נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

11:51 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

שירות בין חירום לשגרה

הבלוג זמין כעת גם בפורמט פודקאסט!
התכנים עובדו והומרו לאודיו בעזרת פלטפורמת NotebookLM , מוזמנים להאזין (היו סבלניים אם תתקלו בטעות הגהה, בכל זאת AI) >

לקריאת הבלוג :

הבוקר התעוררנו שוב למציאות חדשה – לא בדיוק חירום, אבל גם עדיין לא ממש שגרה. בהתכתבות עם קולגה על השאלה הפשוטה לכאורה – "מה שלומך?" – שתינו הבנו שקשה להניע את עצמנו חזרה. המעבר היה חד, אולי חד מדי. לא היה לנו זמן להתאושש בין הדריכות של החירום לבין הדרישות של השגרה.

בפוסטים קודמים בבלוג עסקנו ב"תשישות החמלה" וב"אמנות המעברים". נדמה שהפעם, שני הנושאים האלה נפגשים בדיוק בנקודת הזמן הזו.

הפעם נתייחס לעוד נקודה שארגונים רבים חווים אותה- איך נותנים שירות מיטבי במעבר בין חירום לשגרה.
איך המעבר הזה משפיע על השירות שאנחנו נותנים?
על העובדים שממשיכים להחזיק את הקו הראשון, ועל הלקוחות שמגיעים איתנו במגע?

כולנו חווים את הדיסוננס: מצד אחד – קצב האירועים מהיר, יש רצון לנצל כל רגע של שגרה ולסמן וי על מה שנדחה. מצד שני – יש צורך פנימי לעצור, לנשום, לעבד את מה שעברנו ולהתייצב מחדש.

ומה קורה בשטח?

בקרב העובדים – נותני השירות נמצאים בעומס מתמשך הכולל בתוכו מעברים רבים. מעבר לעומס התפעולי, הם נושאים גם את הכאב, הדאגה והמתח – שלהם ושל אחרים. כמו שכתבנו בפוסט על שחיקת החמלה – זה גובה מחיר: תשישות, אדישות, ואובדן אנרגיה.

אצל הלקוחות – יש שני רבדים:

  1. הרובד התפעולי: ניסיון להדביק את הפער, להספיק "כמה שיותר עכשיו", לפני שהמציאות תשתנה שוב. התוצאה? עומס פניות ודחיפות יתר.
  2. הרובד הרגשי: סערת רגשות לא מדוברת. היא תתבטא בדרישות, בקוצר רוח, בצורך באמפתיה, בלספר "מה עבר עליי". חשוב לזכור – מאחורי כל בקשה יש סיפור.

הרבה אנשים חושבים שהתפקיד של המוח שלנו הוא לחדש, להמציא. אבל האמת? המוח שואף לוודאות. הוא מנסה לנבא את העתיד על בסיס העבר וההווה. ולכן – בתקופות כאלה במיוחד – התפקיד שלנו הוא לייצר ודאות וביטחון, גם לעובדים וגם ללקוחות.

אז הנה ארבעה טיפים איך לעשות את זה

  1. מסגור השגרה – צרו שיח עם הצוות. דברו על השבוע הקרוב, רעננו נהלים, התייחסו לצרכים שעולים בעקבות המעבר החד.
  2. שקיפות מול הלקוחות – תנו מידע מפורט, צמצמו חוסר ודאות, היו עוגן יציב.
  3. הקשבה ואמפתיה ללקוחות- תזכרו – מאחורי כל פנייה יש אדם. אפשרו מקום לרגש. לפעמים לקוח צריך יותר מהסבר – הוא זקוק לתשומת לב, להכרה במה שעבר עליו, לרגע של אנושיות.
  4. זכרו את ה"למה" – למה אתם כאן? למי אתם נותנים שירות? ומה אתם בשבילם? חיבור מחדש למשמעות עוזר להטעין את מאגרי החמלה והאנרגיה.

אנחנו חיים בתקופה של שינויים תכופים ומעברים חדים. השירות שאנחנו נותנים בימים כאלה הוא לא רק תפעולי – הוא גם רגשי, חברתי וערכי. הוא עוזר לשמור לא רק על הארגון, אלא גם על החברה סביבנו.

להעמקה והתייעצות מוזמנים לפנות ל:

יערה הנמן –  yaarah@lotem.co.il

אנחנו כאן עבורכם לכל שאלה, מחשבה, בקשה ועצה – צוות לוטם.

בתקווה לימים שקטים

Explore more

Webinar

talk is easy – פרקטיקות חדשות לשיחות משוב

שיחת משוב אמיצה, רגישה, ממוקדת וקשובה. התפקיד המשמעותי של המנהלים וכלים פרקטים לתרגול כולל שימוש נכון ב AI

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק 11 "פיתוח פיתוח מנהלים בעידן הנוכחי: AI, ניהול במשבר ודרג ביניים"

ברוכים הבאים לפרק האחד עשר של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! איך מפתחים מנהלים בארגון כיום ומה משתנה? בפרק זה של "עולים למרפסת" סמדר ארבל מארחת את שרון רצבי, יועץ שותף ומוביל תחום המנהיגות בלוטם, ומאיה שביט ממחלקת פיתוח ארגוני בבנק הפועלים.  לשיחה על האתגרים הייחודיים של הכשרת מנהלים בארגון גדול לאורך שנים. כיצד נותנים מענה לאתגרים הייחודיים של דרג הביניים? מה עושים ברגעי משבר ואיזה תפקיד AI משחק היום בעולם הניהול? תהליך העבודה של בנק הפועלים ולוטם מספר על יצירה משותפת של תוכנית פיתוח שמותאמת למורכבות של עידן זה.

רוצה לקרוא
Blog

INSIDE OUT – השינוי מתחיל מבפנים

תכנית לייעוץ פנים-ארגוני לאנשי HR מבית לוטם העולם הארגוני משתנה בקצב מהיר ודורש מאנשי HR לא רק לתמוך – אלא להוביל.כדי לייצר ערך אמיתי, אנשי HR נדרשים לייעץ מתוך הבנה עסקית עמוקה, חוסן אישי, כלים ויכולות לליווי תהליכים מורכבים. התוכנית שלנו מציעה הזדמנות לקפיצת מדרגה לייעוץ פנים-ארגוני אסטרטגי – כזה שמכיר את הדופק הארגוני ומביא […]

רוצה לקרוא

תפריט נגישות