נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

10:39 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מה נשתנה השנה הזאת מכל השנים? ארבע קושיות ארגוניות

1. היפר-ונטילציה של שינויים 

כמה זמן צריך כדי להוביל ולהטמיע שינוי? למשה רבנו זה לקח 40 שנה. 40 שנה בין היציאה ממצרים לבין הכניסה לארץ המובטחת. היום? אין לנו סבלנות לחכות 40 דקות. 

הקצב שבו העולם מתקדם מסחרר. רק נסו לחשוב איפה הייתה הבינה המלאכותית לפני שנתיים ואיפה היא היום. אבל גם ההבנה הזו לא הכינה אותי לשיחת טלפון שקיבלתי ממנהלת בארגון גדול, בעיצומה של תוכנית לפיתוח מנהלים. 

"אני יכולה לספור על כף יד אחת את מספר השבועות שבהם לא חווינו שינוי משמעותי בשנה האחרונה", היא אמרה לי בתסכול. "שינוי בייעוד הצוות, ארגון מחדש, מעבר משרדים לעיר אחרת, עובדים שנכנסים ויוצאים בגלל מילואים וסיבות אחרות… חלק מהעובדות אפילו התפטרו מרוב לחץ".  

היא לא הייתה רק עייפה, היא הייתה חסרת אונים. 

עייפות שינויים – כשמסע הופך למירוץ 

אחרי השיחה הארוכה שלנו, היא סיפרה לי שהדבר שהכי סייע לה, היה שהכרתי לה את המושג "עייפות שינויים" (Change Fatigue)

זהו מצב שבו עובדים מותשים מריבוי שינויים בפרק זמן קצר, מרגישים מוצפים, ציניים או אדישים. כשהקצב הופך לבלתי נסבל, אנשים כבר לא מצליחים להכיל עוד שינוי נוסף – אפילו אם הוא שינוי טוב. 

עבורה, זה היה רגע של הקלה. היא אמרה לי שהמושג לכד במדויק את החוויה שלה, ויותר מזה – הוא נירמל לה אותה. פתאום היא הבינה – זה לא רק היא. אם יש לזה שם, כנראה שזה קורה גם במקומות אחרים. 

היא החליטה לקחת את זה הלאה, ולעלות שאלות קריטיות בתוך הארגון, קושיות שכל ארגון צריך לשאול את עצמו בעת הזו: 

  • כמה שינויים חווינו לאחרונה?  לא רק כמות, אלא גם עוצמה. 
  • מה הזמן הנכון לשינוי נוסף? ואולי אפשר לתעדף או לאחד שינויים כדי להקל על האנשים? 
  • איזו תמיכה ניתן לתת? הכשרות, התאמות, משאבים – כדי שאנשים לא ירגישו שהם לבד. 

ונחזור למשה רבנו. אולי הוא הבין משהו שקל היום לשכוח – שינוי לא קורה ברגע, צריך זמן כדי לעבד אותו. שינוי הוא לא כמו חציית כביש – פעולה מסוכנת שחייבים לעשות במהירות ולהמשיך הלאה. אולי מה שישתנה בשנה הקרובה זו ההבנה ששינוי משמעותי הוא מסע – ואם רוצים שאנשים יעמדו בקצב, צריך לוודא שהם מוכנים למסע הבא – ואולי אפילו לתת להם רגע לנוח לפני היציאה שוב לדרך. 

sharonr@lotem.co.il

Explore more

Podcast

עולים למרפסת – פרק שישי "מדד התשוקה: חדשנות ארגונית הלכה למעשה"

ברוכים הבאים לפרק השישי של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! סמדר ארבל מארחת את אליענה אלפרוביץ', יועצת ארגונית ומנהלת את פעילות ההייטק בלוטם  ואופיר חרל"פ ריבלין, מנהלת החדשנות של קבוצת ריאלטי. בשיחה הן משתפות כיצד חדשנות משרתת את האסטרטגיה של הארגון, הופכת מערך ארגוני לתוכנית עבודה, מה נדרש כדי להפוך רעיונות חדשים לפעולה בשטח, ואיך יוצרים תרבות שבה כל עובד מרגיש שותף לחדשנות. 

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק חמישי "מדידה ומחוברות: המפתח לחוסן ארגוני בעידן של אי-ודאות"

ברוכים הבאים לפרק החמישי של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! סמדר ארבל מארחת את מיכל אלאלוף – תמיר, סמנכ"לית משאבי אנוש של קבוצת עזריאלי, ואת דנה קוחנסקי-אברס, מנכ"לית לוטם סנסינג, לשיחה מעמיקה על החשיבות של מדידה ומחוברות ככלים לחיזוק האמון וקידום הארגון.

רוצה לקרוא
Webinar

מקשיבים 2025 – סקר מחוברות עובדים בעין הסערה

2025 היא שנה סוערת. אותותיה ניכרים בחווית העובדים והעובדות ובמדדי המחוברות הארגונית. אין ספק כי גובר הצורך להקשיב לאנשים בארגון ולתת כלים אפקטיביים למנהלים ומנהלות להפיק תובנות וליישמן.

רוצה לקרוא

תפריט נגישות