נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

05:54 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

כלי הניווט הנדרשים להצלחה בים ארגוני סוער

העולם משתנה לנגד ענינו, והארגונים הפועלים בו לעיתים מובילים את השינוי, לעיתים נקלעים אליו (בזמן או מאוחר מידי), ותמיד מושפעים ממנו.

העולם הארגוני החדש מתואר על ידי רבים כ-VUCA World: volatility, uncertainty, complexity and ambiguity, ובעברית – תנודתי, אי ודאי, מורכב ועמום.

בתוך תנאים אלה, כל ארגון כמעט נידרש לשלושה אתגרי יסוד, מעין אקסיומות ארגוניות:

  1. יצירת חווית לקוח איכותית – בעידן של תחרותיות ושפע, ופריחת הרשתות החברתיות.
  2. יצירת מחוברות עובדים – בעידן של דור הy והz, של גיוון אוכלוסיות וציפיות משתנות.
  3. יצירת יכולת השתנות ((agility – היכולת ליזום תהליכי חדשנות ושינוי רב ערוציים (במוצר, בתהליכים, במבנים, ואיפה לא..?) ולנהל סיכונים, בקצבים מהירים מבעבר.

נראה כי רמת האתגרים העומדים היום לפיתחם של המנהלים היא עצומה, לא לשווא נאמר:
“The only safe ship  in a storm is leadership“.

המנהלים החדשים בני זמננו נדרשים לסט כלים שונה – כדי לנווט באופן מושכל ומוצלח בעולם דינמי:

  • "מצפן פנימי" – פיתוח אישי של מצפן מנהיגות ועוצמה פנימית.
  • "טלסקופ ארגוני" – הבנת רוחב ועומק של מערכות וארגונים.
  • "סיסמוגרף ניהולי" – יכולות לזיהוי, ייזום וניהול תהליכי שינוי.
  • "GPS מנהיגותי" – יכולות להובלת אנשים לעבר היעד.

המרכז הבינתחומי הרצליה וחברת לוטם נענו לצורך ויזמו מסלול לימודי חדשני המחבר בין חזית הידע האקדמי ומיטב הפרקטיקות הניהוליות.

בימים אלו אנו משיקים את מסלול לוטם למנהלים, במסגרת התואר השני M.A. בהתנהגות ופיתוח ארגונים בבינתחומי. זהו מסלול ייחודי ופורץ דרך, שנבנה בשיתוף בין בתי הספר למנהל עסקים ופסיכולוגיה של הבינתחומי, לבין חברה לייעוץ ארגוני וניהולי שהייתה שותפה למאות תהליכי פיתוח, שינוי ואסטרטגיה בעולם הארגוני.

במסגרת המסלול יירכשו המנהלים את הכלים המתאימים לאתגרי ההווה והעתיד בארגונים, וייהנו מלמידה רלוונטית שיש בה את השילוב הנכון בין עומק, חוויה ופרקטיקה.

*שרון רצבי הוא יועץ ארגוני, מנהל פעילות פיתוחי מנהלים בלוטם.

Explore more

Blog

על תכנון 2025

תוכניות עבודה – איך מוציאים לפועל? מה שונה השנה כשניגשים לתוכניות עבודה ולתכנון? איך בשנה כזו אנחנו רותמים עובדים ומנהלים?

רוצה לקרוא
Blog

הטמעת התכנון השנתי כהזדמנות לחולל תקווה ואנרגיות בארגון

שנת 2025 בפתח ובדומה לקודמתה היא מציבה בפני ארגונים ומנהלים אתגר לא פשוט בהקשר של תוכניות עבודה והיערכות לשנה החדשה. זיהינו שני אתגרים מרכזיים בתכנון השנה: האחד, בהיבט העסקי – איך לתכנן במציאות של אי וודאות. למרות שלכאורה התרגלנו למצב של מלחמה מתמשכת, ישנם רכיבים שבריריים רבים שעשויים להשפיע עלינו.השני הוא "האנרגיות". שנה וחצי של […]

רוצה לקרוא
Webinar

מגדלור ארגוני

איך מנהלים תהליך הערכה ומשוב בסיומה של שנה כל כך מורכבת ואיך הופכים את התהליך למעצים ולא לעוד משקל בעומס ובשחיקה המצטברת של עובדים ומנהלים.ות בימים אלו?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות