Podcast
עולים למרפסת – פרק חמישי "מדידה ומחוברות: המפתח לחוסן ארגוני בעידן של אי-ודאות"
ברוכים הבאים לפרק החמישי של "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם!
סמדר ארבל מארחת את מיכל אלאלוף – תמיר, סמנכ"לית משאבי אנוש של קבוצת עזריאלי, ואת דנה קוחנסקי-אברס, מנכ"לית לוטם סנסינג, לשיחה מעמיקה על החשיבות של מדידה ומחוברות ככלים לחיזוק האמון וקידום הארגון.
להאזנה >>
בלוג הפודקאסט – מדידה ומחוברות: המפתח לחוסן ארגוני בעידן של אי-ודאות
בעולם העבודה המודרני, ובמיוחד בישראל שלאחר האירועים האחרונים, ארגונים הפכו לעוגן של יציבות עבור עובדים רבים. אך איך בונים אמון עמוק בין הארגון לעובדיו, כיצד מודדים מחוברות ארגונית, ומה עושים עם המידע שנאסף?
הדיון המעמיק הזה חשף תובנות חשובות על החשיבות של מחוברות עובדים. מיכל אלאלוף, פסיכולוגית ארגונית, תיארה את מסעה המקצועי והדגישה את אהבתה לתפקיד. היא רואה במחוברות העובדים את "הפטנט של משאבי אנוש" – כשאנשים מרגישים שהם במקום בריא, טוב, משמעותי וערכי, שהם נראים ונתמכים, הם מחויבים לרצות לעשות טוב ולהניב ערך לארגון. דנה כוחנסקי-אברס הסבירה את חשיבותם של סקרי מחוברות, המאפשרים לארגונים "למדוד את הרמה האנרגטית של העובדים". לוטם סנסינג, חברה מובילה בתחום איסוף וניתוח נתונים, מתמקדת בתהליכי הערכה ומשוב וסקרי מחוברות, הבוחנים את הקשר של העובד לתפקיד, למנהל, לארגון ולצוות, כמו גם את החיבור הרגשי לארגון.
אז מהו המפתח להטמעה מוצלחת של סקרי מחוברות? התשובה טמונה בבניית אמון ושקיפות. מיכל הדגישה כי החלטה לערוך סקר מחוברות צריכה להתקבל רק לאחר בניית אמון משמעותי בארגון, וכי העובדים צריכים לסמוך על כך שהארגון באמת רוצה להקשיב ויפעל בהתאם לתוצאות. היא כינתה זאת "סקר ארגוני", במקום "סקר מחוברות", כדי להדגיש שמדובר במדד לבריאות הארגון כולו. בניית אמון זו דורשת מעורבות הנהלה בכירה, שקיפות בתוצאות, תוכניות עבודה מבוססות נתונים ומעורבות המנהלים, שכן "האירוע האמיתי עם הסקר הארגוני… זה מה אנחנו עושים איתו אחר כך".
אסטרטגיה אפקטיבית, כפי שציינה מיכל, בנויה על שילוב של ניתוח SWOT ארגוני, מגמות HR עולמיות, ונתונים מסקר המחוברות. שילוב זה מאפשר יצירת תוכנית עבודה מקיפה, עמוקה ואפקטיבית, שאינה רק "פלסטר" לבעיות נקודתיות. דנה הדגישה כי למרות הקשיים בתקופות משבר כמו המלחמה והקורונה, ארגונים רבים זיהו את הערך במדידה, והפכו את תהליכי המשוב לעוגן של תקווה ויציבות. הארגון בעידן הנוכחי נתפס יותר ויותר כמקום בטוח, עוגן ו"גב" עבור העובדים, מה שמטיל עליו אחריות גדולה.
לסיכום, מדידה וסקרים הם מנועים קריטיים ליצירת אמון, מחוברות וחוסן, במיוחד בתקופות כאוטיות של אי-ודאות. כפי שדנה סיכמה, "אם מתלבטים, אז בואו נדבר על זה", ומיכל הוסיפה כי כלי המדידה הארגוניים "מחוללים עשייה שהיא מחזקת את הארגון, שהיא תורמת לבריאות ולחוסן הארגוני". כי כשאנחנו שואלים שאלות, אנשים עובדים בזה, וכשאנחנו עובדים בלייצר עובדים שמרגישים טוב מול הארגון, המנהל והתפקיד – כולנו מרוויחים.
לפרק הקודם >
לפרק הבא >
לפרטים נוספים > dana.k@lotemsensing.com