נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

09:10 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

לזכרה של הוד מלכותה

מור חסון – טל, מפתחת למידה

בלוג זה פורסם לראשונה ללקוחות Manager's GPS לפיתוח מנהלים: כלים ניהוליים בדיגיטל.
מה זה אומר כלים ניהוליים ב-Mgps? כדאי שתכירו>>

בריטניה התכוננה לרגע הזה שנים ארוכות, ובעצב גדול הוא הגיע.
בלוג שכתבנו לרגל חגיגות יום הולדתה ה-95 מוגש לכם למחשבה – ולזכרה.

מעטים מאיתנו יכולים לספר על 70 שנים בהם פעלו בתפקיד מסוים, ולכן החגיגות לשלטון אליזבת המלכה מפוארות מתמיד. אליזבת המלכה עמדה בראש הממלכה הבריטית במשך 7 עשורים שכללו מלחמות, החלפות שלטון, מהפכות חברתיות, המצאת המחשב והאינטרנט, סקנדלים וטרגדיות, שיגעון הביטלס והארי פוטר – וזה רק על קצה המזלג. כעת בגיל 95 המופלג, השאלה המרכזית סביב אירועי החגיגות היא מה יקרה כאשר המלכה תלך לעולמה, ובנה ירש את המלוכה? האם המלוכה תיראה אותו הדבר כשבנה צ'ארלס ונכדה וויליאם ימלכו, או שהידע והמסורות עתיקות היומין אותם מכירים ואוהבים כל בני הממלכה הבריטית ילכו יחד עם המלכה אליזבת?

כיאה לממלכה הבריטית, נעשו הכנות לקראת אותו יום בלתי נמנע, כדי "לרכך את המכה" ולהעביר בצורה הטובה ביותר לצאצאיה את השרביט, תרתי משמע.

גם אנחנו כמנהלים נמנעים לעתים מהמחשבה על "היום שאחרי" בו אחרים יחליפו את מקומנו. לא תמיד אנו מבצעים חניכה והכנות מתאימות לחילופי התפקיד, למרות שאנו יודעים שהיום הזה יגיע במוקדם או במאוחר.

מה אנחנו יכולים ללמוד מהפעולות של הממלכה עבור הכנת הקרקע לחילופי תפקידים ניהוליים?

כל אופנה מתחלפת | הידעתם? אליזבת כלל לא נועדה להיות המלכה, אלא השושלת של דודה המלך אדוארד. הוא ויתר על המלוכה לאחר שבחר להינשא לאישה גרושה, דבר שאסור לפי כללי הכנסייה האנגלית שהמלך עומד בראשה. כמה עשורים אחר כך, היה זה צ'ארלס בנה הבכור של אליזבת שביקש להתגרש מאשתו הנסיכה דיאנה ז"ל. אך מאז ימיו של אדוארד הזמנים השתנו, גירושים הפכו להיות עניין מקובל ושגרתי ואליזבת נאלצה לתת את הסכמתה לגירושים מדיאנה בלית ברירה. עוד יותר יוצאת דופן הייתה החלטתה להסכים להכיר בנישואים השניים של צ'ארלס מזה 20 שנים לאישה שגם היא גרושה ואף להעניק לה תואר מלכותי, זאת למען המלכתו הקרבה.
אליזבת מראה שגם הגדולים והנוקשים ביותר יכולים לשנות את דעתם והחלטותיהם, בכדי לשמור על רלוונטיות והתאמה לתקופה הדינמית בה הם פועלים. היכולת להקשיב ולפעול בגמישות תאפשר לאנשים מעבר חלק יותר בין מנהיגים, שמראים את ההתאמה שלהם למצב.

מי ידע שגינונים זה שימושי | אחד הדברים המזוהים ביותר עם המלכה זה תיק היד שלה, לא משנה לאן היא הולכת היא תמיד מאובזרת בו. לתיק חשיבות רבה, המלכה אליזבת משתמשת בתיק כדי לתת הוראות לעוזריה האישיים, שלמדו מראש מה אומרת כל תזוזה של התיק. למשל, אם המלכה מעבירה את התיק מיד ימין ליד שמאל בזמן שהיא משוחחת עם מישהו זה אומר שהיא רוצה לסיים את השיחה.
גינונים קטנים כאלה הופכים עם הזמן לשגרה היומיומית של העובדים, ושגרות מסייעות לעובדים להסתגל לחילוף בתפקיד, לחוש יציבות בתקופת השינוי והמשיך לבצע את עבודתם כפי שהיו רגילים לעשות.

סודות הטיפוח המלכותי | המלכה אליזבת ידועה בכך שהיא מראה את אהבתה באמצעות הענקת תכשיטים יקרי ערך,ועוד שלל רמיזות כאלה ואחרות. אחת שזוכה לאהבה כזאת היא הדוכסית קתרין (קייט מידלטון), אשתו של הנכד וויליאם יורש העצר, שהפכה במהרה לחביבת המלכה שמתלווה אליה כמעט לכל אירוע כדמות מרכזית. ניתן לראות במעשים של אליזבת כבחירה אסטרטגית – קייט יום אחד תמלוך לצד הנסיך וויליאם, ועליה ללמוד את רזי המקצוע מהטובה ביותר, לכן המלכה מטפחת אותה כעת לתפקיד העתידי.
בחירה מקדימה באנשים מובילים בארגון עם פוטנציאל גבוה לרשת את התפקיד, תוך טיפוח והכשרה שלהם מבעוד מועד תסייע למעבר בתפקיד להיות מדויק, יעיל ועם כמה שפחות טעויות.

ועכשיו אתם: איך תתכוננו ליום שאחרי?

Explore more

Webinar

Zoom in: Snack

מנהלי ומנהלות הדרכה ופיתוח הדרכה – תפתחו יומנים! בואו להכיר את הכלי באמצעותו תוכלו לקצר זמני פיתוח ולהפיק במהירות תוצרי למידה רספונסיבים בעברית, בליווי יכולות בינה מלאכותית. ההשתתפות ללא תשלום אך מותנית בהרשמה מראש.

רוצה לקרוא
Blog

סקר לוטם סנסינג – שכירים במילואים

סקר שהפצנו במאי לאוכלוסיית משרתי המילואים ובני/בנות הזוג, שופך אור על תקופה מורכבת זו ומאפשר לנו לסייע למנהלים וארגונים להבין את החוויה האישית של האוכלוסייה הנ"ל ולהתאים פתרונות הולמים.

רוצה לקרוא
Blog

הבינה של פגישות וירטואליות

איך מנהלים פגישה וירטואלית שתעודד מעורבות של המשתתפים ותהיה פרודוקטיבית ויעילה? ואיך עושים את כל זה בעזרת בינה המלאכותית? 

רוצה לקרוא

תפריט נגישות