Blog
נר שביעי של חנוכה
חג החנוכה הוא זמן להדליק אור ולזכור שגם בזמנים מאתגרים, יש לנו יכולת למצוא את הדרך קדימה.
בנק מרכנתיל דיסקונט לקח את הרעיון הזה רחוק, כשהחליט להתמודד עם נושא מורכב – מניעת הונאות ומעילות – דרך יצירתיות ומחויבות לשיח פתוח על אתיקה וערכים.
המהלך כלל שלושה שלבים מרכזיים שהפכו את האתגר להזדמנות אמיתית:
1. העמקת שיח ערכי: מובילי אתיקה מהסניפים וממטה הבנק הובילו סדנאות שמטרתן לפתח כלים ומודעות בקרב העובדים לדילמות אתיות מחיי היומיום. כך, נוצר מרחב בטוח לשיח פתוח על דילמות שאנשים באמת מתמודדים איתן.
2. הכשרה ייעודית למנהלים: נוצרה קרקע יציבה שמכינה את המנהלים להתמודד עם נושאים מורכבים, כמו זיהוי לחצים סביבתיים ויצירת אווירה שמעודדת דיווח ומודעות גבוהה לאתיקה. המנהלים עברו הכשרות מיוחדות שמכינות אותם להוביל את השיח הערכי ולתת דוגמה אישית.
3. הטמעת השיח האתי בשגרה: לא מדובר במהלך חד-פעמי אלא בתהליך המשכי שמבטיח שהשיח האתי יוטמע לאורך זמן. באמצעות מאגר דילמות מתעדכן ופעילויות דיגיטליות ותקשורת שוטפת, נוצרה מערכת חיה שמשקפת את הערכים ויוצרת המשכיות. אירועי ה-7 באוקטובר הגבירו את המודעות לנושא והדגישו את הצורך בהתאמת הדילמות והשיח על ערכים ואתיקה. ההשפעות מורגשות לא רק בדיווחים הפנימיים אלא גם במדדים חיצוניים כמו מקום ראשון במדד הידידותיות לעסקים. בדיוק כמו נרות החנוכה שמאירים לנו דרך בתקופות מאתגרות, גם כאן – האתגר הוא הזדמנות להדליק אור בארגון, ולחזק תרבות של יושרה והוגנות לאורך זמן.
מתוך משחק דיגיטלי ביום האתיקה של הבנק- נבחרת גיבורי העל הערכיים של הבנק