נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

06:13 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מסלול קריירה אישי

מנהלי מש"א התלבטו וממשיכים להתלבט האם ואיך נכון לבנות מסלולי קריירה בארגון שלי? האם המסלול המרכזי הוא ניהולי? האם יש לבנות מסלול לכל תחום התמחות? איך נשלב בין כישורי הליבה לכל תפקיד (CORE COMPETENCIES) לבין התפקידים במסלולים השונים? מה תהיה חלוקת האחריות על הקריירה בין העובד-המנהל-הארגון? והאם המהלך הזה של בניית מסלולי קריירה לא ייצור בסופו של דבר רק תסכול אצל עובדיי, בשל חוסר היכולת לממש באופן מלא את 'ההבטחה' להתפתחות והתקדמות?

התשובה המחקרית היא חד משמעית. מסלולי התפתחות וקריירה הינם תשתית קריטית לפיתוח ושימור עובדים בארגון לאורך זמן. טאלנטים בוחרים יותר בארגונים בהם ישנה תפיסה ברורה של התפתחות ומסלולי קריירה. אם כך, השאלה היא רק מהי התכנית המתאימה לארגון שלכם?

בהרצאה של ד"ר סקוט מונדורה בכנס ה-ASTD, הוצגה תפיסה לפיתוח קריירה אשר שמה דגש מרכזי על אחריות העובד בתהליך פיתוח הקריירה.

עפ"י התפיסה יש לשאוף לבניית תכנית התפתחות אישית לכל עובד (ובמקרה הזה ל-TOP TALENTS), כשהדגש הוא בניית תכנית הנשענת על הכוונה עצמית (SELF DIRECTED) של העובד.

בדרך לתכנית כזו עובר העובד תהליך הערכה (ASSESSMENT) ממוחשב ואישי, בו הוא מרחיב את המודעות שלו לגבי עצמו בשלושה היבטים:

  1. החוזקות והכישורים שלי
  2. ההעדפות שלי בעולם העבודה (האם אני מעדיף משרה גמישה או מובנית? האם אני מעדיף מסלול ניהולי או מסלול מומחים? עד כמה אני זקוק למשרה מאוזנת/WLB? ועוד)
  3. איזה ידע וניסיון בדיוק יש לי (האם הניסיון שלי בניהול פרויקטים מספיק לניהול צוות? האם הידע הפיננסי שלי מתאים לתפקידים פיננסיים אצלי בארגון?)

כל המידע האישי מעובד ומהווה בסיס לשיחת התפתחות בין המנהל לבין העובד

בתכנית מסוג כזה הרבה מהאחריות לניהול הקריירה – מוטלת על העובד. תפקיד המנהל הוא אינו להבטיח שהאפשרויות יתממשו, אלא לתמוך בעובד כדי שיוכל להגיע לאן שסימן לעצמו ולהגדיל את האחוזים שאכן זה יקרה.

למצגת ההרצאה – לחץ כאן (שקפים 18 והלאה).

נכתב על ידי נטע רביד גולן.

*נטע רביד גולן היא יועצת ארגונית ומנהלת תחום משאבי אנוש ב"לוטם"

Explore more

Blog

מה נשתנה השנה הזאת מכל השנים? ארבע קושיות ארגוניות

הערך האנושי הייחודי שלנו, לדעתי, הוא היכולת להבין ולהתאים את עצמנו להקשר הארגוני, לתרבות המקומית ולצרכים האישיים של כל אדם או קבוצה. כל זאת, תוך רתימת הטכנולוגיה וכלי ה-AI השונים – לשירותנו

רוצה לקרוא
Blog

מה נשתנה השנה הזאת מכל השנים? ארבע קושיות ארגוניות

ארגונים רבים רצים מיד לחשיבה על המהלכים מגבירי האמון שכדאי להם ליזום, אך הצעד הראשון הוא למעשה הרבה יותר בסיסי- אנחנו קודם כל צריכים להימנע מפעולות שמפרות את האמון.

רוצה לקרוא
Blog

מה נשתנה השנה הזאת מכל השנים? ארבע קושיות ארגוניות

כמה שינויים חווינו לאחרונה? לא רק כמות, אלא גם עוצמה. מה הזמן הנכון לשינוי נוסף? ואולי אפשר לתעדף או לאחד שינויים כדי להקל על האנשים? איזו תמיכה ניתן לתת? הכשרות, התאמות, משאבים – כדי שאנשים לא ירגישו שהם לבד.

רוצה לקרוא

תפריט נגישות