נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

08:29 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

המעבר מתכנון לביצוע

כיום מבינים ארגונים רבים כי לא מספיק לתכנן וכי תכנית אסטרטגית טובה היא תכנית עבודה שיושמה בהצלחה בארגון. לכן נמצא מנהלים רבים ששמים דגש רב על המעבר מתכנון לביצוע – Execution.

נייק חרטה על דגלה את המושג "just do it", אבל הלוואי וזה היה כזה פשוט.

מה משתבש בדרך מתכנון ליישום?

ראשית, יישום תכנית אסטרטגית הוא סוג של שינוי. על מנת ליישם תכניות, עלינו לעשות דברים אחרת מכפי שהתרגלנו לעשות אותם עד כה.

אתגר נוסף הוא פניות המנהלים ליישום ההחלטות. לעתים קרובות, מנהלים עסוקים בעיקר בזיהוי צרכים ובקבלת החלטות, כאשר שלב היישום נוטה להידחק הצדה. למה? הספר "The 4 Disciplines of Execution"(הקליקו על הקישור לצפייה בקטעי וידיאו קצרים בנושא) הגדיר זאת כ"whirlwind" (בעברית סוּפָה) – אותו "שוטף" המשבש תכניות, מה שמנהלים רבים מגדירים כ"עבודה האמיתית", המונעת מהם לעסוק ביישום אסטרטגיה. זוהי המלחמה הידועה בין ה"דחוף", הפעולות הנדרשות ע"י שגרת היומיום, לבין ה"חשוב", אותן פעולות שחשיבותן גבוהה, אך אינן דורשות את תשומת לבנו המיידית.

לכן, לפני שנציג כמה צעדים פרקטיים, הנה שלושה דגשים:

  1. גם ביצוע הוא דיספלינה (צריך ללמוד אותו, להתאמן, למדוד)
  2. אי אפשר לנהל מבלי להיכנס עמוק לעולם הביצוע
  3. ביצוע חייב להיות ערך ומרכיב בתרבות הארגון.

אז איך בכל זאת מגדילים את הסתברות היישום?

מנהיגות מכוונת תוצאות

יצירת מסגרת לשינוי ארגוני

האנשים הנכונים במקום הנכון

  • אימוץ מתודולוגיות ניהול פרויקטים
  • התייחסות ללו"ז ולעמידה ביעדים ובמשאבים
  • אימוץ שפה פרויקטלית
  • קשר בין אחריות לבין סמכות
  • מעבר מ"סיסמאות" לאמירות ממוקדות
  • בחינה ועדכון של אמונות הארגון
  • בעלי יכולת להפיק והעניק אנרגיה
  • מתמודדים עם בעיות מורכבות ומחליטים
  • משיגים תוצאות באמצעות אחרים
  • מחוברים לקרקע – בקרה ומעקב

לאחר שנוצק בסיס יציב לעבודה, ניתן להתחיל בתרגום חזון ואסטרטגיה למציאות:

  1. בהגדרה מדויקת של החזון, באופן שניתן יהיה להבין וליישם אותו.
  2. בניהול ביצועים אסטרטגי: תכנון אופן השגת היעדים, הנחיה שוטפת של ביצועי העובדים לכיוון היעדים ובניית מערכת ביצועים ותגמול עבור השגת יעדים.
  3. ברתימת האנשים בכל הרמות. החל משותפות בחשיבה על תכנית העבודה, לאחר מכן – במעורבות בהכנתה ולבסוף – בנכונות לקחת חלק ביישומה.

"לדעת זה לא מספיק; עלינו ליישם.

לרצות זה לא מספיק; עלינו לעשות." (ליאונרדו דה וינצ'י)

נכתב על ידי רונה אמפר, איתמר בר נוי, ליאת מאיר וטל סטרלינג, צוות הפרקטיקום של שנת 2012 בלוטם

Explore more

Blog

הנגשת תוכן ניהולי עדכני

 70% מהעובדים מעידים שהרווחה הנפשית שלהם מושפעת מתפקוד המנהל שלהם (במידה זהה לאופן בו היא מושפעת מבני ובנות הזוג שלהם).*  נתון מעניין אך קצת מדאיג לאור הנתון הבא: כמעט מחצית מהמנהלים מעידים שהם מרגישים שאין להם את הכלים הדרושים להם על מנת לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר.**  אחת הדרכים להתמודד עם אתגרים אלו בקרב גופי […]

רוצה לקרוא
Blog

כלי AI לקידום תהליכי למידה

אחד מתפקידי גוף הלמידה אשר תופס את עצמו כ- Enabler הוא לאתר ולהנגיש לארגון כלים ראויים שיאפשרו ליחידות העסקיות לבצע, לנהל, לשפר ולתעד את תהליכי הלמידה שלהן או לפתח לעצמן תוצרי למידה בסיסיים.  כלים כאלו כוללים מערכות ניהול למידה, כלים ליצירת תוכן דיגיטלי, תוכנות עריכת וידיאו (כולל סרטוני סמן ללמידת מערכת), מערכות לניהול ידע, כלים לעריכת […]

רוצה לקרוא
Blog

גוף הלמידה כמקדם תרבות למידה אישית 

השפעה על תרבות של ארגון, ובתוך כך על תרבות הלמידה הארגונית, היא עניין חמקמק שדורש זמן ותשומות ומושפע מהרבה גורמים. אחת הדרכים לעשות זאת היא בגישת Bottom up – מהפרט אל הארגון. 

רוצה לקרוא

תפריט נגישות