נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

02:51 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מסלול קריירה אישי

מנהלי מש"א התלבטו וממשיכים להתלבט האם ואיך נכון לבנות מסלולי קריירה בארגון שלי? האם המסלול המרכזי הוא ניהולי? האם יש לבנות מסלול לכל תחום התמחות? איך נשלב בין כישורי הליבה לכל תפקיד (CORE COMPETENCIES) לבין התפקידים במסלולים השונים? מה תהיה חלוקת האחריות על הקריירה בין העובד-המנהל-הארגון? והאם המהלך הזה של בניית מסלולי קריירה לא ייצור בסופו של דבר רק תסכול אצל עובדיי, בשל חוסר היכולת לממש באופן מלא את 'ההבטחה' להתפתחות והתקדמות?

התשובה המחקרית היא חד משמעית. מסלולי התפתחות וקריירה הינם תשתית קריטית לפיתוח ושימור עובדים בארגון לאורך זמן. טאלנטים בוחרים יותר בארגונים בהם ישנה תפיסה ברורה של התפתחות ומסלולי קריירה. אם כך, השאלה היא רק מהי התכנית המתאימה לארגון שלכם?

בהרצאה של ד"ר סקוט מונדורה בכנס ה-ASTD, הוצגה תפיסה לפיתוח קריירה אשר שמה דגש מרכזי על אחריות העובד בתהליך פיתוח הקריירה.

עפ"י התפיסה יש לשאוף לבניית תכנית התפתחות אישית לכל עובד (ובמקרה הזה ל-TOP TALENTS), כשהדגש הוא בניית תכנית הנשענת על הכוונה עצמית (SELF DIRECTED) של העובד.

בדרך לתכנית כזו עובר העובד תהליך הערכה (ASSESSMENT) ממוחשב ואישי, בו הוא מרחיב את המודעות שלו לגבי עצמו בשלושה היבטים:

  1. החוזקות והכישורים שלי
  2. ההעדפות שלי בעולם העבודה (האם אני מעדיף משרה גמישה או מובנית? האם אני מעדיף מסלול ניהולי או מסלול מומחים? עד כמה אני זקוק למשרה מאוזנת/WLB? ועוד)
  3. איזה ידע וניסיון בדיוק יש לי (האם הניסיון שלי בניהול פרויקטים מספיק לניהול צוות? האם הידע הפיננסי שלי מתאים לתפקידים פיננסיים אצלי בארגון?)

כל המידע האישי מעובד ומהווה בסיס לשיחת התפתחות בין המנהל לבין העובד

בתכנית מסוג כזה הרבה מהאחריות לניהול הקריירה – מוטלת על העובד. תפקיד המנהל הוא אינו להבטיח שהאפשרויות יתממשו, אלא לתמוך בעובד כדי שיוכל להגיע לאן שסימן לעצמו ולהגדיל את האחוזים שאכן זה יקרה.

למצגת ההרצאה – לחץ כאן (שקפים 18 והלאה).

נכתב על ידי נטע רביד גולן.

*נטע רביד גולן היא יועצת ארגונית ומנהלת תחום משאבי אנוש ב"לוטם"

Explore more

Blog

הנגשת תוכן ניהולי עדכני

 70% מהעובדים מעידים שהרווחה הנפשית שלהם מושפעת מתפקוד המנהל שלהם (במידה זהה לאופן בו היא מושפעת מבני ובנות הזוג שלהם).*  נתון מעניין אך קצת מדאיג לאור הנתון הבא: כמעט מחצית מהמנהלים מעידים שהם מרגישים שאין להם את הכלים הדרושים להם על מנת לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר.**  אחת הדרכים להתמודד עם אתגרים אלו בקרב גופי […]

רוצה לקרוא
Blog

כלי AI לקידום תהליכי למידה

אחד מתפקידי גוף הלמידה אשר תופס את עצמו כ- Enabler הוא לאתר ולהנגיש לארגון כלים ראויים שיאפשרו ליחידות העסקיות לבצע, לנהל, לשפר ולתעד את תהליכי הלמידה שלהן או לפתח לעצמן תוצרי למידה בסיסיים.  כלים כאלו כוללים מערכות ניהול למידה, כלים ליצירת תוכן דיגיטלי, תוכנות עריכת וידיאו (כולל סרטוני סמן ללמידת מערכת), מערכות לניהול ידע, כלים לעריכת […]

רוצה לקרוא
Blog

גוף הלמידה כמקדם תרבות למידה אישית 

השפעה על תרבות של ארגון, ובתוך כך על תרבות הלמידה הארגונית, היא עניין חמקמק שדורש זמן ותשומות ומושפע מהרבה גורמים. אחת הדרכים לעשות זאת היא בגישת Bottom up – מהפרט אל הארגון. 

רוצה לקרוא

תפריט נגישות