נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

11:26 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

איך הופכים קורס פרונטלי לדיגיטלי?

עינב גלבוע הלר

עינב גלבוע הלר, מנהלת פרויקטים של קורסים מקוונים בלוטם
מדברת על: איך הופכים קורס פרונטלי לדיגיטלי?

היי עינב, תני לנו רקע קצר לנושא, על מה אנחנו מדברים בעצם?

הכותרת "קורס דיגיטלי" עלולה להטעות כי היא מעבירה את התחושה שקורס דיגיטלי הוא סוג מסוים של קורס (לרוב אנחנו מדמיינים אותו קורה בווידאו). בפועל, קורס דיגיטלי משלב אוסף של שיטות למידה שונות המערבות רכיבים דיגיטליים. זה מסתדר טוב עם העידן, בו מלכתחילה צריך מלא מושכי קשב כדי להשאיר את הלומד איתנו. כשאנחנו מעבירים קורס פרונטאלי לדיגיטלי, אנחנו יוצאים מהכיתה ללמוד בעולם מלא באפשרויות ועומד לרשותנו סל עם עשרות פתרונות ופתרונות משנה שונים.

בהמרת קורס לדיגיטלי, אנחנו קודם כל מתיידדים עם התוכן ואז שואלים את עצמנו 2 שאלות:

1. מה העיקר?

2. איך אנחנו היינו רוצים ללמוד את זה? לפעמים התשובה תהיה לומדה מתומצתת ולפעמים היא תהיה סדרת סרטוני דוקו.

איך זה קשור לרוח התקופה?

יש תחושה שיום אחד קמנו בבוקר והעולם גילה את הלמידה הדיגיטלית. הקפיצה המטאורית שארגונים עברו מבחינת בשלות דיגיטלית היא מיקרוקוסמוס של מה שקורה בכל העולם. אנחנו רואים ארגונים שבעבר היו קצת מתכווצים בכיסא למשמע הרעיון של הכשרת מנהלים מרחוק, באים היום ויוצרים איתנו יחד את הקורס הדיגיטלי שלהם. נכון, אפשר להגיד שלא הייתה להם ברירה, אבל אי אפשר להתעלם מהמבטים המתרגשים בעיניים כשהם רואים את הקורס שלהם מופק.

כשנכנסנו לעולם המוקים לפני שלוש שנים, הבנו שלמידה בוידאו זה הדבר הבא. ניסינו לפצח איך לעשות את זה אחרת. בתחילת הדרך ניסינו לאסוף את היכולות שלנו ולייצר איזושהי מתודולוגיה שאנחנו מאמינים בה. מבחינת טיימינג, באנו אל הרגע הזה שבו העולם נפתח ללמידה בדיגיטל, הכי מוכנים שיש. כבר היה לנו תהליך עבודה, ניסיון וכמובן את צוות הטאלנטים ביחידת הדיגיטל שמפתחים תוצרי למידה דיגיטליים כבר שנים. כל שנותר הוא לרוץ קדימה עם הלקוחות שלנו.

ספרי לנו, מה הפתרונות שאנחנו מציעים?

אנחנו מציעים לנער את האבק מעל מערכי השיעור המותאמים לכיתה ולהפיח בהם חיים חדשים. זאת גם הזדמנות מעולה לבחון מחדש את התוכן, האם הוא מעודכן? יש תכנים שיהפכו להיות פרק פודקאסט שהלומד יאזין לו בפקק בדרך הביתה ויש תכנים שיהפכו לקפסולה אינטראקטיבית.

הקורסים הדיגיטליים שלנו מכילים מספר רכיבים שונים, כל רכיב בפני עצמו מלמד אותנו משהו חדש, או ממשיך את התהליך של מה שלמדנו ברכיב הקודם. מומחי הלמידה שלנו יודעים לעשות את המאצ' בין סוג התוכן לסוג הרכיב האופטימלי, כך שזה יהיה מעניין, מגוון ומלמד.

יש לך דוגמה ספציפית שאת יכולה לספר לנו עליה?

בטח. לפני כמה שני פיתחנו קורס פרונטאלי לאחד ממשרדי הממשלה. קהל היעד של הקורס הוא רחב והטרוגני. בקורס שפיתחנו במקור ישנם 12 מפגשים פרונטאליים, 4 שעות למפגש. לאחרונה, פנה אלינו אותו משרד וביקש שנמיר את הקורס לדיגיטלי כאשר היה ידוע לנו כי הקורס הולך להיות בתפוצה מאוד נרחבת ולהגיע להרבה אנשים. האתגר היה להתאים את הקורס לכל סוג של לומד שאפשר לחשוב עליו: צעיר, מבוגר, ניסיון תעסוקתי חסר או עשיר מאוד.

התחלנו בפיצוח מאקרו מחדש. פירקנו את כל התוכן ל-10 רכיבי למידה אינטראקטיביים שהיו מורכבים מוידאו, תרגולים ושיעורי בית. בנינו סיפור אותו הובילו הדמויות שאפיינו, שהן דמויות שכל סוג של לומד יכול להזדהות איתן. הדמויות הופיעו בכל הרכיבים, כך שהלומד פוגש אותן גם מחוץ לוידאו. בסופו של דבר קיבלנו קורס שיכול לדבר אליך לא משנה מי אתה או מאיזה רקע אתה מגיע.

תני לנו 3 טיפים מנצחים לאיך עושים את זה.

1. פצחו מאקרו | הכל מתחיל מפיצוח נכון שמאפשר לעשות התאמה של רכיבים דיגיטליים לתוכן. תסתכלו על התוכן ונסו להבין את המורכבות של כל יחידה. איך יהיה הכי נוח ללמוד את זה?

2. שימו את הלומד מול העיניים | חשבו עליו – מי הוא, מה יעניין אותו? כמה הוא יוכל להיות מרוכז? מה יהיה לו הכי נכון מתודית?

3. צרו מסגרת | קונספט או סיפור מלווה משדרגים משמעותית את החוויה. סיפור אורז לנו את הקורס, קונספט עוזר לנו לייצר שפה. בדיגיטל זה חשוב במיוחד כי בסוף צריך משהו שימסגר את התהליך: דמויות מלוות, עזר עבודה שהלומד כל הזמן חוזר אליו.

עינב, תודה רבה.

תודה לך! אפשר להוסיף משהו? אנחנו רואים סביבנו המון דוגמאות לכך שהדיגיטל חוצה מחסומים של מרחק, הגבלות שעות וזמן. זו בדיוק התרומה של הדיגיטל גם לעולם הלמידה. קחו את זה כהזדמנות לצמיחה, שלכם ושל העובדים בארגון שלכם.

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות