נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

09:11 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

עבודה היברידית- הטוב, הרע והמכוער

בלוג זה פורסם לראשונה ללקוחות Manager's GPS לפיתוח מנהלים: כלים ניהוליים בדיגיטל.
מה זה אומר כלים ניהוליים ב-Mgps? כדאי שתכירו>>

יתרונות וחסרונות העבודה ההיברידית, ומה אפשר לעשות עם זה?

עבודה היברידית מציעה שילוב של נוחות ופרודוקטיביות.

  • העובד לא מבזבז זמן על נסיעות ופקקים, או בלנסות ולהתרכז בעבודה באמצע משרד רועש. במקום זאת הוא יכול לנצל את שעות העבודה שלו לביצוע משימות בצורה יעילה, ממוקדת וטובה.
  • סביבת עבודה היברידית מכילה יותר (inclusive) עבור עובדים שמטפלים בבני משפחה (יכולים ליצור איזון ואוטונומיה בשבוע העבודה שלהם, לבלות זמן עם הילדים ולהשלים מטלות בית), עובדים שגרים רחוק ונאלצים לבזבז זמן רב בנסיעות, עובדים בעלי נגישות פחותה לתחבורה, או עובדים בעלי מוגבלות פיזית או מנטלית.

יחד עם זאת, יש גם חסרונות לעבודה היברידית.

  • העדר יצירת קשר עם חברי צוות – עובדים במשרד מתחברים עם מי שנמצא סביבם באופן טבעי. בעבודה מרחוק אין את האלמנט הזה.
  • רחוק מהעין רחוק מהלב – עובדים שעובדים מרחוק עלולים שלא לזכות בהכרה ובהוקרה לה זוכים אלו שעובדים קרוב למנהל – במשרד.
  • במידה ואין לעובד תנאים נוחים לעבודה מהבית (אינטרנט מקוטע, רעש, העדר מקום לעמדת עבודה) זה עלול להקשות עליו את העבודה.

להתגבר על בעיות המודל ההיברידי

המודל ההיברידי יכול להראות כמודל אולטימטיבי – נוחות, אפקטיביות, איזון בית-עבודה ועוד. אבל במציאות, כמו במציאות- שום דבר אינו מושלם.
אם כן, כיצד ננהל צוות היברידי בצורה נכונה?

  • שימו לב היכן השדרה הניהולית נמצאת -אם השדרה הניהולית יושבת בעיקר במשרד, סביר להניח שרוב העובדים יבחרו לעבוד מהמשרד. במידה והארגון לא מכוון לכך שהעובדים יעבדו בעיקר מהמשרד, יש לשים לב לכך. תרבות ארגונית בה השדרה הניהולית נמצאת בעיקר במשרד יכולה להוביל לחוסר שוויון בין העובדים שבוחרים להגיע ולכן להיות קרובים יותר להנהלה, לעומת אלו שבוחרים להישאר בבית.
    כיצד ניתן להתגבר על זה? 
    וודאו שהשדרה הניהולית עובדת באופן זהה פחות או יותר מהמשרד ומהבית.
  • היו מודעים למי מקודם ומי זוכה להכרה -מודל עבודה היברידי יכול להביא לכך שמי שזוכה לקידום הוא מי שנמצא במשרד… ובכך מנציח את תקרות הזכוכית של אוכלוסיות כמו נשים, עובדים מהפריפריה ועוד. למעשה, בסקר שנערך ע"י מכון המחקר האמריקאי גארטנר, נמצא כי 64% מהמנהלים נוטים לתת העלאות שכר גבוהות יותר לעובדים שנמצאים במשרד, לעומת אלו שעובדים מרחוק, מאחר והם מאמינים שאלו העובדים מהמשרד מגיעים לביצועים טובים יותר. למרות ההטיה הזו, הנתונים מראים כי עובדים מרחוק הם בעלי סבירות גבוהה יותר לביצועים מוצלחים מאלו שעובדים במשרד. 
    כיצד ניתן להתגבר על זה?
    וודא שאתה עובד גם מרחוק כך שלא תתן העדפה לאלו שעובדים מהמשרד.
    אמן את עצמך ואת המנהלים סביבך  לזהות הטיות נגד עובדים מרחוק כאשר מבצעים הערכת עובדים.
  • הציעו חוויה עקבית ואחידה -אחת מבעיות המודל ההיברידי היא שעובדים שבוחרים לעבוד בעיקר מרחוק מקבלים חוויית עובד שונה לחלוטין מאלו שמגיעים למשרד. 
    כיצד ניתן להתגבר על זה?
    על הארגון לשאוף עד כמה שניתן לתת לעובדים מרחוק ולעובדים מהמשרד את אותה החוויה. ניתן לעשות זאת על ידי יצירת קווים מנחים שנותנים העדפה ברורה לתקשורת מקוונת מאשר תקשורת פנים מול פנים. במידה והארגון החליט לתת העדפה לתקשורת מקוונת, יש לתכנן פגישות ואירועים כך שכל עובד יצטרף מהמחשב במשרד או בבית שלו.
    -לחילופין, במידה והארגון מרגיש שתקשורת מקוונת בלבד אינה מתאימה לו, ניתן ללכת על מתכונת משולבת. למשל, לקבוע שפגישות מסוימות יתקיימו פנים מול פנים, ובימים בהם פגישות אלו מתקיימות על העובדים להגיע למשרד.

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות