נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

12:39 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

אנשי HR והארגון שלכם עובר משרד? אתם גם מהנדסים וגם מעצבים!

מה הקשר בין מש"א לבנייה ועיצוב של משרדים חדשים? זה הגיוני שאיש מש"א יטפל גם בזה? בהחלט כן!

ארגונים עסקיים רבים מוצאים עצמם עוסקים בשינוי גם בהקשר של המיקום הפיסי של המשרדים וזה קורה בעת הזו יותר ויותר. אם פעם מעבר משרד היה אירוע נד"לני תפעולי בעיקרו, היום ברור שמדובר באירוע שמשפיע ישירות על תרבות העבודה, חווית העובד, אפקטיביות העבודה, תהליכי שיתוף פעולה, קשר עם לקוחות, מיתוג מעסיק ועוד.
מדובר בשינוי פרדיגמה מהתייחסות לנדל"ן כהוצאה, ל- נדל"ן כיתרון תחרותי ואף כהשקעה.

צוותי מש"א בתהליכי מעבר משרדים עוסקים בשנים האחרונות לא רק בניהול השינוי ובקביעת מדיניות לגבי חווית העובד במשרדים החדשים (איך העובדים יאכלו/יחנו/יעבירו נוכחות וכו'), אלא גם בעיצוב של אסטרטגיית מקום העבודה – Workplace Strategy.

Workplace Strategy הוא האופן בו סביבת העבודה הפיזית, התשתיות בה ואופן השימוש בה מתוכננים ומעוצבים באופן שישרת את אסטרטגיית החברה ויקדם את המטרות הארגוניות והתרבותיות שנרצה להשיג.  זהו תחום אינטרדיספלינרי חדש יחסית שמתבסס על החיבור בין ארכיטקטורה, בריאות, אסטרטגיה, תרבות ארגונית וחווית עובד.

אסטרטגיית מקום עבודה טובה יכולה להשפיע על היבטים כמו – תרבות ארגונית וניהולית, אפקטיביות, חווית עובד, חסכון בשיפוצים עתידיים, מידת הגעת עובדים למשרדים ועוד. בעולם גלובלי פוסט קורונה, אשר גמישות והיברידיות היא ערך משמעותי בו ובמדינה תחת מלחמה מתמשכת – תפקיד המשרדים משתנה דרמטית ורבים מהארגונים (בעולם וכמובן גם בארץ) עוסקים בנושא היקף ההגעה למשרדים. בעולם כזה, כדאי וצריך להגדיר את תפקידו המרכזי של המשרד החדש -מרכז עבודה? חיבורים? קהילה? ולעצבו בהתאם.

הניסיון והידע שלנו  בפרויקטים  מסוג זה מדגיש שככל שצוות מש"א משתלב מוקדם יותר בתהליך המעבר כך ההשפעה משמעותית ומדויקת יותר.

אז איך בונים אסטרטגיית מקום עבודה?

דנים בהנהלה על תרבות העבודה והניהול שנרצה לממש, רמת השונות שנרצה ונוכל לאפשר בין עיצוב מרחבי היחידות השונות, לאיזה רגעים יש יתרון במפגש פרונטלי בארגון שלנו ולאילו לא ואיך כל זה מתחבר למדיניות ההיברידית שלנו.
נייצר קבוצות שיח עם מנהלים ועובדים על הצרכים השונים של היחידות והעדפות השימוש במרחבים המשותפים והתוצר יהיה סוג המשרדים אליהם אנו שואפים, תפיסת הישיבה הנכונה לנו, סוגי החללים המשותפים, צורת ישיבת מנהלים מדרגים שונים ועוד.

חשוב להדגיש ולזכור כי מעבר משרדים הוא לא עוד משימה או נטל.
מעבר משרדים מהווה בראש ובראשונה הזדמנות דרמטית עבור צוותי מש"א להשפיע על חווית עובד, מיתוג מעסיק, תרבות עבודה ומיצוב מש"א כגורם אסטרטגי בארגון.
לוטם מלווה חברות וארגונים בתהליך של מעבר משרדים. למידע נוסף

Explore more

Podcast

עולים למרפסת – פרק שביעי "לנהל במדינה במשבר : הכשרת סגל בכיר בתקופה כאוטית"

ברוכים הבאים לפרק השביעי  של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! סמדר ארבל מארחת את מאיה אמסלם, יועצת ארגונית ומנהלת פרויקט המדרשה הלאומית למנהיגות, ממשל וניהול בלוטם ועומרי דגן, ראש המדרשה הלאומית למנהיגות ממשל וניהול. בשיחה על המהפך שעברה הכשרת הסגל הבכיר בשירות המדינה מאז ה7 באוקטובר. איך מתמודדים עם הפער בין אחריות לסמכות? מה זה "חדר כושר למנהלים" ? ובעיקר – כיצד מכשירים, מלווים, ונותנים כלים מנהיגותיים למי שכבר נמצא בראש הפירמידה? מבט נדיר אל תוך עולם ההכשרות של הדרג הבכיר ביותר בשירות הציבורי

רוצה לקרוא
Blog

לנהל (שוב) בזמן מלחמה

במצבי קיצון, אנשים חווים חרדה, בלבול, חוסר ודאות וחוסר אונים. המנהלות והמנהלים הופכים – עוד יותר מהרגיל – לדמויות עוגן. מנהיגות במצבי חירום משמעה: להיות גשר. למה גשר? כי הוא מספק שני צרכים קריטיים: 1. ביטחון – תחושת תמיכה, מקום אנושי בטוח. 2. המשכיות – שמירה על יציבות, תקווה ותנועה קדימה.

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק שישי "מדד התשוקה: חדשנות ארגונית הלכה למעשה"

ברוכים הבאים לפרק השישי של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! סמדר ארבל מארחת את אליענה אלפרוביץ', יועצת ארגונית ומנהלת את פעילות ההייטק בלוטם  ואופיר חרל"פ ריבלין, מנהלת החדשנות של קבוצת ריאלטי. בשיחה הן משתפות כיצד חדשנות משרתת את האסטרטגיה של הארגון, הופכת מערך ארגוני לתוכנית עבודה, מה נדרש כדי להפוך רעיונות חדשים לפעולה בשטח, ואיך יוצרים תרבות שבה כל עובד מרגיש שותף לחדשנות. 

רוצה לקרוא

תפריט נגישות