09 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

תנהלו את זה נכון

כניסה לתפקיד ניהולי בכיר
כניסה לתפקיד ניהולי בכיר מביאה עמה אחריות רבה, לחץ וציפיות גבוהות מהסביבה. איך עושים את זה נכון?

3 מדרגות לכניסה ברגל ימין:

מדרגה ראשונה: מקשיבים.
שלב הכניסה לתפקיד הוא הזדמנות קריטית ללמידת הסביבה הארגונית והאתגרים הצפויים בה. חשוב לאמץ צניעות, להתבונן ולהקשיב לשטח. כדי לבנות בסיס איתן לפעולות עתידיות יש להבין מי הן דמויות המפתח ומה הם יחסי הכוחות, מהן המגמות הרווחות, כיצד בנויות שגרות העבודה ואילו מכשולים קיימים בדרך.

מדרגה שנייה: מתמקמים.
לאחר שהמיפוי הראשוני נגמר, ניתן לגבש את התפיסה הניהולית, לקבוע יעדים ומטרות, להתמקם מול ממשקי עבודה ולגבש תוכניות עבודה.

מדרגה שלישית: פועלים.
כעת אפשר להתחיל לשנות, לקבוע דריסת רגל ולייצר חזון. חשוב לזכור, תהליכים ארגוניים לוקחים זמן ואילו קדנציות הן קצרות – לכן צריך לקחת סיכונים ולקפוץ למים.

עוד כמה טיפים לדרך:

  • בלי השוואות – הימצאות בסביבה ארגונית חדשה מעלה לרוב השוואות למקום העבודה הקודם, אולם דיבורים על המקום אותו עזבתם רק מרחיק אתכם מהמקום הנוכחי. התמקדו במקום החדש ומעטו בהשוואות ובגעגועים…
  • נהגו בצניעות – אל תשתלטו על השיח, הקשיבו לדעות נוספות והבחינו בטוב הקיים בטרם תמהרו לשנותו.
  • חתרו לשורש העניין – רוצים להוביל שינוי? אל תעצרו בסימפטומים. חפשו את שורש הבעיה ואותו נסו לשנות.
  • בנו הנהלה – זהו את הראויות.ים והנכונות.ים ובנו איתן.ם צוות איתו תוכלו להוביל מהפכה. החשיבה בצוות יצירתית יותר, ההחלטות פחות מסוכנות ויותר לגיטימיות.

בהצלחה!

אנחנו כאן בשבילכם: Milcar@lotem.co.il

 

Explore more

Blog

זום אין – סקרי חוויית עובד

מפגש היכרות עם פתרונות לוטם סנסינג למדידת חוויית עובד. במפגש נתייחס למציאות הנוכחית והשפעותיה על חווית העובד ורמת המחוברות, על חשיבות הסקר בימים אלו, תוצרים וכלים ניהוליים ליום שאחרי.

רוצה לקרוא
Blog

תהליכי למידה עם משמעו"ת עסקית

שלוש טעויות שארגונים עושים בבחינת אפקטיביות תהליכי למידה וכיצד מודל משמעו"ת עסקית יסייע לכם לחזק ובהמשך גם למדוד את האימפקט העסקי של תוכנית ההדרכה.

רוצה לקרוא
Special

אם נסתכל על המציאות שלנו, ימים של מלחמה ובהם תנאי אי וודאות, כ"א חסר, שחיקה נפשית ועוד. איך מטמיעים ומיישמים תוכניות עבודה במציאות כזו? איך בכלל נעים קדימה?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות