נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

07:39 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

הזנחה ניהולית. יש דבר כזה?

סיון קנר | יועצת ניהולית ומנהלת לקוחות

במאמר  שיצא לאחרונה על ידי מכון גאלופ, בחנו זווית מעניינת של תופעת 'ההתפטרות השקטה' – "הזנחה ניהולית", כפי שתיארו זאת במאמר, עלולה להוביל להתפטרות שקטה. זהו מצב בו מנהלים אינם מצליחים לספק חניכה, תמיכה ופיתוח קריירה ראוי לעובד, מה שמביא לדחיקת העובד מחוץ לארגון פסיכולוגית או פיזית – התפטרות שקטה.

בהתבסס על מחקרים קודמים שנעשו על ידי גאלופ בשנת 2022, נמצאו שלוש טעויות ניהוליות שהובילו לעתים קרובות להתפטרות שקטה:

בואו נלמד מטעויות

טעות מס' 1
מנהלים אינם דנים באופן שגרתי בהתקדמות העובד לעבר המטרות ובמתן משוב על ביצועים.
רק 1 מתוך 3 עובדים ציינו שבמהלך החצי שנה האחרונה מישהו דיבר איתם על ההתקדמות שלהם. חסך שכזה משאיר את העובד בתהייה וחוסר וודאות אודות התפקוד. המנהל מצידו, מפספס הזדמנויות חשובות לחגוג הצלחות, להתאים סדרי עדיפויות ולספק תמיכה כדי לעזור לעובד להצליח. בשיח פתוח עם העובד ומעורבות שלו בהצבת היעדים ירגיש העובד מחויבות גבוהה יותר למנהל ולמקום עבודתו.
יתרה מכך, נחשף כי עובד מציב לעצמו יעדים מאתגרים ונרחבים יותר מאלה בהציב עבורו המנהל.

טעות מס' 2
מנהלים מעכבים פיתוח של עובדים.

רק 37% מהמנהלים מסכימים שהם משקיעים בפיתוח העובדים שלהם ורק 25% מהעובדים מסכימים שהמנהל שלהם משקיע בפיתוח המקצועי שלהם. יש כאן פער אמיתי בציפיות: בעוד שהעובדים מצפים מהמנהלים שלהם לשרטט להם מסלול קריירה ברור, המנהלים מצפים שהעובדים שיגידו בדיוק מה הם רוצים לעשות בעתיד.
האמת, נמצאת איפשהו באמצע מתוך אחריות משותפת.
עובדים זקוקים למסלול קריירה מובנה בכדי לקחת עליו בעלות באמצעות עבודה קשה ואחריות. האחריות הניהולית היא בזיהוי החוזקות והשאיפות של העובד ולאפשר להתנסויות ולהיות כנים לגבי הביצועים הדרושים כדי להצליח.

טעות מס' 3
מנהלים לא נותנים מספיק הוקרה והערכה.

נמצא שבעוד רק 34% מהעובדים טוענים שהם מקבלים הוקרה כשהם עושים עבודה טובה, 6 מתוך 10 מנהלים טוענים שהם כן מוקירים את עובדיהם. בנוסף נמצא, שהוקרת העובד מפחיתה ב- 39% את הסבירות בחיפוש אחר עבודה אחרת וב- 39% תחושת שחיקה. מדוע מנהלים לא מפרגנים יותר? נראה שאחת הבעיות המרכזיות היא  שמנהלים רבים מסתמכים על אירועים מסוימים כדי לתת הוקרה, למשל: תהליך הערכה שנתי, טקס עובד מצטיין ועוד. זה גורם לתחושת ההוקרה להיות במקרה הטוב לא רלוונטית ובמקרה הרע פשוט להתפספס. מתן הוקרה באירועים אלה חשובה אך לרוב לא מתקיימת בזמן הנכון מבחינת העובד, באופן כללי מידי ובצורה לא אותנטית.

כך תימנעו מפיטורים שקטים:

  1. ערבו את העובדים בהצבת היעדים, כך הם יהיו יותר מחויבים להשיגם.
  2. קיימו שיחות תכופות ומשמעותיות עם העובדים במהלכן תנו פידבק לגבי ההתקדמות, תחגגו הצלחות, שימו זרקור על אזורי שיפור וחדדו סדרי עדיפויות בהתאם.
  3. זהו את השאיפות והחוזקות של העובדים. משם, תוכלו לדון בצורה בונה יותר אילו אפשרויות התפתחות יסייעו לעובדים להצטיין בתפקידם כיום ואילו הזדמנויות צמיחה עתידיות יסייעו להם להתקדם בקריירה שלהם.
  4. שבחו את העובדים בהזדמנויות שונות, בין אם במפגשים פורמליים כמו פגישה 1:1 וישיבות צוות, ובין אם באופן לא רשמי כמו מייל הוקרה, פירגון בשיחות מסדרון ועוד.
  5. בתקופות קשות של אי וודאות, עוד יותר חשוב לקיים שיחות 1:1 עם העובדים ובין השאר לחגוג את ה"ניצחונות הקטנים", גם אם הם מובנים מאליהם.

חשוב לזכור, פיטורים שקטים של עובד עשויים להיראות כמו דרך נוחה להימנע משיחה קשה איתו, אבל בסופו של דבר זה משפיע לרעה על מורל הצוות, שמזהה את הואקום הניהולי.

שיח פתוח ושוטף עם העובדים, הוא הדרך הבטוחה ביותר למנוע "פיטורים שקטים" ולחזק את האמון של העובד והצוות כולו.

רוצים לחזק את המנהלים והמנהלות שלכם בכלים ישימים להגברת מחוברות עובדים, שיפור ביצועים ופיתוח מקצועי?

דברו אתנו: lotem@lotem.co.il

תוכנית Level Up הינה תכנית לפיתוח מנהלים דרג ראשון – התוכנית מסייעת למנהלים החדשים לעשות את קפיצת המדרגה ולצמוח לתפקיד הניהולי באמצעות הקניית ידע, תפיסות מתקדמות וכלים ניהוליים ישימים.

תוכנית Lead Up הינה תכנית לפיתוח מנהלים דרג ביניים – התוכנית מחזקת את ליבת הניהול בארגון, ומפתחת את יכולות המנהיגות הנדרשות בימים אלו ליצירת מחוברות עובדים, הובלת שינויים ובניית שותפויות אפקטיביות לרוחב הארגון.

Explore more

Webinar

Zoom in: Snack

מנהלי ומנהלות הדרכה ופיתוח הדרכה – תפתחו יומנים! בואו להכיר את הכלי באמצעותו תוכלו לקצר זמני פיתוח ולהפיק במהירות תוצרי למידה רספונסיבים בעברית, בליווי יכולות בינה מלאכותית. ההשתתפות ללא תשלום אך מותנית בהרשמה מראש.

רוצה לקרוא
Blog

סקר לוטם סנסינג – שכירים במילואים

סקר שהפצנו במאי לאוכלוסיית משרתי המילואים ובני/בנות הזוג, שופך אור על תקופה מורכבת זו ומאפשר לנו לסייע למנהלים וארגונים להבין את החוויה האישית של האוכלוסייה הנ"ל ולהתאים פתרונות הולמים.

רוצה לקרוא
Blog

הבינה של פגישות וירטואליות

איך מנהלים פגישה וירטואלית שתעודד מעורבות של המשתתפים ותהיה פרודוקטיבית ויעילה? ואיך עושים את כל זה בעזרת בינה המלאכותית? 

רוצה לקרוא

תפריט נגישות