נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

02:17 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

Re-Engagement או Co-engagement

מחוברות עובדים בעידן ה – Covid-19

"אנחנו מנהלים את אותם אנשים עם אותם צרכים אבל הנחות היסוד בהתנהלות הארגונית והעסקית השתנו, המסדרון נעלם ושגרות העבודה דורשות הגדרה מחדש.

לכן, ניהול עובדים הפך מורכב יותר והטכניקה צריכה להשתנות".

אחת התובנות המרכזיות שעלו אתמול בוובינר שקיימנו בלוטם בנושא מחוברות עובדים בעידן הקורונה.

בוובינר השתתפו 95 מנהלים ואנשי HR שחלקו עימנו רעיונות ומחשבות מהשטח.

בבלוג זה נשתף אתכם בתובנות והרעיונות המרכזיים שעלו במפגש.

  1. כוחות מנוגדים פועלים על העובדים, יחד עם טשטוש גבולות בין המרחב אישי לארגוני ואיבוד הודאות בעולם הארגוני/עסקי/תעסוקתי –  כל אלו מהווים גורמים לבלבול, לשחיקה ולעלייה במפלס החרדה בקרב העובדים.
  2. הצרכים הבסיסיים של העובדים לא השתנו. כולם רוצים: ביטחון, שיראו אותי כאדם, משמעות, שייכות, שיעריכו אותי, שיהיו הוגנים איתי, שתהיה לי תקווה ואופק.
  3. מה  כן השתנה ?  הנחות היסוד הארגוניות, המדיניות , השגרות הארגוניות, והמסדרון  ופינת הקפה שנעלמו,
  4. בין הנחות היסוד שהשתנו בהתנהלות  הארגונים, ציינו המשתתפים את ההנחות הבאות:
    • שמה שעבד לנו עד היום ימשיך לשרת אותנו
    • שההנהלה "על זה" ויודעת לאן היא הולכת
    • שעובדים בהכרח רוצים לעבוד מהבית – מסתבר שממש לא!
    • השתנו הנחות יסוד שקשורות בהתנהלות צרכנים (הלקוחות שלנו)
    • שאנחנו יודעים איך לנהל אנשים
    • שעבודה מהבית אינה אפשרית
    • שאם אעשה עבודה טובה ימשיכו להחזיק אותי
    • שהמבנים הארגוניים "קדושים"
    • שתמיד תהיה המשכיות ויציבות
  5. במהלך המפגש הוצג מודל מארגן אשר פותח בלוטם ומחובר למציאות החדשה ומחייב טיפול במחוברות בשלושה צירים של מחוללי אנרגיה:
    • הציר הרגשי (Home) – מורכב ממוגנות ובריאות פיזית, מהקשבה והכלה ומשייכות ותחושת יחד
    • ציר המבנה ((House – מורכב מתשתיות, משגרות ומיצירת מפגשים
    • ציר התקווה (Hope) –  מורכב מניהול תפוקות בטווח הקצר, ניהול גרסאות בטווח הבינוני ותיכנון לטווח ארוך

מודל ה – HHH מהווה מסגרת חשיבה כיצד ניתן לחזק את כל אחד מהצירים במסגרת תוכניות עבודה 2020 ועוזר לנו לבחון אפקטיביות של החלטות שעומדות להתקבל.

המציגים והמשתתפים העלו רעיונות מהשטח לחיזוק של כל אחד מהצירים ותתי המרכיבים שלהם.

בין הרעיונות לניהול האנרגיות בקרב העובדים, ניתן היה למצוא:

  • מרכז תמיכה נפשית לעובדים
  • מרכז לחיפוש עבודה עבור בני משפחה מדרגה ראשונה (Nova)
  • תוכנית לפיתוח מנהלים היברידית (תנובה)
  • מפגשי "בוקר טוב" צוותיים הכוללים קצת הווי לדוגמה: כל בוקר חבר צוות אחר בוחר שיר או אפליקציות פנים למינהן וכדומה
  • בדיקות קורונה פרטיות לפני אירועי חברה
  • יוגה על הגג
    • פעילויות הפוגה צוותיות מרחוק עם התעמלות או הרצאת העשרה
    • מסך מחשב שנינעל אחרי 3 שעות עבודה רציפה עם המלצות לקום ולהסתובב או לבצע תרגילי התעמלות
    • חלוקת תקציב ל"משרד הביתי"
    • הגדרת יעדים לעובדים לטווחים קצרים ומוסכמים
    • מייל הוקרה חודשי
    • האקטונים או קבוצות חשיבה עם מנהלים או עובדים לגבי שגרות העבודה החסרות, או כאלו שצריכות לבצע התאמות
    • לו"ז ארגוני הממסגר "שעות בית"
    • משימות בזוגות ולא רק פרטניות על מנת לחזק את ה"ביחד"
    • גיבושנים צוותיים כגון: חדרי בריחה בזום
    • שעת מנכ"ל קבוע פעם בשבועיים, בו מזמנים את העובדים לעלות ולשאול שאלות
    • ועוד…

בחצי השני של המפגש הצגנו שלושה פתרונות אשר פיתחנו לאתגרי  המחוברות בעידן הקורונה:

  • שרון רצבי, ראש תחום פיתוח מנהלים בלוטם, יחד עם שלי קלמר וענבל ניצן ארנפלד מהפיתוח הארגוני בתנובה הציגו מודל אפקטיבי ללמידה מרחוק של מנהלים
  • נטע רביד גולן, יועצת בכירה בלוטם, הציגה פתרונות של תכנון בתנאי אי-ודאות, פונקציונליות חשובה ביכולת לספק לעובדים אופק ואמונה בדרך ובמי שמוביל אותה
  • מיכל טובי, מנהלת יחידת הדיגיטל בלוטם, דיברה על הקשר שבין למידה למחוברות עובדים והציגה מיני קורסים דיגיטלים לפיתוח החוסן של העובדים, פסיכולגיה חיובית, גמישות מחשבתית ועוד.

לסיכום, היתרון הגדול כשדברים מתפרקים לנו הוא שאנחנו מוכנים לנסות דברים חדשים. עובדים, מנהלים והנהלות הרבה יותר גמישים כעת לאמץ גישות ושיטות התנהלות חדשות.

חלק מהחברות והארגונים יגלשו על הנחשול ששטף אותנו, ויקדמו איתו את החברות והארגונים שלהם שיגיעו הרבה יותר מוכנים לעידן הפוסט קורונה מאשר אחרים.

השאלה היא איפה אתם כארגון, כמנהלים  וכאנשי מקצוע רוצים להיות כשמגפת ה – COVID – 19  תהפוך להיסטוריה?

בואו נדבר על זה..

לפרטים על וובינר למנהלים בנושא מחוברות עובדים ניתן לפנות ליעל אלפר yaela@lotem.co.il 0545425437

לפרטים על תוכניות פיתוח מנהלים היברידיות ניתן לפנות לשרון רצבי sharonr@lotem.co.il 0523671779

לפרטים על תהליכי תכנון מבוססי תרחישים (Un-strategy) ניתן לפנות לנטע רביד גולן netar@lotem.co.il 0528692440

לפרטים על מיני קורסים דיגיטלים ניתן לפנות למיכל טובי michalt@lotem.co.il 0528690111

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות