נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

10:11 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

בריאות נפשית בארגונים

כמה הארגון שלכם עוסק היום בבריאות הנפשית של העובדים?
בריאות נפשית הפך נושא מרכזי עבור ארגונים בעולם בשנים האחרונות והואץ מאז הקורונה. אצלנו, אחרי ה7.10 זה קיבל משמעות נוספת ותפס מקום מרכזי. ארגונים נרתמו למאמץ הלאומי ותמכו בשלל דרכים בעובדים שחלקם נפגעו באופן ישיר, היו חלק ממעגל שני או הושפעו כמו כל ישראלי מהאירועים.  
עם כל זה, אחרי שנה של מוד מלחמה ברוב הארגונים יש פחות קשב ופחות פניות ומשאבים לטפל בבריאות הנפשית של העובדים.

כאנשי משאבי אנוש שכנראה חשים בפער הזה, מה אנחנו יכולות ויכולים לעשות? ומה לא כדאי לנו לעשות?

Donts:

  • לא להניח את זה בצד, להתעלם ולחשוב שזה פשוט יעבור. המציאות עדיין מאתגרת מאד, עובדים ממשיכים לצאת למילואים ויש גם מקרים של 'אבל מושהה' שמגיע גם לאחר תקופה (המועד של ציון השנה מתקרב וזה יכול לעורר גלים נוספים)
  • לא לוותר על תקציבי רווחה שקשורים בנושא
  • לא להישאר רק בצד אחד ולדבר רק את הצד של העובדים

Dos:

  • להנכיח את הפער ולדבר על המשמעויות שלו עם המנהלים וההנהלה. לחבר את הבריאות הנפשית ל-ROI של הארגון, לבנות ביזנס קייס, לדבר תוצאות
  • לעבוד עם המנהלים על החוסן שלהם והסבלנות המתמשכת למצב ולתת להם כלים ומענים עבור עובדיהם
  • לזהות מובלעות של אנרגיה נמוכה במיוחד וצורך להתערבות נקודתית עם מנהלים/יחידות  ספציפיות
  • לייצר תוכניות המשך לעובדים
  • להתאים תהליכים ארגוניים למצב (למשל לקראת תהליך הערכת ביצועים)

Explore more

Webinar

מקשיבים 2025 – סקר מחוברות עובדים בעין הסערה

2025 היא שנה סוערת. אותותיה ניכרים בחווית העובדים והעובדות ובמדדי המחוברות הארגונית. אין ספק כי גובר הצורך להקשיב לאנשים בארגון ולתת כלים אפקטיביים למנהלים ומנהלות להפיק תובנות וליישמן.

רוצה לקרוא
Special

Lotem Hub

סטודנטים בתחומי הייעוץ הניהולי? בלוטם אסטרטגיות לפיתוח ארגונים, חברת הייעוץ המובילה בישראל, תוכלו להשתלב במשרת סטודנט ולקחת חלק משמעותי בפרויקטים מגוונים. Lotem Hub הינה חממה להתנסות ולמידה עם תמיכה ומנטורינג של בכירים ומנוסים בתחום.

רוצה לקרוא
Blog

שירות בין חירום לשגרה

הפעם נתייחס לעוד נקודה שארגונים רבים חווים אותה- איך נותנים שירות מיטבי במעבר בין חירום לשגרה. איך המעבר הזה משפיע על השירות שאנחנו נותנים? על העובדים שממשיכים להחזיק את הקו הראשון, ועל הלקוחות שמגיעים איתנו במגע?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות