נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

01:46 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מה נשתנה השנה הזאת מכל השנים? ארבע קושיות ארגוניות

3. מותר האדם מן הבינה – בראי הלמידה הארגונית

גם אתם שמעתם סיפורים של א/נשים על התכתבות בשעות לילה מאוחרות (או בכל שעה אחרת ביום…) עם הצ'אט על עניינים אישיים, יצירת חברות של ממש איתו ושיח פתוח וכיפי שאף העצים אותם וסייע להם להשלים משימות ומטלות? איך זה מתחבר לשיח שהיה נפוץ עד לפני כמה שנים לפיו למחשבים/תוכנות אין רגשות ואין להם דרך להחליף אותנו ברמת השיח האנושי והרגשי?…  

בתור מנהלת בעולם הלמידה הארגונית, שמנסה ברוב היום להבין את הצרכים האנושיים ולפצח מה מניע עובדים ומנהלים לביצועים איכותיים וכיצד ניתן להעלות את שביעות הרצון בעבודה – אשתף מהזווית שלי את האופן שבו הדיסוננס הזה מתיישב אצלי ואצלנו בחטיבת הלמידה והדיגיטל בלוטם. הערך האנושי הייחודי שלנו, לדעתי, הוא היכולת להבין ולהתאים את עצמנו להקשר הארגוני, לתרבות המקומית ולצרכים האישיים של כל אדם או קבוצה. כל זאת, תוך רתימת הטכנולוגיה וכלי ה-AI השונים – לשירותנו. 

עולם המיומנויות הרכות הוא מפתח להצלחה בתפקיד. לכן אחד התפקידים של מנהלים בארגונים הוא להקנות מיומנויות רכות, כולל כאלו שבהן רק אנשים מצטיינים, כמו מיומנויות של הבנת ההקשר האישי והארגוני והתאמה לאותו הקשר. מיומנויות אלו מאפשרות לנו ליצור פרסונליזציה אמיתית והתאמה ללומד/ים, להבין את הניואנסים והדינמיקה של הארגון ולהוביל תהליכים אישיים וקבוצתיים בצורה אפקטיבית. 

לדוגמה, לאחרונה בתהליך אונבורדינג מעודכן שפיתחנו עם אחד הארגונים הגדולים בעולם הפיננסי, הבנו יחד שנציגה טלפונית בעולם הפיננסים צריכה לדעת איך להסביר דברים בצורה שונה לאנשים שונים, ללמוד לזהות את סגנון התקשורת הנכון לכל לקוח ועובד, ולהתאים את המסר בהתאם. לאחר ההבנות האלו, הצלחנו לייצר תהליך מעודכן ומשמעותי יותר עבור הנציגה עצמה וכתוצאה מכך – עבור הלקוחות שלה.    

עם מנהלת פרויקטים בחברת הייטק הגענו למסקנה שאחד התפקידים המשמעותיים שלה בכניסה לתפקיד ניהולי הוא לזהות מוטיבציות בצוות, להכיר את הא/נשים ברמה האישית והמקצועית ולדעת איך להניע את הצוות, להתמודד עם קונפליקטים ולשמור על מחויבות ומחוברות גבוהה של העובדים לצוות, למשימות ולארגון. בתוכניות פיתוח מנהלים פרונטליות ודיגיטליות, ניתן ללמד את הדברים האלו, לתרגל סימולציות (גם באמצעות AI) ולתת כלים אמיתיים ליישום מיידי בשטח. 

כדי לייצר שינוי אנושי אמיתי בעידן הכאוטי שבו השינויים הם הדבר היחיד שקבוע, חשוב יותר מתמיד שנבין את ההקשר הארגוני, נתאים את המענה לא/נשים ולתרבות הארגונית, נטפח כישורים בינאישיים ונתחבר למוטיבציה ולתחושות, כדי לייצר אימפקט ולמידה חדשנית ומותאמת אישית.    

האמת שיש לי עוד הרבה מה להגיד על זה 😉 אז אם מעניין אתכם לגלגל מחשבות יחד, דברו איתי.   

adia@lotem.co.il

Explore more

Webinar

talk is easy – פרקטיקות חדשות לשיחות משוב

שיחת משוב אמיצה, רגישה, ממוקדת וקשובה. התפקיד המשמעותי של המנהלים וכלים פרקטים לתרגול כולל שימוש נכון ב AI

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק 11 "פיתוח פיתוח מנהלים בעידן הנוכחי: AI, ניהול במשבר ודרג ביניים"

ברוכים הבאים לפרק האחד עשר של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! איך מפתחים מנהלים בארגון כיום ומה משתנה? בפרק זה של "עולים למרפסת" סמדר ארבל מארחת את שרון רצבי, יועץ שותף ומוביל תחום המנהיגות בלוטם, ומאיה שביט ממחלקת פיתוח ארגוני בבנק הפועלים.  לשיחה על האתגרים הייחודיים של הכשרת מנהלים בארגון גדול לאורך שנים. כיצד נותנים מענה לאתגרים הייחודיים של דרג הביניים? מה עושים ברגעי משבר ואיזה תפקיד AI משחק היום בעולם הניהול? תהליך העבודה של בנק הפועלים ולוטם מספר על יצירה משותפת של תוכנית פיתוח שמותאמת למורכבות של עידן זה.

רוצה לקרוא
Blog

INSIDE OUT – השינוי מתחיל מבפנים

תכנית לייעוץ פנים-ארגוני לאנשי HR מבית לוטם העולם הארגוני משתנה בקצב מהיר ודורש מאנשי HR לא רק לתמוך – אלא להוביל.כדי לייצר ערך אמיתי, אנשי HR נדרשים לייעץ מתוך הבנה עסקית עמוקה, חוסן אישי, כלים ויכולות לליווי תהליכים מורכבים. התוכנית שלנו מציעה הזדמנות לקפיצת מדרגה לייעוץ פנים-ארגוני אסטרטגי – כזה שמכיר את הדופק הארגוני ומביא […]

רוצה לקרוא

תפריט נגישות