נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

02:35 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

בין תהליכי קליטה לבין השנה החדשה – 4 נקודות דמיון ששווה לקחת בחשבון!

על אפקט הדף החדש כבר שמעתם? Fresh Start Effect הוא ממצא מעולמות הכלכלה ההתנהגותית. אפקט זה מתאר תופעה בה אנשים נוטים להתנהג בצורה מוכוונת מטרה ולהיות בעלי מוטיבציה גבוהה יותר להשגת מטרות ויעדים כאשר הם תופסים את נקודת הזמן בה הם נמצאים כ"התחלה חדשה", למשל: יום הולדת, אירוע מכונן חיים כמו חתונה, או במקרה שלנו – שנה חדשה. ההקבלה בין תהליך קליטה (Onboarding) לשנה חדשה היא מתבקשת, כאשר המשוואה היא ברורה: עבודה חדשה= התחלה חדשה.
אפקט הדף החדש יכול לעזור לנו לפצח את מרכיבי ההקבלה הזו ולנתח אותה קצת יותר לעומק:

1. קביעת הטון – ממש כשם שתחילת השנה מכתיבה את הטון להמשך, תהליך הקליטה קובע את הטון לחוויית העובד בארגון. תהליך מובנה היטב, המייצר וודאות ומשקף את התרבות, הערכים והציפיות של הארגון, עוזר להבטיח כי נקלטים חדשים יעמדו בקו אחד עם הטון הארגוני ממש מהרגע הראשון. הדרך הכי טובה לעשות את זה היא to walk the talk. כך למשל, אם אחד הערכים הארגוניים המובילים הם עמידה בזמנים, נוודא שאנחנו מתחילים ומסיימים פגישות והכשרות בזמן הנקוב. אם נרצה להטמיע ערך ארגוני של דיוק וירידה לפרטים, נוודא שאנחנו מגיעים לאינטראקציות שלנו עם כל המידע הנדרש ויודעים לגבות את עצמנו בנתונים. אם מה שחשוב לארגון הוא למידה, נוודא שאנחנו יודעים להכיל טעויות.

2. פרספקטיבה חדשה – הלך הרוח של "חדש" מכוונן אותנו לתהליכי צמיחה. עובדים חדשים נוטים להביא איתם פרספקטיבות, כישורים ורעיונות חדשים. כשאלו נפגשים בתהליך קליטה מאפשר, הארגון יכול להנות מכל אלו ולייצר סביבה בה עובדים ותיקים יכולים ללמוד מחדשים וההיפך. כדי שהשילוב הזה יקרה, חשבו כיצד רעיונות חדשים מתקבלים בארגון? האם יש להם מקום? אם לא, חשוב לייצר סביבה פתוחה ובטוחה, מאפשרת, קשובה ומכילה, כזו שתהווה קרקע פורייה לצמיחה.

3. הצבת מטרות – כפי שאנחנו מציבים יעדים ומטרות ארגוניים שנתיים, כך חשוב שנתכנן יעדים ומטרות לתהליך הקליטה, כאלו שנמצאים בהלימה עם ערכי וחזון הארגון. הסנכרון הזה יוצר תחושת ייעוד וכיוון ועוזר לעובדים החדש להתחבר ל-DNA הארגוני מתחילת הדרך. כדי להגדיר מטרה לתהליך הקליטה, אפשר לשאול את עצמנו 'איזה שינוי נרצה לראות בעובד הנקלט בעקבות תהליך הקליטה?' האם, למשל, נרצה שהוא יידע "לדבר" את השפה בארגון? האם נרצה שהוא יתחיל לייצר קשרים עצמאיים עם ממשקים שונים בארגון? האם נרצה שהוא יהיה ער לפוליטיקה הארגונית, אם יש כזו? כל אחת ממטרות אלו מצריכות משאבים שונים ולמידה שונה בתהליך הקליטה. הגדרת המטרות בתחילת הדרך תעזור לנו להבין כיצד להתוות את התהליך בצורה מתאימה.

4. רפלקציה ושיפור – רובנו נוטים בתחילת שנה להתבונן אחורה על מה שהיה ולהסיק מכך מסקנות לשימור ולשיפור למה שיהיה. באופן דומה, חשוב שנאסוף פידבק מתהליכי הקליטה, כך שיהיה לנו קל להביט אחורה על כל אלו שנקלטו, ועל מנת להבין מה נוכל לשפר בתהליך קדימהעבור אלו שעוד יקלטו בעתיד. למשל, נוכל לייצר "צ'ק-אין" יזום עם הנקלטים ולהשאיר ערוצי תקשורת פתוחים על מנת שעובדים חדשים ירגישו בנוח לשתף מחשבות, תובנות והצעות לשיפור.

נסכם בכך שתהליכי קליטה יכולים להוות קרקע פורה למינוף אפקט הדף החדש הן עבור הארגון והן עבור הנקלטים, ומומלץ לנצל את ההזדמנות הזו כדי להנות ולצמוח מאותה אנרגיה "חדשה", אופטימית ומוכוונת מטרה. לחיי התחלות חדשות!

רוצים להתייעץ איתי לגבי תהליכי ופתרונות אונבורדינג אצלכם בארגון? כתבו לי: maayanf@lotem.co.il

Explore more

Webinar

Zoom in: Snack

מנהלי ומנהלות הדרכה ופיתוח הדרכה – תפתחו יומנים! בואו להכיר את הכלי באמצעותו תוכלו לקצר זמני פיתוח ולהפיק במהירות תוצרי למידה רספונסיבים בעברית, בליווי יכולות בינה מלאכותית. ההשתתפות ללא תשלום אך מותנית בהרשמה מראש.

רוצה לקרוא
Blog

סקר לוטם סנסינג – שכירים במילואים

סקר שהפצנו במאי לאוכלוסיית משרתי המילואים ובני/בנות הזוג, שופך אור על תקופה מורכבת זו ומאפשר לנו לסייע למנהלים וארגונים להבין את החוויה האישית של האוכלוסייה הנ"ל ולהתאים פתרונות הולמים.

רוצה לקרוא
Blog

הבינה של פגישות וירטואליות

איך מנהלים פגישה וירטואלית שתעודד מעורבות של המשתתפים ותהיה פרודוקטיבית ויעילה? ואיך עושים את כל זה בעזרת בינה המלאכותית? 

רוצה לקרוא

תפריט נגישות