נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

07:01 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מה התחדש השנה בעולם המדידה וניהול חוויית העובד?

הרבה. שנת הקורונה השפיעה רבות על עולם התעסוקה בכלל, ועל תחום חוויית העובד בפרט.
בתוך זה, גם תהליכי המדידה לא נשארו סטטיים. צוות לוטם סנסינג ליווה בשנה זו עשרות ארגונים בתהליכי מדידה, תוך התאמת סקרים למציאות המשתנה בזכות שילוב של טכנולוגיה מתקדמת ומתודה מקצועית ומתעדכנת.
לצד מה שראינו בשטח, דאגנו לעקוב אחרי המחקרים, לבחון את המסקנות וליישם בשטח.
ריכזנו עבורכם את 4 החידושים והאתגרים המשמעותיים ביותר: 

  1. הקורנה חיזקה בארגונים את ההבנה כי חשוב לנהל את חווית העובד באופן רציף ובכך דחפה לקדמת הבמה את סקרי הפולס.
    סקרים ממוקדים אלו, סיפקו במהלך השנה מדידה רציפה של חוויית עובד במציאות משתנה ולא מוכרת.
    מה הם סקרי פולס? סקרים קצרים של 10-15 שאלות קונקרטיות, המזמינות תובנות מיידיות, פעמיים-שלוש בשנה.
    התוצאות מגיעות מהר ומאפשרות להציף ולתעדף צרכים לטיפול מידי.
  2. במחקר שביצעה חברת Qualtrics בקרב מעל 13,000 עובדים ב-12 מדינות עלו הנתונים הבאים: 63% מהנשאלים העידו שהם מקבלים הזדמנות לתת לחברה פידבק, אך רק 35% מהם העידו שהחברה שלהם משכילה להפוך את הפידבק שנתנו העובדים לפעולה.
    אנו מכירים את האתגר הזה גם בקרב ארגונים בישראל. חברות רבות עורכות סקרי מחוברות וחוויית עובד ואחר כך עסוקות ומתקשות בפיצוח האתגר הבא – כיצד להניע את המנהלים שלהם לפעול לשיפור לאחר קבלת תוצאות הסקר.
  3. מרבית המכונים הגדולים בעולם שעוסקים בתחום המדידה של חוויית העובד, מפרטים במסגרת מגמות 2020 את חשיבותו של רכיב Well-Being מתכלל של חוויית העובד, שהוא מעבר לסה"כ מרכיבי החוויה הנמדדים בסקר. האתגר העומד לפתחנו הוא כיצד למדוד היבט זה ולנהל אותו לאורך חיי העובד.
  4. ההבנה כי היכולת של העובד להיות אפקטיבי בעבודתו הינה מרכיב מרכזי וחשוב בחוויה היומיומית החיובית שלו בעבודה, הולידה את האתגר הבא:
    מדידה ספציפית בנושאים המשפיעים ישירות על ביצועי העובד. מיקוד זה מחייב אותנו לנסח שאלות ספציפיות לאוכלוסיות ליבה.
    לדוגמה: אם עד היום נהגנו לשאול את כל עובדי החברה האם יש להם את המשאבים, האמצעים והידע לבצע את עבודתם, הרי שמעתה יש לשאול
    את הנציגים במוקדי השירות, האם כל המידע שהם צריכים זמין עבורם על מנת לתת מענה ללקוחות או לבצע מכירה.
    כך נכון עבור כל עיסוקי הליבה בארגון.

רוצים לדעת עוד על מדידה וחוויית עובד ב-2021?
הירשמו לוובינר המקצועי מבית לוטם סנסינג – ההרשמה ללא עלות.
נשמח לראותכם!
צוות לוטם סנסינג

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות