נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

10:10 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

שירות בין חירום לשגרה

הבלוג זמין כעת גם בפורמט פודקאסט!
התכנים עובדו והומרו לאודיו בעזרת פלטפורמת NotebookLM , מוזמנים להאזין (היו סבלניים אם תתקלו בטעות הגהה, בכל זאת AI) >

לקריאת הבלוג :

הבוקר התעוררנו שוב למציאות חדשה – לא בדיוק חירום, אבל גם עדיין לא ממש שגרה. בהתכתבות עם קולגה על השאלה הפשוטה לכאורה – "מה שלומך?" – שתינו הבנו שקשה להניע את עצמנו חזרה. המעבר היה חד, אולי חד מדי. לא היה לנו זמן להתאושש בין הדריכות של החירום לבין הדרישות של השגרה.

בפוסטים קודמים בבלוג עסקנו ב"תשישות החמלה" וב"אמנות המעברים". נדמה שהפעם, שני הנושאים האלה נפגשים בדיוק בנקודת הזמן הזו.

הפעם נתייחס לעוד נקודה שארגונים רבים חווים אותה- איך נותנים שירות מיטבי במעבר בין חירום לשגרה.
איך המעבר הזה משפיע על השירות שאנחנו נותנים?
על העובדים שממשיכים להחזיק את הקו הראשון, ועל הלקוחות שמגיעים איתנו במגע?

כולנו חווים את הדיסוננס: מצד אחד – קצב האירועים מהיר, יש רצון לנצל כל רגע של שגרה ולסמן וי על מה שנדחה. מצד שני – יש צורך פנימי לעצור, לנשום, לעבד את מה שעברנו ולהתייצב מחדש.

ומה קורה בשטח?

בקרב העובדים – נותני השירות נמצאים בעומס מתמשך הכולל בתוכו מעברים רבים. מעבר לעומס התפעולי, הם נושאים גם את הכאב, הדאגה והמתח – שלהם ושל אחרים. כמו שכתבנו בפוסט על שחיקת החמלה – זה גובה מחיר: תשישות, אדישות, ואובדן אנרגיה.

אצל הלקוחות – יש שני רבדים:

  1. הרובד התפעולי: ניסיון להדביק את הפער, להספיק "כמה שיותר עכשיו", לפני שהמציאות תשתנה שוב. התוצאה? עומס פניות ודחיפות יתר.
  2. הרובד הרגשי: סערת רגשות לא מדוברת. היא תתבטא בדרישות, בקוצר רוח, בצורך באמפתיה, בלספר "מה עבר עליי". חשוב לזכור – מאחורי כל בקשה יש סיפור.

הרבה אנשים חושבים שהתפקיד של המוח שלנו הוא לחדש, להמציא. אבל האמת? המוח שואף לוודאות. הוא מנסה לנבא את העתיד על בסיס העבר וההווה. ולכן – בתקופות כאלה במיוחד – התפקיד שלנו הוא לייצר ודאות וביטחון, גם לעובדים וגם ללקוחות.

אז הנה ארבעה טיפים איך לעשות את זה

  1. מסגור השגרה – צרו שיח עם הצוות. דברו על השבוע הקרוב, רעננו נהלים, התייחסו לצרכים שעולים בעקבות המעבר החד.
  2. שקיפות מול הלקוחות – תנו מידע מפורט, צמצמו חוסר ודאות, היו עוגן יציב.
  3. הקשבה ואמפתיה ללקוחות- תזכרו – מאחורי כל פנייה יש אדם. אפשרו מקום לרגש. לפעמים לקוח צריך יותר מהסבר – הוא זקוק לתשומת לב, להכרה במה שעבר עליו, לרגע של אנושיות.
  4. זכרו את ה"למה" – למה אתם כאן? למי אתם נותנים שירות? ומה אתם בשבילם? חיבור מחדש למשמעות עוזר להטעין את מאגרי החמלה והאנרגיה.

אנחנו חיים בתקופה של שינויים תכופים ומעברים חדים. השירות שאנחנו נותנים בימים כאלה הוא לא רק תפעולי – הוא גם רגשי, חברתי וערכי. הוא עוזר לשמור לא רק על הארגון, אלא גם על החברה סביבנו.

להעמקה והתייעצות מוזמנים לפנות ל:

יערה הנמן –  yaarah@lotem.co.il

אנחנו כאן עבורכם לכל שאלה, מחשבה, בקשה ועצה – צוות לוטם.

בתקווה לימים שקטים

Explore more

Podcast

עולים למרפסת – פרק שישי "מדד התשוקה: חדשנות ארגונית הלכה למעשה"

ברוכים הבאים לפרק השישי של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! סמדר ארבל מארחת את אליענה אלפרוביץ', יועצת ארגונית ומנהלת את פעילות ההייטק בלוטם  ואופיר חרל"פ ריבלין, מנהלת החדשנות של קבוצת ריאלטי. בשיחה הן משתפות כיצד חדשנות משרתת את האסטרטגיה של הארגון, הופכת מערך ארגוני לתוכנית עבודה, מה נדרש כדי להפוך רעיונות חדשים לפעולה בשטח, ואיך יוצרים תרבות שבה כל עובד מרגיש שותף לחדשנות. 

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק חמישי "מדידה ומחוברות: המפתח לחוסן ארגוני בעידן של אי-ודאות"

ברוכים הבאים לפרק החמישי של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! סמדר ארבל מארחת את מיכל אלאלוף – תמיר, סמנכ"לית משאבי אנוש של קבוצת עזריאלי, ואת דנה קוחנסקי-אברס, מנכ"לית לוטם סנסינג, לשיחה מעמיקה על החשיבות של מדידה ומחוברות ככלים לחיזוק האמון וקידום הארגון.

רוצה לקרוא
Webinar

מקשיבים 2025 – סקר מחוברות עובדים בעין הסערה

2025 היא שנה סוערת. אותותיה ניכרים בחווית העובדים והעובדות ובמדדי המחוברות הארגונית. אין ספק כי גובר הצורך להקשיב לאנשים בארגון ולתת כלים אפקטיביים למנהלים ומנהלות להפיק תובנות וליישמן.

רוצה לקרוא

תפריט נגישות