נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

03:12 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

גוף הלמידה הארגוני בעידן של שגרת חירום 

בארגונים שונים קיימת תפיסה שונה לתפקידם של גופי הלמידה. אחד התפקידים החשובים ביותר, במיוחד בתקופות של עומס ושינויים תכופים, הוא תפקיד ה-Enabler. ה-Enabler מאפשר ללמידה להתקיים בצורה אפקטיבית ומספק כלים וליווי ליחידות עסקיות המובילות תהליכי למידה פנימיים.   
אז איך עושים זאת נכון? 
בעוד שה-Facilitator מסייע לקבוצה לנווט בדרך שכבר נסללה, ה-Enabler הוא האדריכל שמעצב את הדרך מאפס. בתקופות של שינוי מהיר כמו אלו שאנו חווים כעת, תפקידו הופך לקריטי מתמיד. הוא לא רק מלווה את העובדים בתהליכי הלמידה, אלא גם מעצב את תרבות הלמידה בארגון כולו.  

  4 תפקידי מפתח של ה-Enabler:

אבחון מתמיד של הסביבה הארגונית: זיהוי צרכים משתנים והזדמנויות למידה בזמן אמת. בשגרת חירום חובה להישאר עם יד על הדופק ולא להסתמך רק על פתרונות עבר. 

הנגשת כלים: הקצאת משאבים טכנולוגיים כגון מערכת למידה ופלטפורמות האוצרות תכנים קצרים של מיקרו למידה, הפנייה לתוכניות לימוד מוכנות ובניית מודלי למידה גמישים. כיום יש שפע של כלים טכנולוגים פשוטים באמצעותם קל לפתח הכשרות מהירות בקנה מידה רחב, תוך שימת לב לתוכן ופחות לנראות.  

ליווי והדרכה: מתן ייעוץ והכוונה ליחידות עסקיות בפיתוח תוכניות למידה מותאמות. אחת הדרכים המהירות ואיכותיות יותר לעשות זאת היא באמצעות רפרנטים אשר מקבלים הכשרה שוטפת במשך השנה ומטמיעים מתודולוגיות חדשניות בהתאם להיכרותם עם התכנים המקצועיים של היחידות השונות בארגון. 

בניית קהילות למידה: יצירת תשתית לשיתוף ידע וניסיון בין העובדים. בתקופה של שינוי מתמיד, לא תמיד אפשר להתבסס על פתרונות שעבדו בעבר. לכן ללמידה המשותפת חשיבות גבוהה במיוחד: שיח אפקטיבי בין עובדים (בתוך היחידות ובין יחידות) יכול להצמיח רעיונות לפתרונות חדשים המתאימים להווה, תוך כדי מתן משוב בזמן אמת על הפתרונות המוצעים. 


איך עושים את זה נכון?
גמישות ומהירות: יצירת תוכניות למידה קצרות וממוקדות שניתן ליישם במהירות.
למידה מבוססת פרויקטים: קישור אותנטי של הלמידה לאתגרים ארגוניים אמיתיים.
שימוש בטכנולוגיה: כלים דיגיטליים ללמידה מרחוק והנגשת מידע מכל מקום ובכל זמן.
בניית תרבות למידה: יצירת תרבות ארגונית של למידה מתמדת, שבה העובדים מעודדים ללמוד ולפתח את עצמם לאורך כל הקריירה שלהם, עידוד יוזמה וסקרנות אישית, ויצירת סביבה תומכת ללמידה מסוג זה.

לסיכום: בעידן של שינויים מתמידים, הלמידה הופכת לדינמית יותר מאי פעם. גופי הלמידה, עם הבנה מעמיקה של האתגרים והמגמות העתידיות, יכולים למלא תפקיד מפתח בהצלחת הארגון.   

רוצים להפוך את גוף הלמידה ל- Enabler? לוטם תשמח ללוות אתכם במסע –  מפיצוח וגיבוש תפקיד גוף הלמידה ועד פיתוח סדנאות והנחיית מפגשי עמיתים למובילי למידה בהם נדבר על תפיסת התפקיד בארגון, נכיר כלים דיגיטליים חדשים ונמצא פתרונות ללמידה אפקטיבית תואמת ארגון.  
מוזמנים ליצור איתנו קשר

Explore more

Blog

שירות בין חירום לשגרה

הפעם נתייחס לעוד נקודה שארגונים רבים חווים אותה- איך נותנים שירות מיטבי במעבר בין חירום לשגרה. איך המעבר הזה משפיע על השירות שאנחנו נותנים? על העובדים שממשיכים להחזיק את הקו הראשון, ועל הלקוחות שמגיעים איתנו במגע?

רוצה לקרוא
Blog

אמנות המעברים: המשכיות עסקית בשגרת חירום – קולות מהשטח

"אמנות המעברים" היא היכולת שלנו כבני אדם, ושל הארגון כולו, לנוע בגמישות בין העולמות השונים שדורשים את תשומת ליבנו. רגע אחד את אמא לילדים שצריכים אותך בבית, וברגע שאחרי את מנהלת שצריכה להוביל צוות. המעברים הבלתי פוסקים האלה יוצרים עומס, הצפה ותחושה של שחיקה.

רוצה לקרוא
Blog

"שחיקת חמלה" בעיצומה של הסערה: איך לשמור על בריאותם הנפשית של העובדים ושלכם?

כעת, אחרי תקופה ארוכה של "מוד מלחמה", אנחנו מזהים תופעה מדאיגה: פחות קשב, פחות פניות ופחות משאבים מופנים לבריאות הנפשית של העובדים. נדמה שנוצרה מעין שחיקה מתמשכת, גם בקרב מי שמופקד על הטיפול בנושא – אנשי משאבי אנוש ומנהלים. השאלה המתבקשת היא: כמה הארגון שלכם עוסק היום בבריאות הנפשית של העובדים?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות