נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

03:52 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

מצוינות בשירות הציבורי??

באופן מפתיע (או שלא), ציפיות הציבור הישראלי משירות עלו משמעותית בשנים האחרונות וכעת הוא דורש בנחישות שירות טוב יותר, שקיפות משמעותית יותר ומעורבות רבה יותר מצדו.

איזו מגמה מתאר גרף זה?

מגמת ציפיות לשירות

מגמת העליה בציפיות אינה מייחדת את ישראל בלבד אלא מהווה מגמה עולמית, ואחת הדרכים לזהותה היא באמצעות גוגל.

הגרף המוצג אינו מתאר את מחירי הדירות בישראל, גם לא את מדד המניות S&P 500, אלא את חיפוש המילה שירות בגוגל בשנים האחרונות (מתוך Google Trends). הציבור בישראל מהווה חלק טבעי מהמגמה העולמית המוצגת בגרף והדבר מתבטא באופן ישיר בציפיות המופנות כלפי משרדי הממשלה והרשויות המקומיות.  

בישראל הפנימו את המגמה המתחזקת וגיבשו את מפת הדרכים של הרפורמה בשירות המדינה, שהתקבלה ליישום בהחלטת ממשלה במאי 2013, בה הוחלט כי שנת 2014 תוקדש לשיפור השירות  בכל משרדי הממשלה.אך מה באמת קורה במגזר הציבורי?

על מדיניות ומצוינות במגזר המוניציפאלי –

הקושי במגזר המוניציפאלי הוא שלעתים קרובות הגדרת מדיניות וחזון עירוני במגזר הציבורי אינה משפיעה על שגרת העבודה השוטפת של עובדי הרשות! התוצאה היא שעובדים רבים ממשיכים כהרגלם במילוי תפקידם, אך אפקטיביים ככל שיהיו – אינם בהכרח תורמים ישירות למימוש המדיניות והאסטרטגיה שהוגדרו ע"י מנהיגי הרשות. שכיחות התופעה במגזר זה הובילה אותנו לפתח עבור לקוחותינו הציבוריים מודל עבודה המפתח אפקטיביות עובדים אסטרטגית.

"מצוינות עובדים אסטרטגית" הינו מודל עבודה המייצר קשר ישיר וקונקרטי בין מדיניות העירייה לבין ההתנהלות השוטפת של עובדיה.

"מצוינות עובדים אסטרטגית" הינה מתודולוגיה ייחודית, הגוזרת מהחזון העירוני את מודל המצוינות של העובד, כמו גם את התגמול בגינו. המתודולוגיה מבוססת על מערך מדדים המתייחס בכפיפה אחת הן לתוצאות ברמת העיר והן לתפוקות ותשומות העובד.

מודל "מצוינות עובדים אסטרטגית" מאפשר לראשונה לתגמל את עובד העירייה לא רק על וותק או על הערכת מנהליו, אלא על התוצאות המדידות של עבודתו ועל המידה שבה הן תורמות למימוש מדיניות העירייה – תוצאות לעיר ולאזרח.

מודל מצוינות עובדים אסטרטגית

מודל זה נוסה בהצלחה בעיריית ירושלים, אושר כפיילוט ע"י משרד האוצר והוביל לא רק לעלייה באפקטיביות עובדים ובשביעות רצונם, אלא גם למימוש מלא יותר של מדיניות העירייה. תושבי העיר מרגישים בתוצאות.

כדי לקרוא יותר על סיפור ההצלחה של "מודל מצוינות עובדים" בעיריית ירושלים לחצו כאן ולפרטים על מפגש למידה למגזר הציבורי מוניציפאלי שיתקיים בלוטם בנושא לחצו כאן.

נכתב על ידי שרון אפריל.

*שרון אפריל היא יועצת ארגונית ומנהלת פרויקטים ב-9points

Explore more

Webinar

דו"ח לוטם 2026: תנועת המטוטלת

איך העולם ממשיך להשתנות – עם טלטלות לוקאליות ומגמות גלובאליות, עם מהפכת ה-AI שמשנה את כללי המשחק.

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק 13 "מנהיגות מעצבת: על תפקידו של הדיגיטל בשירות הציבורי"

בפרק סיום העונה של עולים למרפסת, סמדר ארבל מארחת את שירה לב עמי, מנכ"לית מערך הדיגיטל הלאומי, ואת רוני סולימני, שותף ויועץ ארגוני בכיר בלוטם, לשיחה על האנשים שמניעים שינוי אמיתי מאחורי הקלעים של המערכת הציבורית. איך מצליחים לשנות ארגון ציבורי גדול? איך בונים אמון, מחברים בין משרדים, ומייצרים תשתיות דיגיטליות ואנושיות שישרדו גם כשממשלות מתחלפות? האזינו לשיחה על מנהיגות, על מאחורי הקלעים של שיתוף פעולה בין מנכ"לית ליועץ, ועל האמונה ששירות הציבור הוא המקום שבו שינוי יכול להתחיל, אם יודעים איך להשפיע לעומק.

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק 12 "שותפות כמנוע לשינוי: איך מודל חדש יצר מהפכה עבור הורים בישראל"

ברוכים הבאים לפרק השניים עשר של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! איך יוצרים שינוי התנהגותי עמוק במערכת מורכבת כמו משרד הבריאות? בפרק זה של "עולים למרפסת" סמדר ארבל מארחת את עידית שומן אדטו, שותפה ומייסדת בלוטם, מיה יערי ממרכז גושן, ורווית ברוך ממשרד הבריאות, לשיחה על מהפכה שקטה שהתרחשה בטיפות החלב בכל רחבי הארץ. במהלך הפרק נשמע על האתגרים של הובלת שינוי במערכת גדולה ובירוקרטית, איך מתרגמים מודל תיאורטי שהגיע מאוסטרליה לכלים פרקטיים להורים בישראל, ואיך שומרים על המומנטום לאורך זמן.

רוצה לקרוא

תפריט נגישות