נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

09:29 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

10 מחשבות על כנס טכנולוגיות למידה בלונדון – פברואר 2019

  1. לונדון מדהימה! וגם לא היה כל כך קר כמו שהבטיחו לנו…
    בשבוע של הכנס לונדון חגגה את וולנטיינס דיי, ובכל החנויות מכרו לבבות ואהבה. ובינתיים, אצלנו בתערוכת הכנס, מכרו LMS ותקווה.
  2. LMS+
    לא מעט מערכות הוצגו בכנס ואין ספק שאם היינו מנהלות הדרכה שצריכות לבחור LMS לארגון היינו מתבלבלות. כל המציגים שהציגו LMS ניסו להסביר לנו למה הפתרון שלהם הוא לא עוד LMS אלא משהו אחר, או יותר נכון משהו נוסף, למשל: צד משתמש וצד אדמין מאוד מתקדמים, אפשרויות יצירת תוכן על ידי משתמשים, מערכות אדפטיביות שמתאימות תוכן לדפוסי הלמידה של הלומד (מבוססות AI), מערכות פרסונליזציה שעוקבות אחריך בגוגל ומקדמות תוכן בהתאם או מערכות עם אלמנט משחקי ויזואלי, ועוד.
  3. לפעמים LMS הוא רק LMS
    בין האפשרות לבחור מערכת ניהול למידה קטנה וחכמה, שגם נראית מעולה (ה-UX הפופולארי בין המערכות המתקדמות קיבל ללא ספק השראה מNetflix-) לבין מערכת כבדה יותר אך מקיפה צרכים נוספים של HR (ניהול טאלנטים, ניהול גיוס, סקרים וכדו') – מה עדיף? התשובה כמובן תלויה בארגון ובצורך. יחד עם זאת, החשיבה על שילוב המערכות האלו, ובראשם בין מערכת ניהול הידע הארגוני לבין ה-LMS הוא הכרחי בעינינו. לא משנה אם מדובר במערכת אחת או במערכות שונות המתממשקות היטב, הדבר החשוב הוא שהעובד יחווה מענה לכל הצרכים שלו.
  4. דיגיטל ופיתוח מיומנויות רכות
    ראינו הרבה מציגים שהציעו מוצרי מדף בנושאים רכים, כמו שירות, מכירות ומגוון הנושאים הניהוליים הקלאסיים. חלק מהמוצרים מכוונים במפורש לפיתוח טאלנטים. מה שכן, וזאת נגיד בצניעות רבה – הבנו שהמוצר שלנו לפיתוח מנהלים (MGPS מכירים, כן?) יוצא דופן באיכות שלו, גם בסטנדרט בינלאומי.
  5. לא שיש לי אשליות בקשר ללונדון… או בקשר לפיתוח תוכן
    בעשרות פתרונות ה-LMS שראינו, המציגים התחמקו מלהציג לנו את התוכן ממש, גם במקרים בהם התוכן הוא חלק מהותי מהמוצר שהם מציעים. במקרים שבהם כן ראינו את התוכן, לא בהכרח התרשמנו לטובה. ראינו טקסטים ארוכים ומורכבים סרטונים מיושנים, ואינטראקציות די בסיסיות. כן ראינו הרבה מחשבה על האריזה החיצונית, ובהתאם כן דוכני התערוכה עצמם היו מעוצבים בהשקעה רבה ובמקוריות. כיף לקבל השראה.
  6. בלונדון יש טלוויזיה מצוינת? מוקים? וידאו?
    אז כולם אומרים שלמידה ארגונית מבוססת וידאו היא הדבר הבא? רצינו לראות פתרונות אחרים, חדשניים ודיסטפרטיבים, אבל לא מצאנו ממש פיתוחים כאלו…מעניין לראות שהחידושים בתחום מגיעים דווקא מ…ישראל! אחד הפיתוחים היפים הוא למעשה פיתוח ישראלי בנושא וידיאו אינטראקטיבי, המציע תוסף של רובד חברתי שהמשתמשים רושמים בו תגובות לאורך הסרטון.
  7. ביי ביי פליפ צ'ארט! מרחב הלמידה החדש
    עוד דברים קטנים שתפסו אותנו היו 2 לוחות דיגיטליים שאנחנו פשוט חייבים…אם זו פלזמה ענקית שמשמשת גם כלוח מחיק ואם זה ווידאו וול (שילוב של 12 פלזמות) שמאפשר אינטראקטיביות בטאצ' – אין ספק שהם ישדרגו כל הדרכה פרונטאלית/ כנס/ הרצאה מקוונת.
  8. VR וחיבור לביזנס
    הטכנולוגיה עדיין מגושמת ויקרה, אבל כן שמענו על דוגמאות בהן היא מביאה ערך משמעותי: הכשרה של דוורים בריטים להתמודדות עם כלבים תוקפים (אמיתי!!), הכנה של קופאים בוולמארט לבלק פריידי, והרבה לימודי בטיחות. מחקרים מדברים על שיפור של 40% בהטמעה של מיומנויות חדשות דרך הכלי הזה. השימושים המגניבים של VR הם בתחום פיתוח המיומנויות: ניהול מו"ש וקריאת שפת גוף, קבלת החלטות בזמן לחץ ועוד.
    VR הוא אולי אחד הסמנים הימניים של הדיגיטל בעולמות הלמידה, אבל הוא מזכיר לנו את החיבור ההכרחי של הדיגיטל לביזנס.
  9. שאלת ההטמעה, או: למה שהם ישתמשו?
    התשובות לשאלות שלנו על מדידת אחוזי שימוש, נענו במגוון תשובות מעניין, החל בהרצאה מדוקלמת על למה מספרים זה לא חשוב, דרך הסברים שכרגע "לא ניתן למדוד", ועד להסברים ייעוציים מעמיקים שהטמעה דורשת מיקוד אנרגיה של הארגון, תהליך שחלק מהחברות אכן מספקות. חלק מהמציגים הסבירו שמודל התמחור שלהם לוקח מראש בחשבון שרק 40% מהרשומים בארגון יתחברו לפלטפורמה.
  10. יאללה הלכנו לקניות באוקספורד?
    בכל מקרה כל הישראלים שם. ומהכנס הזה, שהוא הגדול בתחום באירופה, ומתקיים זה השנה ה-20 עם 8,500 משתתפים, יצאנו עם גאווה ישראלית גדולה.

*מיכל טובי- מנהלת יחידת הדיגיטל
*בשמת לקס- מנהלת מוצר MGPS, מנהלת תחום ביחידת הדיגיטל

Explore more

Webinar

בחסות הערפל

הרצון והצורך לחזור לחיים, לשגרה ולהמשכיות עסקית אחרי ה-7.10, הכרחיים לבניית החוסן והעתיד שלנו. המציאות רחוקה מלהיות נורמלית או שגרתית, אבל בפן העסקי/ארגוני, החיים ממשיכים כסדרם. האמנם?

רוצה לקרוא
Blog

פיתוח תוצרי למידה בקליק

תקופה של אי ודאות עסקית מחייבת להתנהלות תקציבית שמרנית. בחלק מהארגונים, תקציבי מחלקות ההדרכה ומחלקות מטה אחרות התכווצו. כתוצאה מכך אי אפשר להשקיע את אותם משאבים בפיתוח של תוצרי למידה. לצד זאת, שינויים תכופים במדיניות לצד קליטת עובדים או הסבת עובדים בין תפקידים דורשת לפתח חומרים בקצב מהיר יותר כדי לתמוך בכשירות הצוותים.

רוצה לקרוא
Blog

הקמת פורום מובילי למידה פנים ארגוני ב-4 צעדים

זה לא סוד שמחלקות הלמידה נדרשות לעמוד במשימות שלהן באופן יצירתי בתקציבים שצומצמו. הצרכים של העובדים לעולם אינם מצטמצמים, לעיתים הם נשארים זהים ובמרבית המקרים הולכים וגדלים. בואו נודה על האמת, עד שהצלחנו להגדיל תקציבים ולהגדיל את תכולות הלמידה בארגון, אנחנו לא רוצים שייקחו לנו אותם או חלילה להרגיל את העובדים לקבל פחות. היינו רוצים להמשיך לתת שירות טוב לארגון ולמצות את היכולות שלנו בפתרונות למידה נחוצים ונותני ערך. מה אפשר לעשות?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות