Blog
גוף הלמידה כמקדם תרבות למידה אישית
השפעה על תרבות של ארגון, ובתוך כך על תרבות הלמידה הארגונית, היא עניין חמקמק שדורש זמן ותשומת לב ומושפע מהרבה גורמים. אחת הדרכים לעשות זאת היא בגישת Bottom up – מהפרט אל הארגון.
הנה כמה צעדים שגוף הלמידה יכול לעשות כדי לעודד ולקדם תרבות בריאה של למידה עצמית בקרב יחידים – ברמת העובד היחיד:
שיח ניהולי לגבי מטרות למידה קצרות טווח: לרוב, מנהלים מתבקשים להגדיר לעובדים מטרות לצמיחה והתפתחות שמיועדת ליישום בחציון או שנה. זה כשלעצמו מצוין, אבל יש ערך גם בהגדרת יעדי למידה ממוקדים לטווח קצר: אימוץ כלים, בחינת שיטות עבודה, בנצ'מארק וכו'.
גוף הלמידה יכול וצריך לספק למנהלים כלים לניהול השיחות האלו ולספק רעיונות ודוגמאות לאפיקי למידה בהתאם לסקטור שבו הארגון פועל.
פלטפורמה לשיתוף בהצלחות: מתן פומביות לעובדים ומנהל שהגיעו להישגים בזכות למידה ומחקר עצמאי עשויים לעודד גם את הקולגות שלהם לנקוט באותה דרך. גוף הלמידה יכול להנגיש את ההצלחות האלו בכלים שונים מעולם התקשורת הפנים ארגונית.
עידוד תהליכי חניכה מוסדרים: למידה דורשת שניים – לומד ומלמד. המלמד יכול להיות כמובן דיגיטלי, אבל גם עובדים יכולים לחנוך וללמד. תהליכי חניכה ומנטורינג מוסדרים מרחיבים את מעגל האנשים שמשקיעים בפיתוח מקצועי באופן אקטיבי ותורמים לחונכים וגם לחניכים בהיבטי מקצועיות ומחוברות. גוף הלמידה יכול לסייע בחיבור בין הצדדים, בהסדרת התהליך ובמתן כלים לחניכה אפקטיבית.
לסיכום: גוף למידה אשר מקדם תרבות למידה עצמית בקרב עובדי הארגון ומבנה סביבת עבודה שתומכת תהליכי למידה וצמיחה יתרום בסופו של דבר לתרבות הארגון וגם ליכולת שלו להגיב לשינויים בסביבה העסקית שבה הוא פועל.