נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

05:03 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מה התחדש השנה בעולם המדידה וניהול חוויית העובד?

הרבה. שנת הקורונה השפיעה רבות על עולם התעסוקה בכלל, ועל תחום חוויית העובד בפרט.
בתוך זה, גם תהליכי המדידה לא נשארו סטטיים. צוות לוטם סנסינג ליווה בשנה זו עשרות ארגונים בתהליכי מדידה, תוך התאמת סקרים למציאות המשתנה בזכות שילוב של טכנולוגיה מתקדמת ומתודה מקצועית ומתעדכנת.
לצד מה שראינו בשטח, דאגנו לעקוב אחרי המחקרים, לבחון את המסקנות וליישם בשטח.
ריכזנו עבורכם את 4 החידושים והאתגרים המשמעותיים ביותר: 

  1. הקורנה חיזקה בארגונים את ההבנה כי חשוב לנהל את חווית העובד באופן רציף ובכך דחפה לקדמת הבמה את סקרי הפולס.
    סקרים ממוקדים אלו, סיפקו במהלך השנה מדידה רציפה של חוויית עובד במציאות משתנה ולא מוכרת.
    מה הם סקרי פולס? סקרים קצרים של 10-15 שאלות קונקרטיות, המזמינות תובנות מיידיות, פעמיים-שלוש בשנה.
    התוצאות מגיעות מהר ומאפשרות להציף ולתעדף צרכים לטיפול מידי.
  2. במחקר שביצעה חברת Qualtrics בקרב מעל 13,000 עובדים ב-12 מדינות עלו הנתונים הבאים: 63% מהנשאלים העידו שהם מקבלים הזדמנות לתת לחברה פידבק, אך רק 35% מהם העידו שהחברה שלהם משכילה להפוך את הפידבק שנתנו העובדים לפעולה.
    אנו מכירים את האתגר הזה גם בקרב ארגונים בישראל. חברות רבות עורכות סקרי מחוברות וחוויית עובד ואחר כך עסוקות ומתקשות בפיצוח האתגר הבא – כיצד להניע את המנהלים שלהם לפעול לשיפור לאחר קבלת תוצאות הסקר.
  3. מרבית המכונים הגדולים בעולם שעוסקים בתחום המדידה של חוויית העובד, מפרטים במסגרת מגמות 2020 את חשיבותו של רכיב Well-Being מתכלל של חוויית העובד, שהוא מעבר לסה"כ מרכיבי החוויה הנמדדים בסקר. האתגר העומד לפתחנו הוא כיצד למדוד היבט זה ולנהל אותו לאורך חיי העובד.
  4. ההבנה כי היכולת של העובד להיות אפקטיבי בעבודתו הינה מרכיב מרכזי וחשוב בחוויה היומיומית החיובית שלו בעבודה, הולידה את האתגר הבא:
    מדידה ספציפית בנושאים המשפיעים ישירות על ביצועי העובד. מיקוד זה מחייב אותנו לנסח שאלות ספציפיות לאוכלוסיות ליבה.
    לדוגמה: אם עד היום נהגנו לשאול את כל עובדי החברה האם יש להם את המשאבים, האמצעים והידע לבצע את עבודתם, הרי שמעתה יש לשאול
    את הנציגים במוקדי השירות, האם כל המידע שהם צריכים זמין עבורם על מנת לתת מענה ללקוחות או לבצע מכירה.
    כך נכון עבור כל עיסוקי הליבה בארגון.

רוצים לדעת עוד על מדידה וחוויית עובד ב-2021?
הירשמו לוובינר המקצועי מבית לוטם סנסינג – ההרשמה ללא עלות.
נשמח לראותכם!
צוות לוטם סנסינג

Explore more

Webinar

דו"ח לוטם 2026: תנועת המטוטלת

איך העולם ממשיך להשתנות – עם טלטלות לוקאליות ומגמות גלובאליות, עם מהפכת ה-AI שמשנה את כללי המשחק.

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק 13 "מנהיגות מעצבת: על תפקידו של הדיגיטל בשירות הציבורי"

בפרק סיום העונה של עולים למרפסת, סמדר ארבל מארחת את שירה לב עמי, מנכ"לית מערך הדיגיטל הלאומי, ואת רוני סולימני, שותף ויועץ ארגוני בכיר בלוטם, לשיחה על האנשים שמניעים שינוי אמיתי מאחורי הקלעים של המערכת הציבורית. איך מצליחים לשנות ארגון ציבורי גדול? איך בונים אמון, מחברים בין משרדים, ומייצרים תשתיות דיגיטליות ואנושיות שישרדו גם כשממשלות מתחלפות? האזינו לשיחה על מנהיגות, על מאחורי הקלעים של שיתוף פעולה בין מנכ"לית ליועץ, ועל האמונה ששירות הציבור הוא המקום שבו שינוי יכול להתחיל, אם יודעים איך להשפיע לעומק.

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק 12 "שותפות כמנוע לשינוי: איך מודל חדש יצר מהפכה עבור הורים בישראל"

ברוכים הבאים לפרק השניים עשר של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! איך יוצרים שינוי התנהגותי עמוק במערכת מורכבת כמו משרד הבריאות? בפרק זה של "עולים למרפסת" סמדר ארבל מארחת את עידית שומן אדטו, שותפה ומייסדת בלוטם, מיה יערי ממרכז גושן, ורווית ברוך ממשרד הבריאות, לשיחה על מהפכה שקטה שהתרחשה בטיפות החלב בכל רחבי הארץ. במהלך הפרק נשמע על האתגרים של הובלת שינוי במערכת גדולה ובירוקרטית, איך מתרגמים מודל תיאורטי שהגיע מאוסטרליה לכלים פרקטיים להורים בישראל, ואיך שומרים על המומנטום לאורך זמן.

רוצה לקרוא

תפריט נגישות