נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

04:32 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

עיצוב חווית לקוח

בארגון פיננסי

בניצוחה של עידית שומן אדטו, פתחנו את הדיון בשאלת חווית הלקוח בארגונים בציטוט של סטנלי מרקטס מנכ"ל ניימן מרקוס:
"יש רק 2 נושאים בעלי חשיבות, האחד הוא הלקוח והשני הוא המוצר. אם תטפל כיאות בלקוחות שלך הם יחזרו אלייך, אם תטפל כיאות במוצר הוא לא יחזור אליך – זה כל כך פשוט וכל כך קשה".

אז מאיפה עלה הצורך?
בעולם הפיננסי התחרות הולכת וגוברת והיתרון התחרותי של כל ארגון הולך ומתעמעם.
ההכרה בעובדה זו הביאה את הדירקטוריון להבנה כי טיפול בחוויית הלקוח יכולה לספק יתרון משמעותי וליצור בידול ממתחריו בשוק.

מהו התהליך?? איך מתחילים??
עידית שיתפה באנלוגיה מעניינת 'תהליך השינוי כתהליך בריאה'…
• "בראשית": נקודת הכניסה. שלנו (כיועצים) אל הארגון, האם עם קבלת ההחלטה על תהליך השינוי? במעבר מתכנון ליישום? או לאחר שהשינוי כבר יושם?
• "ברא": מיקוד בשאלה "לאן אנחנו רוצים ללכת?", יצירת החזון של השינוי והגדרת בעלי האחריות
• "את השמים ואת הארץ": הגדרת המטרות והגבולות של השינוי. בארגון הנוכחי, בחרו להתמקד בקשר הישיר של הנציג אל מול הלקוח
• "ויאמר אלוהים ויהי אור": יצירת התוכן, פיתוח התורה, תהליכי העבודה והכלים לביצוע השינוי.
• "ויקרא אלוהים לאור יום…" – שלב השיום והיישום

במסגרת הדיון שקיימנו התמקדנו במסע הבריאה באמצעות מיקוד והגדרה של חווית לקוח המבדלת??

התחנה הראשונה במסע התמקדה בשאלה "איזה ארגון אנחנו"? מתוך התפיסה כי כך גם ייראה הלקוח שלנו…
במסגרת בתחנה זו, הוגדרו מספר מאפיינים בולטים של הארגון:
• ארגון ממוקד מכירות
• ממוקד מוצר
• בעל רמת שירות משתנה

בתחנה השנייה במסע, עסקנו בשאלה 'מהו הערך שהלקוח רוצה לקבל וכיצד נספק אותו?'
רגע לפני, היינו צריכים לשבור כמה מיתוסים…(אפרופו פרות קדושות…) על לקוחות, ועסקאות פיננסיות.
בהמשך, מתוך התפיסה כי ידע רב ומתאים נמצא בקרב האנשים, בתוך הארגון, התקיימו 2 מפגשים עם מגוון בעלי תפקידים בארגון. מפגשים אלו עסקו בהגדרת חווית לקוח מבדלת ומתוכם מופו 4 עקרונות מרכזיים:
• להתחבר לחלום של הלקוח
• לפעול כמקצוען
• להיות אכפתי
• לעשות פשוט

בהמשך, המסע הפנימי (פנים ארגוני) לאיתור חווית לקוח מבדלת עבר ב-2 תחנות נוספות:
• מסע בארץ – בחינה של ארגונים מובילים בארץ חווית לקוח.
• מסע בעולם – בחינה של ארגונים מובילים בעולם בנושא חווית לקוח.

תוצאות המסע על קצה המזלג:
פותח "בניין חווית לקוח מבדלת שכלל מספר עקרונות מנחים:
• לשים את הלקוח במרכז
• הנהלה מובילה
• מנהל איכות שירות
• פיתוח טכנולוגיות וכלים תומכים
• מיקוד באנשים – חווית והכשרת עובד
• הקמת פונקציה של איכות שרות.

כתוצאה מבניית החזון ומיקוד חווית לקוח מבדלת פותחו תהליכי עבודה של הנציג תוך מיקוד בביטוי 4 הערכים.
תהליכי העבודה תורגמו להכשרה בת יומיים אותה עברו כלל המנהלים והנציגים הנוגעים בדבר.
את המשך העבודה לקחה על עצמה מנהלת האיכות והשרות (אשר התמנתה לתפקיד כחלק מתהליך השינוי בפרויקט).
סיימנו את המפגש עם טעם לעוד ועם נתון אופטימי: בסקר הארגוני אשר נערך בארגון לאחר התהליך נשאלו העובדים כמה לדעתם הארגון תופס את הלקוח במרכז?
התוצאות שהתקבלו הראו שיפור משמעותי בתפיסת העובדים את הלקוח כמרכזי…

נכתב על ידי נועה כפיר-כהן

* נועה כפיר-כהן היא מפתחת למידה והדרכה ב"לוטם"

Explore more

Webinar

דו"ח לוטם 2026: תנועת המטוטלת

איך העולם ממשיך להשתנות – עם טלטלות לוקאליות ומגמות גלובאליות, עם מהפכת ה-AI שמשנה את כללי המשחק.

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק 13 "מנהיגות מעצבת: על תפקידו של הדיגיטל בשירות הציבורי"

בפרק סיום העונה של עולים למרפסת, סמדר ארבל מארחת את שירה לב עמי, מנכ"לית מערך הדיגיטל הלאומי, ואת רוני סולימני, שותף ויועץ ארגוני בכיר בלוטם, לשיחה על האנשים שמניעים שינוי אמיתי מאחורי הקלעים של המערכת הציבורית. איך מצליחים לשנות ארגון ציבורי גדול? איך בונים אמון, מחברים בין משרדים, ומייצרים תשתיות דיגיטליות ואנושיות שישרדו גם כשממשלות מתחלפות? האזינו לשיחה על מנהיגות, על מאחורי הקלעים של שיתוף פעולה בין מנכ"לית ליועץ, ועל האמונה ששירות הציבור הוא המקום שבו שינוי יכול להתחיל, אם יודעים איך להשפיע לעומק.

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק 12 "שותפות כמנוע לשינוי: איך מודל חדש יצר מהפכה עבור הורים בישראל"

ברוכים הבאים לפרק השניים עשר של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! איך יוצרים שינוי התנהגותי עמוק במערכת מורכבת כמו משרד הבריאות? בפרק זה של "עולים למרפסת" סמדר ארבל מארחת את עידית שומן אדטו, שותפה ומייסדת בלוטם, מיה יערי ממרכז גושן, ורווית ברוך ממשרד הבריאות, לשיחה על מהפכה שקטה שהתרחשה בטיפות החלב בכל רחבי הארץ. במהלך הפרק נשמע על האתגרים של הובלת שינוי במערכת גדולה ובירוקרטית, איך מתרגמים מודל תיאורטי שהגיע מאוסטרליה לכלים פרקטיים להורים בישראל, ואיך שומרים על המומנטום לאורך זמן.

רוצה לקרוא

תפריט נגישות