נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

11:34 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

הזנחה ניהולית. יש דבר כזה?

סיון קנר | יועצת ניהולית ומנהלת לקוחות

במאמר  שיצא לאחרונה על ידי מכון גאלופ, בחנו זווית מעניינת של תופעת 'ההתפטרות השקטה' – "הזנחה ניהולית", כפי שתיארו זאת במאמר, עלולה להוביל להתפטרות שקטה. זהו מצב בו מנהלים אינם מצליחים לספק חניכה, תמיכה ופיתוח קריירה ראוי לעובד, מה שמביא לדחיקת העובד מחוץ לארגון פסיכולוגית או פיזית – התפטרות שקטה.

בהתבסס על מחקרים קודמים שנעשו על ידי גאלופ בשנת 2022, נמצאו שלוש טעויות ניהוליות שהובילו לעתים קרובות להתפטרות שקטה:

בואו נלמד מטעויות

טעות מס' 1
מנהלים אינם דנים באופן שגרתי בהתקדמות העובד לעבר המטרות ובמתן משוב על ביצועים.
רק 1 מתוך 3 עובדים ציינו שבמהלך החצי שנה האחרונה מישהו דיבר איתם על ההתקדמות שלהם. חסך שכזה משאיר את העובד בתהייה וחוסר וודאות אודות התפקוד. המנהל מצידו, מפספס הזדמנויות חשובות לחגוג הצלחות, להתאים סדרי עדיפויות ולספק תמיכה כדי לעזור לעובד להצליח. בשיח פתוח עם העובד ומעורבות שלו בהצבת היעדים ירגיש העובד מחויבות גבוהה יותר למנהל ולמקום עבודתו.
יתרה מכך, נחשף כי עובד מציב לעצמו יעדים מאתגרים ונרחבים יותר מאלה בהציב עבורו המנהל.

טעות מס' 2
מנהלים מעכבים פיתוח של עובדים.

רק 37% מהמנהלים מסכימים שהם משקיעים בפיתוח העובדים שלהם ורק 25% מהעובדים מסכימים שהמנהל שלהם משקיע בפיתוח המקצועי שלהם. יש כאן פער אמיתי בציפיות: בעוד שהעובדים מצפים מהמנהלים שלהם לשרטט להם מסלול קריירה ברור, המנהלים מצפים שהעובדים שיגידו בדיוק מה הם רוצים לעשות בעתיד.
האמת, נמצאת איפשהו באמצע מתוך אחריות משותפת.
עובדים זקוקים למסלול קריירה מובנה בכדי לקחת עליו בעלות באמצעות עבודה קשה ואחריות. האחריות הניהולית היא בזיהוי החוזקות והשאיפות של העובד ולאפשר להתנסויות ולהיות כנים לגבי הביצועים הדרושים כדי להצליח.

טעות מס' 3
מנהלים לא נותנים מספיק הוקרה והערכה.

נמצא שבעוד רק 34% מהעובדים טוענים שהם מקבלים הוקרה כשהם עושים עבודה טובה, 6 מתוך 10 מנהלים טוענים שהם כן מוקירים את עובדיהם. בנוסף נמצא, שהוקרת העובד מפחיתה ב- 39% את הסבירות בחיפוש אחר עבודה אחרת וב- 39% תחושת שחיקה. מדוע מנהלים לא מפרגנים יותר? נראה שאחת הבעיות המרכזיות היא  שמנהלים רבים מסתמכים על אירועים מסוימים כדי לתת הוקרה, למשל: תהליך הערכה שנתי, טקס עובד מצטיין ועוד. זה גורם לתחושת ההוקרה להיות במקרה הטוב לא רלוונטית ובמקרה הרע פשוט להתפספס. מתן הוקרה באירועים אלה חשובה אך לרוב לא מתקיימת בזמן הנכון מבחינת העובד, באופן כללי מידי ובצורה לא אותנטית.

כך תימנעו מפיטורים שקטים:

  1. ערבו את העובדים בהצבת היעדים, כך הם יהיו יותר מחויבים להשיגם.
  2. קיימו שיחות תכופות ומשמעותיות עם העובדים במהלכן תנו פידבק לגבי ההתקדמות, תחגגו הצלחות, שימו זרקור על אזורי שיפור וחדדו סדרי עדיפויות בהתאם.
  3. זהו את השאיפות והחוזקות של העובדים. משם, תוכלו לדון בצורה בונה יותר אילו אפשרויות התפתחות יסייעו לעובדים להצטיין בתפקידם כיום ואילו הזדמנויות צמיחה עתידיות יסייעו להם להתקדם בקריירה שלהם.
  4. שבחו את העובדים בהזדמנויות שונות, בין אם במפגשים פורמליים כמו פגישה 1:1 וישיבות צוות, ובין אם באופן לא רשמי כמו מייל הוקרה, פירגון בשיחות מסדרון ועוד.
  5. בתקופות קשות של אי וודאות, עוד יותר חשוב לקיים שיחות 1:1 עם העובדים ובין השאר לחגוג את ה"ניצחונות הקטנים", גם אם הם מובנים מאליהם.

חשוב לזכור, פיטורים שקטים של עובד עשויים להיראות כמו דרך נוחה להימנע משיחה קשה איתו, אבל בסופו של דבר זה משפיע לרעה על מורל הצוות, שמזהה את הואקום הניהולי.

שיח פתוח ושוטף עם העובדים, הוא הדרך הבטוחה ביותר למנוע "פיטורים שקטים" ולחזק את האמון של העובד והצוות כולו.

רוצים לחזק את המנהלים והמנהלות שלכם בכלים ישימים להגברת מחוברות עובדים, שיפור ביצועים ופיתוח מקצועי?

דברו אתנו: lotem@lotem.co.il

תוכנית Level Up הינה תכנית לפיתוח מנהלים דרג ראשון – התוכנית מסייעת למנהלים החדשים לעשות את קפיצת המדרגה ולצמוח לתפקיד הניהולי באמצעות הקניית ידע, תפיסות מתקדמות וכלים ניהוליים ישימים.

תוכנית Lead Up הינה תכנית לפיתוח מנהלים דרג ביניים – התוכנית מחזקת את ליבת הניהול בארגון, ומפתחת את יכולות המנהיגות הנדרשות בימים אלו ליצירת מחוברות עובדים, הובלת שינויים ובניית שותפויות אפקטיביות לרוחב הארגון.

Explore more

Special

אם נסתכל על המציאות שלנו, ימים של מלחמה ובהם תנאי אי וודאות, כ"א חסר, שחיקה נפשית ועוד. איך מטמיעים ומיישמים תוכניות עבודה במציאות כזו? איך בכלל נעים קדימה?

רוצה לקרוא
Blog

אני פורים, אני פורים שמח ומבדח? פורים בארגונים בצל המלחמה

מנהלות משאבי אנוש העלנו בפנינו לאחרונה דילמה שקשורה בחגיגות השנה. יש לא מעט ארגונים בהם פורים הוא ה-חג שמגיע עם מסיבה גרנדיוזית והרבה השקעה. זה מתאים השנה? זה מתאים לחגוג בכלל?

רוצה לקרוא
Webinar

מנהיגות מהסרטים

בעיצומה של תקופה קשה ומאתגרת, חשבנו איך נוכל לתת לכן, הקהילה שלנו, צוותי משאבי אנוש ופיתוח ארגוני, שעה בה תוכלו לקחת אוויר (הרים)? אז החלטנו לקיים עבורכן מפגש זומי קצת אחר.

רוצה לקרוא

תפריט נגישות