נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

09:17 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

ניהול בעולם הדיגיטלי

במהלך ליווי מנהלים בתהליכי שינוי דיגיטלי וכחלק מהקמת ה- MGPS ManagersGPS , הסביבה שמחברת מנהלים לכלים ניהוליים, אספנו תובנות לשיתוף על ניהול בעידן דיגיטלי.

פוסט זה יתמקד בידע יישומי וב-"איך עושים את זה".

בוודאי יצא לכם לשים לב שבשנתיים האחרונות כולם מדברים יותר על "דיגיטל", "עידן דיגיטלי" ו-"טרנספורמציה דיגיטלית". "האם יש מושג יותר מעורר חרדה מהמושג טרנספורמציה דיגיטלית?" שאל מאמר של מקינזי כבר בסוף שנת 2015.

בבלוג העשיר והמקיף של עמית קמה, שנקרא "מצפן לטרנספורמציה דיגיטלית –Digital Mastery ", הוא טוען : "בעוד מספר שנים מי שיתאים לנהל את הארגון הוא מי שהכין והוביל אותו לעידן הדיגיטלי".

נשמע רציני…אז מה זה בכלל טרנספורמציה דיגיטלית? איך אתה כמנהל קשור לזה? ואיפה מתחילים?

מה זה בכלל טרנספורמציה דיגיטלית?

בעולם העסקי "טרנספורמציה דיגיטלית" פירושה שינוי אסטרטגי מהותי והכרחי באופן ההפעלה של ארגונים, בעקבות מציאות דיגיטלית חדשה.

דוגמה לחברה שהתרסקה כיוון שלא עברה את השינוי הזה היא חברת קודאק, שעסקה בייצור פילים והדפסת תמונות, ולא השכילה להשתנות בזמן לאור התפתחות הצילום הדיגיטלי.

קודאק היא דוגמה קלאסית ופשוטה, אבל מקובל לטעון שכל ארגון יהיה חייב לעבור טרנספורמציה דיגיטלית כלשהי כדי לשרוד.

טרנספורמציה דיגיטלית נועדה לאפשר לארגון להמשיך לספק ערך ללקוח בעידן הדיגיטל, והיא מחייבת ארגונים לשנות את החומר מהם הם עשויים: להפוך לגמישים יותר, יעילים יותר, חכמים יותר. היא מתחילה בשאלות: איך הארגון יראה בעוד מספר שנים? איך תראה האינטראקציה עם לקוחות? מה יהיה הערך ללקוח? אילו נתונים יאספו בכדי לקבל החלטות?

איך אני כמנהל קשור לזה?

כמנהל בעידן זה אתה צריך קודם כל להיות מסוגל להתמודד עם שינויי הלמידה הדיגיטלית שמתרחשים בארגון שלך. אבל להתמודד זה לא מספיק, הרי כידוע "מי שלא מתקדם נשאר מאחור" (מתוך מאמר שפורסם ב'גלובס'). כדאי לך לתפוס עמדת הובלה בשינוי הזה ביחידה שלך, ואולי גם בארגון שלך.

אם אכן תביא לידי מימוש את פוטנציאל האפשרויות הדיגיטליות ביחידה שלך, תוכל לייעל תהליכים, לנצל הזדמנויות עסקיות ולמצב את עצמך כמנהל דיגיטלי.

איך מתחילים?

כדי להוביל את השינוי, בשלב הראשון אתה כמנהל צריך לוודא שיש לך את האוריינטציה הדיגיטלית הנדרשת:

  1. לאן העולם הולך? האם אתה מעודכן? אם אתה עוד לא יודע להסביר מה זה למשל Internet of Things, אתה כנראה לא ממש מעודכן. רק בשביל לקבל כיוון, דמיין פחים שמודיעים לעירייה מתי הם התרוקנו, בניינים שמזהים מתי נכנסת ויצאת מהם, מקררים שמזמינים עבורך מוצרים לפי ניתוח ההעדפות שלך. וזה בכלל לא העתיד – זה כבר ההווה. קח בחשבון שכל מה שאתה מסוגלים לדמיין כבר קיים מזמן. הסרטון הזה מתחיל לצייר את התמונה. חשוב קודם כול להבין שזה העולם העסקי שבו אנו חיים.
  2. האם אתה בוחר להתחבר? אם הכיוון שהעולם הולך אליו מוצא חן בעיניך – מצוין, הגיע הזמן להתקדם. ואם אתה מרגיש חוסר נוחות לאור החדשות – לא נורא, בכל זאת הגיע הזמן להתקדם… טיבם של שינויים לעורר התנגדויות, אבל כדאי לשים את השיפוט בצד ולהכיר בעובדות. הטרנספורמציה כבר מתרחשת, ואתה צריך לבחור במודע לאפשר למגמה הזו לחלחל אליך.
  3. האם אתה לוקח אחריות אישית על הלמידה שלך? לכל תחום עיסוק יש את העולם הטכנולוגי הרלוונטי עבורו: מושגים, נתונים, כלים ומוצרים. השאיפה צריכה להיות התמקצעות כפולה: גם במקצוע שלך וגם בטכנולוגיות הרלוונטיות לו. כך למשל איש שיווק צריך להכיר גם את כלי השיווק המסורתיים, וגם את כלי השיווק הדיגיטלי. חברת דיגיטל אמריקאית בשם yBC טבעה מונח נחמד: "Double Deep Employees", והכוונה היא לפיתוח עובדים של העתיד, שמביאים איתם את הערך הכפול הזה. אז מי אחראי ללמד אותך את כל מה שצריך לדעת? רק אתה. גם אם הארגון שלך נדיב בהדרכות והכוונות דיגיטליות, הוא לעולם לא יכול לכסות את כל מה שאתה צריך לרצות לדעת. אם אתה עוד לא שם, תתחבר למקורות המידע הרלוונטיים עבורך: קבוצות מקצועיות ברשתות החברתיות, בלוגים, סרטונים, קורסים אונליין, כנסים, וכל מה שעובד בשבילך.
  4. האם אתה מתנסה? אין חלופה ל-hands on. בחר כלי דיגיטלי אחד שאתה עוד לא מכיר ושאתה מאמין שיוכל לסייע לך, ותתמסר להתנסות בו. במידה ויש כלי שהארגון שלך מנסה לקדם – זו הזדמנות טובה להתיישר עם מטרות הארגון ולשתף פעולה. אל תמהר לבקר את החוויה או להחמיא לה. אם ההתנסות תהיה מוצלחת והיתרונות יעלו על החסרונות, בוודאי תתמיד בה לאורך זמן. אל תשכח שהעניין אינו הכלי הספציפי אלא עצם ההתנסות, ולכן המשך לצבור התנסויות נוספות.

אם התשובה שלך לארבע השאלות שהוצגו היא חיובית, אתה בכיוון הנכון.

בהצלחה!

*בשמת לקס היא מנהלת מוצר MGPS

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות