Blog
עולים למרפסת – פרק ראשון "מעבר משרדים"
יותר מכתובת: כך תהפכו מעבר משרדים להזדמנות ארגונית
מעבר משרדים כבר מזמן לא מסתכם בלוגיסטיקה, זהו תהליך מורכב שנוגע בשורשי התרבות הארגונית ומשפיע עמוקות על חוויית העובד. בפודקאסט "עולים למרפסת" מבית לוטם, סמדר ארבל מארחת את נטע רביד גולן וגליה רפפורט, כדי לפצח את הסוד מאחורי מעברי משרדים מוצלחים. הדיון העשיר הזה חשף תובנות חשובות על החשיבות של ההיבט האנושי בתהליך.
גליה רפפורט, מנהלת משאבי האנוש של חברת צ'מפיון, שיתפה כיצד הם ראו במעבר הזדמנות לשקף את זהות החברה שלהם. במקום להתמקד רק בהעברת חפצים וציוד, הם שמו את האנשים במרכז. הם שאלו את עצמם איך המרחב החדש יכול לשרת בצורה הטובה ביותר את הערכים והמטרות של הארגון, ואיך ליצור סביבה שהעובדים ירצו להגיע אליה. נטע רביד גולן, שותפה ויועצת בלוטם, חיזקה את התפיסה הזו והדגישה שמעבר משרדים הוא שינוי עמוק של הרגלים ושגרות. זהו אתגר ניהולי לא פשוט, שכן הוא כרוך בהתמודדות עם אי ודאות, חששות ואפילו התנגדויות מצד העובדים ויחד עם זאת, טומן בחובו הזדמנויות גדולות לארגון ואנשיו.
אז מהו הסוד למעבר משרדים מוצלח? התשובה טמונה בתכנון אסטרטגי ובשיתוף העובדים בתהליך. צ'מפיון, למשל, השקיעה בסקר תחבורה מקיף כדי לבחור את המיקום האידיאלי למשרדים החדשים, מתוך מחשבה על נוחות העובדים. מעבר לכך, הם הבינו את הערך בשיתוף העובדים בקבלת החלטות. הם אפשרו לעובדים לבחור את הריהוט והאביזרים האישיים שלהם במשרד החדש, מה שתרם לתחושת שייכות ומעורבות גבוהה.
תקשורת אפקטיבית היא מרכיב קריטי נוסף. הפודקאסט הדגיש את החשיבות של תקשורת שוטפת עם העובדים, גם כשאין את כל התשובות. שמירה על שקיפות ומתן מידע קבוע מסייעים להפחית חרדה וליצור תחושת וודאות בקרב העובדים. בנוסף, יש להכין את המנהלים לתפקיד המפתח שלהם בהובלת השינוי, ולצייד אותם בכלים לתמיכה בעובדים שלהם.
אבל מעל הכל, מעבר משרדים מוצלח חייב להתמקד בחוויית העובד. זה אומר להתייחס לצרכים הפיזיים והרגשיים של העובדים, ליצור מרחבים משותפים שמעודדים שיתוף פעולה וחדשנות, ולטפח תרבות ארגונית חיובית. לוטם וצ'מפיון פיתחו "תוכנית עבודה" מפורטת כדי להבטיח שחוויית העובד תהיה בראש סדר העדיפויות לאורך כל התהליך.
חשוב לזכור שהמסע לא מסתיים ביום המעבר. ארגונים צריכים להמשיך ולשאוף לשיפור מתמיד על ידי איסוף משוב מהעובדים, פתרון בעיות שצצות, ויצירת הזדמנויות לחיזוק הקשרים החברתיים בתוך הארגון.
לסיכום, מעבר משרדים הוא הרבה יותר משינוי כתובת. זהו תהליך עוצמתי שיכול להניע צמיחה ארגונית, לחזק את התרבות ולשפר את חוויית העובד – אם רק נזכור לשים את האנשים במרכז.