נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

10:50 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

משיבולים להשפעה – המסע בדרך להיות מוביל.ת למידה

"אימפריות נופלות לאט", כתב דן תורן. וקריירות מבשילות לאט.

בפסח, בתחילת האביב, הזרעים שנוצרו בחורף מתחילים להתפתח בקצב מהיר. במהלך ספירת העומר התבואה עוברת תהליך של הבשלה טבעית בשדה. החיטה והשעורה מתמלאות, הגרגירים מתעבים, והיבול מגיע לשיאו. בעונה זו לא זורעים ועוד לא קוצרים, אבל כן מסייעים להבשלה באמצעות השקיה, ניכוש עשבים והרחקת מזיקים.

לא נולדתי מנהל חטיבה בלוטם. המינוי לתפקיד – לפני קרוב לשלוש שנים – הבשיל אחרי שמילאתי שורה ארוכה של תפקידים בכמה ארגונים.

בשנת 2008, כשהתחלתי את התפקיד הראשון שלי בעולם הלמידה הארגונית, מנהלת ההדרכה והפיתוח הארגוני הצמידה לי מנטור שליווה אותי במשך כמה חודשים ובנה אצלי את היסודות שרבים מהם מלווים אותי עד היום. לפני שנתיים, כשנסעתי לכנס טכנולוגיות למידה בלונדון, פגשתי שם את המנטור שלי (שחי היום בלונדון).
בזמנו ראיתי בכך סגירת מעגל מסויימת, אבל בימים אלו אני באמת סוגר את המעגל.

בהאקתון שקיימנו לפני כמה חודשים החלטנו שאחת מהצעות הערך שאנחנו צריכים להדק היא ליווי של אנשי ונשות, מנהלי ומנהלות למידה בכניסה לתפקיד. 

לא מדובר על הכשרה ראשונית אלא על התמקמות בתפקיד שני ואילך – פיתוח, ניהול פרויקטים, ניהול צוות וכו'.

תפקידים שמשלבים יותר אחריות – ניהולית, פרויקטלית, או ארגונית.
כשהבחירות מדויקות יותר, כשהשאלות מורכבות יותר, וכשבעל התפקיד לא זקוק להדרכה – אלא לשותפות מקצועית בוגרת.

בנינו תוכנית לליווי, הצגנו אותה לכמה לקוחות ואני שמח לשתף שקיבלתי אמון משני ארגונים שרוצים להתחיל תהליך.

בדיוק כמו שבין פסח לשבועות מתרחש תהליך של הבשלה והכנה, כך גם הקריירה של איש או אשת הלמידה עוברת שלבים של התפתחות. מי שנכנס לתפקיד למידה בכיר יותר, אינו עוד חדש בתחום. הוא כבר צבר ניסיון, התמודד עם אתגרים וקיבל אמון.

התוכנית שבנינו נועדה לגשר בדיוק על הפער הזה: בין להיות "עובד בתחום הלמידה" לבין להפוך למוביל למידה, בין להבין את העקרונות הבסיסיים של המקצוע לבין לתרגם אותם למציאות ארגונית. היא כוללת כמה מפגשים שמתחילים בתכולות התפקיד וניתוח התרבות הארגונית וממשיכים להיבטים הספציפיים בארגון תחת כותרות העל מאקרו, מיקרו והערכת אפקטיביות. כמו שאפשר להבין, התוכנית מיועדת גם למי שקיבלו קידום בתוך הארגון וגם למי שנקלטו לארגון חדש לתפקידי ניהול פרויקטים (בתחום הלמידה) ומעלה. 

לפרטים נוספים > idog@lotem.co.il

Explore more

Podcast

עולים למרפסת – פרק שביעי "לנהל במדינה במשבר : הכשרת סגל בכיר בתקופה כאוטית"

ברוכים הבאים לפרק השביעי  של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! סמדר ארבל מארחת את מאיה אמסלם, יועצת ארגונית ומנהלת פרויקט המדרשה הלאומית למנהיגות, ממשל וניהול בלוטם ועומרי דגן, ראש המדרשה הלאומית למנהיגות ממשל וניהול. בשיחה על המהפך שעברה הכשרת הסגל הבכיר בשירות המדינה מאז ה7 באוקטובר. איך מתמודדים עם הפער בין אחריות לסמכות? מה זה "חדר כושר למנהלים" ? ובעיקר – כיצד מכשירים, מלווים, ונותנים כלים מנהיגותיים למי שכבר נמצא בראש הפירמידה? מבט נדיר אל תוך עולם ההכשרות של הדרג הבכיר ביותר בשירות הציבורי

רוצה לקרוא
Blog

לנהל (שוב) בזמן מלחמה

במצבי קיצון, אנשים חווים חרדה, בלבול, חוסר ודאות וחוסר אונים. המנהלות והמנהלים הופכים – עוד יותר מהרגיל – לדמויות עוגן. מנהיגות במצבי חירום משמעה: להיות גשר. למה גשר? כי הוא מספק שני צרכים קריטיים: 1. ביטחון – תחושת תמיכה, מקום אנושי בטוח. 2. המשכיות – שמירה על יציבות, תקווה ותנועה קדימה.

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק שישי "מדד התשוקה: חדשנות ארגונית הלכה למעשה"

ברוכים הבאים לפרק השישי של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! סמדר ארבל מארחת את אליענה אלפרוביץ', יועצת ארגונית ומנהלת את פעילות ההייטק בלוטם  ואופיר חרל"פ ריבלין, מנהלת החדשנות של קבוצת ריאלטי. בשיחה הן משתפות כיצד חדשנות משרתת את האסטרטגיה של הארגון, הופכת מערך ארגוני לתוכנית עבודה, מה נדרש כדי להפוך רעיונות חדשים לפעולה בשטח, ואיך יוצרים תרבות שבה כל עובד מרגיש שותף לחדשנות. 

רוצה לקרוא

תפריט נגישות