Podcast
עולים למרפסת – פרק רביעי "מקום בעולם: כיצד מנכ"ל בונה אסטרטגיה"
ברוכים הבאים לפרק הרביעי של "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם!
איך בונים אסטרטגיה מנצחת? סמדר ארבל מארחת את שי פלדמן, מנכ"ל סמלת יבואנית רכב המתמחה במותגי יוקרה וחדשנות בענף הרכב ואת עופר ניסן לוי, יועץ אסטרטגי, שותף ומייסד לוטם. בשיחה הם משוחחים על האתגרים בכניסה לתפקיד מנכ"ל, המתודולוגיות המעשיות לבניית אסטרטגיה עסקית, ובעיקר – איך מיישמים אסטרטגיה בפועל ולא נשארים ברמה התיאורטית. תובנות מהשטח על התמודדות עם שינויים בשוק, יצירת תרבות ארגונית חדשה, ועצות מעשיות למנכ"לים בתחילת דרכם.
להאזנה >>
בלוג הפודקאסט – מקום בעולם: כיצד מנכ"ל בונה אסטרטגיה
בעולם העסקי הסוער של ימינו, אסטרטגיה ארגונית היא כבר לא מותרות, אלא מצפן חיוני המאפשר לחברות לנווט באי-ודאות ולהישאר רלוונטיות ותחרותיות. בפרק מרתק של הפודקאסט "עולים למרפסת" מבית לוטם, סמדר ארבל מארחת את שי פלדמן, מנכ"ל סמלת, ועופר ניסן לוי, יו"ר, שותף ומייסד לוטם לשיחה על האופן שבו בונים, מיישמים ומעדכנים אסטרטגיה בעולם משתנה.
שי פלדמן שיתף את חווייתו כמנכ"ל סמלת, יבואנית רכב מובילה, והדגיש את חשיבות ההתאמה המתמדת. בענף הרכב, הנמצא בתהפוכות דרמטיות, היכולת לבחון מחדש את האסטרטגיה ולפעול בזריזות היא קריטית. סמלת, כחברה ותיקה ומובילה, מדגימה כיצד ניתן לשלב חדשנות לצד מסורת, ולבנות אסטרטגיה שמניעה צמיחה בסביבה תחרותית. עופר ניסן לוי חיזק את התפיסה הזו והדגיש כי אסטרטגיה היא תהליך מתמשך של למידה, דיוק והבנה עמוקה של השוק, הארגון ואנשיו. יש לזכור, הוא אמר, "אסור להתאהב במה שחשבנו בעבר" – יש לבחון, להשתנות ולהתאים.
אז מהו המפתח לאסטרטגיה ארגונית מצליחה? התשובה טמונה בשילוב של תכנון קפדני, ראייה ארוכת טווח וגמישות. הפרק הדגיש את החשיבות של בחינה מחודשת של האסטרטגיה בזמנים קריטיים, כמו כניסת מנכ"ל חדש לחברה ותיקה. במקרים כאלה, המנכ"ל החדש מביא פרספקטיבה רעננה ויכול להניע שינויים מהותיים, תוך שמירה על היסודות החזקים של הארגון. התהליך כולל למידה מעמיקה של הארגון, שיח פתוח עם ההנהלה והעובדים, וגיבוש חזון משותף.
תקשורת אפקטיבית עם כלל הגורמים בארגון היא קריטית ליישום מוצלח של האסטרטגיה. אסטרטגיה, מצוינת ככל שתהיה, לא תצלח אם היא נשארת בגדר תיאוריה. יש להוריד אותה לשטח, ליישם אותה בפועל ולרתום את העובדים למטרות. זה דורש שקיפות, מתן כלים למנהלים ולעובדים, ויצירת תחושת שייכות ומעורבות. כפי שעופר ניסן לוי ציין, "החוכמה היא לראות איך אתה מייצר משמעות במה שאתה עושה", שכן עובדים מבלים חלק משמעותי מחייהם במקום העבודה. כשהאסטרטגיה ברורה ומחוברת ליום-יום, העובדים מרגישים חלק מהדרך ומההצלחה.
אך מעל הכל, אסטרטגיה אפקטיבית חייבת להיות גמישה ומוכנה לשינויים. הארגון לפעמים צריך לזוז, אנרגיות משתנות, ומה שהיה נכון אתמול, לא בהכרח תקף היום. היכולת לשנות כיוון ולהתאים את האסטרטגיה למציאות המשתנה, היא סוד ההצלחה של ארגונים מובילים. זה דורש תעוזה, חשיבה ביקורתית, קבלת החלטות ונכונות לוותר על רעיונות שאבד עליהם הכלח.
לסיכום, המהות של אסטרטגיה מנצחת טמונה ביכולת המתמדת של הארגון לבחון, להשתנות ולתת לעובדיו את הכלים והמשמעות להגשים אותה, גם כשהמציאות משתנה ללא הרף.