נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

05:04 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

איך עושים Onboarding דיגיטלי?

עידו גנור

היי עידו, תן לנו רקע קצר לנושא, על מה אנחנו מדברים בעצם?

אנחנו מדברים על מצב די חדש לרוב הארגונים: תהליך גיוס, קליטה ואוריינטציה לעובד חדש – מרחוק.

היום, הרבה ארגונים קולטים עובדים אבל בכלל לא רואים אותם. מילא שהראיונות הם בזום, אבל גם כשהעובד כבר מתחיל לעבוד, הוא עובד ב- Remote: הוא לא מגיע למקום פיזי, הוא לא פוגש את הצוות או את המנהל. כתוצאה מכך, קשה לייצר מחוברות לארגון, לוקח לעובד זמן להגיע לתפוקות, העובד חווה בדידות, הוא לא מרגיש חלק מהמשימה הגדולה של הארגון.

בחיים שלפני הקורונה, עובדים היו נקלטים בארגונים והולכים לעשות סבב היכרות במשרדים, מינגלינג פה, לחיצת יד שם. היום אין לעובד החדש את החוויה הזו.

זה המצב הנתון ועכשיו השאלה היא – מה עושים עם זה. 

 

אז אתה אומר שOnboarding- דיגיטלי לא היה כאן לולא הקורונה? 

יש ארגונים שעשו את זה עוד לפני עידן הקורונה, ניהלו, גייסו ועבדו ב- Remote במשך שנים.

הארגונים האלה הם ארגונים גלובליים, שעבדו מהמחשב שלהם עם כל העולם והיו מאוד מתורגלים בזה. הקורונה גרמה לכך שהמצב הזה חל על כולם. יש מנהלים ומגייסים שעד לפני חצי שנה לא שמעו על זום והיום הם נדרשים לקלוט ככה עובדים.


ספר לנו, מה הפתרונות שאנחנו מציעים?

הפתרונות שלנו מחברים שני דברים: Onboarding יחד עם אוריינטציה.

גם לפני עידן הקורונה, יצא לנו לעשות פרויקטים של אוריינטציה בדיגיטל, לשפר ימי אוריינטציה פרונטאליים ולהכניס בהם חוויה ורגש באמצעים דיגיטליים. עכשיו, תהליך ה- Onboarding הפך להיות 100% דיגיטלי וגם האוריינטציה נאלצת להיות 100% דיגיטלית. זאת הזדמנות מעולה לקשור את שני הדברים יחד ולבנות מחדש תהליך הוליסטי של כניסת העובד לארגון בתנאים של Onboarding.


יש לך דוגמה ספציפית שאתה יכול לספר לנו עליה?

באחד הארגונים שאנחנו מלווים במגזר התעשייה בנינו תהליך אונבורדינג שנתן פתרון תפור בדיוק לצורך.

הפיתוח שלנו התרכז בשני צירים במקביל: הציר הממשקי-טכנולוגי והציר התוכני.

בבירור הטכנולוגי שעשינו, ניסינו להבין מהן הפלטפורמות שהארגון עובד איתן (למשל LMS, Sharepoint ודומיהן), בדקנו האם אנחנו יכולים להתחבר לאחת מהן. ספציפית במקרה הזה באמת התחברנו למערכת הלמידה בארגון, אבל גם אם זה בלתי אפשרי, מתוך אילוצים של אבטחת מידע, אנחנו מביאים פלטפורמה ייעודית משלנו. על אותה פלטפורמה אנחנו "מלבישים" את כל התהליך ואת התכנים.

בהיבט התוכני, מיפינו את אופי העובדים הנקלטים, שאלנו שאלות כמו – מה הם צריכים? על אילו חוסרים אנחנו באים לענות? מה יעניין אותם? משם יצאנו לדרך. היום הפלטפורמה מכילה את כלל התכנים המרכיבים את התהליך השלם: לינק לסיור וירטואלי 360 בבניין – כך העובד יכול לראות את כל המקומות המרכזיים שהכי מעניין אותו להכיר, תכנים מקצועיים לקריאה עצמית שהם למעשה א-סינכרוניים, תכני אוריינטציה קלאסיים – על הארגון, ערכים, מטרות ויעדים, מבנה ארגוני וקוד אתי, תכני רגולציה, כמו מניעת הטרדה מינית וכמובן – צ'קליסט למנהל, כך שכל מנהל צוות ידע על מה הוא צריך לעבוד עם העובד הנקלט בארגון.

לצד זה, אנחנו מקיימים מפגשים סינכרוניים, מפגשים אליהם מתחברים כלל העובדים החדשים בארגון.

אם בעבר, מפגשי אוריינטציה כללו שיח עם דמויות בכירות, היום חלק מזה קורה באמצעות סרטונים מצולמים וחלק אחר נעשה במפגשים סינכרוניים.

בסופו של דבר, כשיוצאים לדרך ומקימים תהליך כזה, חשוב לפרוט את כל המרכיבים ולהבנות אותם במקום אחד. חשוב שתהיה התחלה, אמצע וסוף ושחוויית המשתמש תהיה פשוטה ונוחה להבנה. זה מקל על כלל הגורמים המעורבים, על העובד, המנהל וגם על הארגון ומש"א.


תן לנו 3 טיפים מנצחים לאיך עושים את זה.

  1. חשבו על זווית הראייה של העובד החדש: מה הוא צריך, מתי, מה יעזור לו ומה ירתיע אותו.
  2. אל תנסו להמציא את הגלגל. כבר היום יש לארגון שלכם תכנים שאפשר להתחבר אליהם ולהשתמש בהם.
  3. מצאו דרך לשכפל את הממד הא-פורמלי שקורה בפרונטאלי. מה חסר לעובד הנקלט? חסר לו סיבוב בפינת הקפה, שם הוא מכיר את הקולגות החדשים שלו? חסרה לו מתנת הקליטה ביום הראשון? דמיינו איך זה קורה בלי אילוצי הקורונה ונסו לשכפל את זה. את רוב הדברים אפשר לעשות גם מרחוק.

עידו, תודה רבה.

תודה. אפשר להוסיף משהו? בקליטה פרונטאלית, חוויית הקליטה עבור המנהל יכולה להוות נטל, היא משתלבת ביומיום הלחוץ ממילא של המנהל וזה מורכב. הנה הזדמנות מעולה לארגונים מקומיים לאמץ פרקטיקות של ארגונים גלובליים.

Explore more

Blog

אמנות המעברים: המשכיות עסקית בשגרת חירום – קולות מהשטח

"אמנות המעברים" היא היכולת שלנו כבני אדם, ושל הארגון כולו, לנוע בגמישות בין העולמות השונים שדורשים את תשומת ליבנו. רגע אחד את אמא לילדים שצריכים אותך בבית, וברגע שאחרי את מנהלת שצריכה להוביל צוות. המעברים הבלתי פוסקים האלה יוצרים עומס, הצפה ותחושה של שחיקה.

רוצה לקרוא
Blog

"שחיקת חמלה" בעיצומה של הסערה: איך לשמור על בריאותם הנפשית של העובדים ושלכם?

כעת, אחרי תקופה ארוכה של "מוד מלחמה", אנחנו מזהים תופעה מדאיגה: פחות קשב, פחות פניות ופחות משאבים מופנים לבריאות הנפשית של העובדים. נדמה שנוצרה מעין שחיקה מתמשכת, גם בקרב מי שמופקד על הטיפול בנושא – אנשי משאבי אנוש ומנהלים. השאלה המתבקשת היא: כמה הארגון שלכם עוסק היום בבריאות הנפשית של העובדים?

רוצה לקרוא
Blog

כיווני פעולה לצוותי משאבי אנוש בזמן מלחמה

בעת המורכבת הזו ליחידות משאבי אנוש תפקיד מכריע בתמיכה בארגון, במנהלים ובעובדים. המשימות המרכזיות – מתן כלים להנהלה ומנהלים לניהול בחירום, שמירה על רציפות תפקודית וניהול סיכונים, מתן מענים לעובדים וקידום מהלכים ארגוניים שמייצרים "מרחב מוגן"

רוצה לקרוא

תפריט נגישות