נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

12:13 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

אם נסתכל על המציאות שלנו, ימים של מלחמה ובהם תנאי אי וודאות, כ"א חסר, שחיקה נפשית ועוד. איך מטמיעים ומיישמים תוכניות עבודה במציאות כזו? איך בכלל נעים קדימה?  

בוובינר האחרון לקהילה שלנו, העברנו סדנת 'מנהיגות מהסרטים' בהשראת סרט תיעודי מבית נטפליקס – "14 פסגות". זהו סרט על מנהיגות אמיצה, מוכוונת עתיד, כזו שיוצרת מציאות העולה על כל דמיון, מתורגמת לתכנית עבודה מפורטת המוטמעת בין השאר גם בתנאי כאוס ואי וודאות.  

"נאמר לי שהתוכנית שלי בלתי אפשרית, לכן החלטתי לקרוא לה פרויקט אפשרי" כך אומר נימס בתחילת הסרט. נימס פורג'ה מטפס הרים נפאלי אמיץ, מציב לעצמו מטרה שנראית בלתי אפשרית – לכבוש את פסגותיהם של 14 ההרים שגובהם עולה על 8,000 מטרים.
השיא עד כה היה 7 שנים, אבל נימס חושב בגדול – היעד שהוא הציב הוא 7 חודשים בלבד!
ספוילר: הוא עומד ביעד.  

לבקשת מי שהשתתף בוובינר ולטובת כל השאר – סיכמנו את 6 מפתחות ההצלחה שלמדנו מנימס על "פרויקט אפשרי":  


נימס לא מתחיל בטכני, הוא מציב חזון (לעורר השראה) ומטרה (כבוד לקהילה הנפאלית). לנימס ערכים ברורים בבסיס עשייתו. הוא ממשיך בהצבת יעדים שאפתניים (14 פסגות ב 7 חודשים) ותכנית עבודה לפי שלבים: גיוס משאבים, הקמת צוות, התמקצעות ואפילו מיתוג מתוקשר: "פרויקט אפשרי" .


לא מספיק רק לבנות תכנית עבודה, אלא להאמין בה וביכולת שלנו ושל האנשים שאיתנו ליישם אותה. בתכנית עבודה מתמשכת ישנן עליות וירידות. היכולת של מנהיג היא להשריש את האמונה והנחישות באנשיו – איך עושים את זה?  
1. מחוללים אנרגיה | האמונה היא מדבקת, מעלה מורל  
2. מגבירים חוסן | היכולת שלנו להתמודד בהצלחה עם שינוי משמעותי, עמימות, סכנה או קונפליקט, ועדיין לשמור על שלמות.  


קיים מתח בסיסי בשגרת המנהל.ת בין ניהול המשימות לניהול אנשים. מנהיגות באה לידי ביטוי כשהדבר הזה מתחבר. נימס מבין שהאנשים הם הבסיס להצלחת הפרויקט והתוצאות יגיעו דרכם. לאורך כל הדרך הוא דואג לעזור, לשמור עליהם, להקשיב ולהעריך אותם. אומנם יש יעד שא פתני וגאנט מסודר אבל לצד זה יש גם אנשים שבתנאי אי ודאות אינטנסיביים עלולים להגיע למצבי שחיקה, עייפות ופחד. היכולת לכבד את זה, להתגמש ולייצר אנרגיה היא זו שעושה את ההבדל.  


"אנחנו צריכים להתאחד וללכת ביחד" אומר נימס בזמן שהצוות בדאון. צוות נבנה בצורה פורמלית (ישיבות, שגרות) ובצורה בלתי פורמלית (גיבוש, חיבור, מוטיבציה). מה שמבדיל בין צוות לצוות מנצח אלו 4 דברים:
1. ביטחון פסיכולוגי
2. ויכוחים עניינים
3. מחויבות הדדי

4. מיקוד בתוצאות משותפות
(winning team: from I to us based on Lencioni)


בעולם העסקי מונח זה מתייחס למערכת היחסים שנוצרת בין גורמים המעורבים והיכולת שלנו להיעזר בהם. כשאנחנו פונים לעזרה, אנחנו יכולים לפנות לגורמים פורמליים (מנהלים, עובדים, תאגידים, ממשלה) או לגורמים בלתי פורמליים (קהילה, רשתות חברתיות, מכרים). לדעת לבקש עזרה כשצריך – זו יכולת בעלת ערך אדיר. 

  

מהלכים שנתפסים בעיניכם כנכונים, כאלו שיאפשרו לכם להוביל ולקדם באמצעותם תהליכים חשובים, כאלו שיכולים לייצר תועלת משמעותית, אבל… קיים חשש לבצע אותם כי הם כרוכים בסיכון כלשהו – כאן מגיע האומץ הניהולי!

נימס הצליח, כנגד כל הסיכויים, כמו שאנחנו מאמינות שאנחנו נצליח ב- 2024.  

מזמינות אתכם ואתכן לבחון את 14 הפסגות האישיות שלכם/ן, לקחת אוויר ולצלוח אותן בענק! 


סדנאות 'מנהיגות מהסרטים' מועברות על ידי יועצי ומנחי לוטם במגוון נושאים מנהיגותיים על בסיס קטעים נבחרים מסרטים מעוררי השראה. לכבוד חודש האישה שיחול במרץ יש לנו הרצאה/סדנה בנושא מנהיגות נשית עם הסרט "המין החזק" –  המספר אודות חייה של רות ביידר גינסבורג. פרטים נוספים 

לפרטים נוספים

וובינר כללי – בשימוש בבלוק ייעודי

ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום אך מותנית בהרשמה מראש

Full Name
Society
Role
portable
mail

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות