נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

12:00 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

איך בונים מצגת שעובדת?

היי מוריה, תני לנו רקע קצר לנושא, על מה אנחנו מדברים בעצם?
מצגת שעובדת היא מצגת שמשיגה את המטרות שלה, שברגע שמסתכלים עליה היא תופסת את העין ומספרת סיפור. במצגת שעובדת, העיצוב מלווה את התוכן, מחמיא לו ומציג אותו הכי פשוט ויפה שאפשר. אני בטוחה שכל אחד מקוראינו יכול בקלות להיזכר במצגת אחת בלתי נשכחת שהוא נתקל בה. אז על המצגות הללו אנחנו מדברים. יש מוטיבים עיצוביים שהופכים כל מצגת לבלתי נשכחת: פונטים, בחירה נכונה של תמונות, בחירת צבעים, פשטות, זו מיומנות של ממש.

ספרי לנו, מה הפתרונות שאנחנו מציעים?
אנחנו מציעים כמה דברים:

  1. עיצוב. יש לנו בסטודיו מעצבים מוכשרים שיודעים לקחת כל מצגת ולהפוך אותה לייחודית ובלתי נשכחת.
  2. טמפלייטים המדברים בשפת המותג. לעיתים לקוחות מבקשים שנפתח עבורם טמפלייט גנרי שישמש אותם לכל צורך. אנחנו מתחברים לסיפור הארגוני ומעצבים שקפים בסיסיים שישרתו את הארגון. טמפלייט מוצלח זה בסיס טוב לכל צורך.
  3. סדנאות ארגוניות שבהן אנחנו מלמדים נציגים מתוך הארגון איך לעצב לעצמם את המצגות. לרוב, בסדנאות הללו, אנחנו פוגשים את האנשים שגם ככה באים במגע עם עולמות העיצוב, הרבה פעמים אין להם המון ניסיון או כלים. בסדנה אנחנו לומדים יחד עקרונות קטנים וחשובים לעיצוב שקפים ונותנים טיפים שמשדרגים את נראות המצגת ללא היכר. תחשבי איזה כיף זה: את מגיעה להכשרה מרוכזת ויוצאת משם כשאת יודעת לעשות מצגות יפהפיות. החוויה של הסדנה היא משחקית, שוברת שגרה ומייצרת תחושת הצלחה כי אני פתאום יודעת לעצב מצגות מהממות, איזה אדיר?

יש לך דוגמה ספציפית שאת יכולה לספר לנו עליה?באחד מהארגונים הגלובליים העברנו סדנת עיצוב לעובדים ממחלקת מש"א שהפכו לממונים על העיצוב: רפרנטי עיצוב בארגון שלהם. במפגש של 4 שעות לימדנו אותם את כל הסודות הקטנים של PPT: התאמת צבעים, בחירת תמונות, שימוש באלמנטים עיצוביים (כמו אייקונים וגיפים) איך ומתי נכון לשלב באנרים או וידאו במצגות, איך להקפיץ תרשימים עמוסים, איך לפענח נכון שקפים מורכבים ועוד טריקים שגורמים לכל חוויית העיצוב להרגיש כמו מגרש משחקים עם אפשרויות בלתי מוגבלות. מאז שהעברנו את הסדנה, אותם רפרנטים מעצבים לעצמם את המצגות ועד היום הם פונים אלינו להתייעצות מקצועית ולחשיבה משותפת. והם עושים דברים יפהפיים! זה מאפשר לארגון עצמאות ולאותם רפרנטים תחושת סיפוק, כי הם מגיעים לתוצאה מרשימה בכוחות עצמם, מבלי להסתמך על גורמים חיצוניים. עשית לנו חשק, אנחנו הולכים לעצב משהו. תני לנו 3 טיפים מנצחים לאיך עושים את זה.

  1. השלב הראשון לפני שמתחילים לעבוד: חפשו השראה. השראות תמיד "פותחות לנו את הראש". אפשר למצוא השראה באפליקציות שונות מתחום העיצוב (מכירים את Pinterest?) ברגע שיש השראה, אפשר לסמן לעצמנו כיוון חזק ולרוץ עליו. חשוב להבין שהשראה היא לא העתקה, היא רק השראה. מה תעשו עם זה מכאן והלאה – שלכם לגמרי.
  2. שמרו על פשטות. אל תתביישו להשתמש במצגות שיש בה חללים ריקים ורקעים לבנים. לפעמים שקף נקי יכול לשרת את התוכן הרבה יותר.
  3. ספרו סיפור. כמו שאנחנו רוצים שהטקסט במצגת יספר סיפור, גם העיצוב צריך לספר סיפור. מה זה אומר? למצוא את הקו שאיתו אנחנו רוצים לעבוד: שפת אייקונים אחידה, פונט אחיד, בחירת תמונות מחושבת (שחור לבן או דווקא צבעוני? תמונות מרובעות או דווקא עגולות? טבע ושמיים או דווקא חללים סגורים מעניינים?). אחידות מארגנת ללומד את הסיפור. 

מוריה, תודה רבה.
תודה. אפשר להוסיף משהו? ה-PPT הוא כלי שאפשר לעשות איתו קסמים. ברגע שאנחנו מכירים טוב את הבסיס, אפשר לפרוץ את גבולות היצירתיות ולעשות עיצובים מדהימים. לא חייבים לעבוד עם תוכנה מתקדמת או להיות מעצבי על. כל אחד יכול, רק צריך להכיר את עקרונות העבודה, את הכלי וליהנות! 

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות