נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

03:55 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

נר ראשון של חנוכה

השיח הכללי היום הוא קשה, הוא בעיקר בקצוות. נדיר לראות הסכמות, וכשאתה רואה אחת כזו אתה נפעם.  
רבות אנחנו מדברים ומלווים ארגונים בהקשר של שיתופי פעולה.  אחד ממרכיבי היסוד בשותפויות הוא היכולת להקשיב ואז יותר קל להגיע להסכמות. 
להקשיב זה אומר לקבל דעות של אחרים, אבל גם לתפוס אחריות היכן שנדרש (בשונה מלזרוק אחריות). כל זאת לצד היכולת לוותר ולהבין שלא הכול יהיה בדרך שלך.  
בשורה התחתונה – קצת צניעות לא תזיק פה. 
לעיתים, רגעים קטנים גורמים לך לעצור וללמוד. כזה רגע קטן היה לי לא מזמן, בבית קפה, עמוס (תמיד), כשמלצר עם מגש עמוס כוסות קפה התנגש במלצרית אחרת והכול נשפך.  מאותו הרגע, מה שקרה היה ההפך ממה שאנחנו רגילים לראות. במקום לכעוס ולהאשים אחד את השני, כל אחד האשים את עצמו, בכך שלא הסתכל וישר לקח אחריות וביקש סליחה. ומכאן תוך כמה דקות כל הצוות שהיה בסביבה התגייס לפתור את הבעיה – להרחיק אנשים שלא יחליקו, לנגב את הרצפה ובמקביל כבר להכין את כוסות הקפה שנשפכו מחדש. 
באותו הרגע, ניתן היה לראות איך תרבות ארגונית חזקה, מנצחת. באותו הרגע, כל אחד מצא את הערך הייחודי שלו בפתירת הבעיה וביחד הם הצליחו לתת שירות מעולה לכולם ובעיקר להראות שאפשר אחרת. 
לקחתי.

חג שמח!  

Explore more

Podcast

עולים למרפסת – פרק שביעי "לנהל במדינה במשבר : הכשרת סגל בכיר בתקופה כאוטית"

ברוכים הבאים לפרק השביעי  של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! סמדר ארבל מארחת את מאיה אמסלם, יועצת ארגונית ומנהלת פרויקט המדרשה הלאומית למנהיגות, ממשל וניהול בלוטם ועומרי דגן, ראש המדרשה הלאומית למנהיגות ממשל וניהול. בשיחה על המהפך שעברה הכשרת הסגל הבכיר בשירות המדינה מאז ה7 באוקטובר. איך מתמודדים עם הפער בין אחריות לסמכות? מה זה "חדר כושר למנהלים" ? ובעיקר – כיצד מכשירים, מלווים, ונותנים כלים מנהיגותיים למי שכבר נמצא בראש הפירמידה? מבט נדיר אל תוך עולם ההכשרות של הדרג הבכיר ביותר בשירות הציבורי

רוצה לקרוא
Blog

לנהל (שוב) בזמן מלחמה

במצבי קיצון, אנשים חווים חרדה, בלבול, חוסר ודאות וחוסר אונים. המנהלות והמנהלים הופכים – עוד יותר מהרגיל – לדמויות עוגן. מנהיגות במצבי חירום משמעה: להיות גשר. למה גשר? כי הוא מספק שני צרכים קריטיים: 1. ביטחון – תחושת תמיכה, מקום אנושי בטוח. 2. המשכיות – שמירה על יציבות, תקווה ותנועה קדימה.

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק שישי "מדד התשוקה: חדשנות ארגונית הלכה למעשה"

ברוכים הבאים לפרק השישי של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! סמדר ארבל מארחת את אליענה אלפרוביץ', יועצת ארגונית ומנהלת את פעילות ההייטק בלוטם  ואופיר חרל"פ ריבלין, מנהלת החדשנות של קבוצת ריאלטי. בשיחה הן משתפות כיצד חדשנות משרתת את האסטרטגיה של הארגון, הופכת מערך ארגוני לתוכנית עבודה, מה נדרש כדי להפוך רעיונות חדשים לפעולה בשטח, ואיך יוצרים תרבות שבה כל עובד מרגיש שותף לחדשנות. 

רוצה לקרוא

תפריט נגישות