נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

09:45 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

אפקט האחרוניות – טיפ לקראת שיחות משוב

בשבועות האחרונים אנחנו מכינים מנהלים.ות לשיחות משוב. זה חשוב תמיד וזה קריטי בתקופה טעונה ומורכבת כל כך. הטיפ כאן נוגע ל'אפקט האחרוניות". מה זה אומר?
נסו לחשוב איך הייתה השנה שלכם – מה הדבר הראשון שעולה לכם בראש?
רובנו באופן טבעי ניזכר במלחמה. ראשית, כי תקופות קיצוניות זכירות יותר. שנית, זה האירוע האחרון שהתרחש – זה זיכרון טרי.
לרוב המשוב הוא שנתי ולא רבעוני, לכן, כהכנה לשיחת המשוב חשוב להקדיש זמן ולהיזכר בעבודה טרום ה-7.10.
חשוב לנסות להיזכר – מי הבריק בתקופה הזו? מי הביא ערך? מי קידם את הארגון? מי "נבל" או "כמל"? מי התקשה להתמודד עם אתגרים גם לפני ה-7.10?
חשוב מאוד לחפש דוגמאות גם מתחילת השנה בעיקר משום שזה הדבר ההגון לעשות כלפי מי שנמצא איתנו שנים ואולי תפקד פחות טוב בחודשים האחרונים. אגב, גם למי שלא היה מאוד חזק טרום המלחמה, אבל כיכב בתקופת החירום – אולי ואקום שנוצר מהיעדרות של אחרים, אפשר לו לבוא לידי ביטוי. בשיח חשוב לדבר על אז ועכשיו ומה ניתן ללמוד מהעת הזו כדי לא לשוב לאחור.
כשמנהל מתייעץ איתנו איך להיערך לשיחת משוב – אנחנו חוקרים איתו את השנה כולה, את האירועים המרכזיים שהיו לאורכה ולרוחבה, שולחים אותו ליומנים, למיילים, להודעות ואנו בונים יחד את הסיפור שמתאים לתקופה המדוברת לעובד הספציפי. על בסיס הסיפור הזה – ההערכה ושיחת המשוב תהיינה אפקטיביות יותר.

Explore more

Webinar

מקשיבים 2025 – סקר מחוברות עובדים בעין הסערה

2025 היא שנה סוערת. אותותיה ניכרים בחווית העובדים והעובדות ובמדדי המחוברות הארגונית. אין ספק כי גובר הצורך להקשיב לאנשים בארגון ולתת כלים אפקטיביים למנהלים ומנהלות להפיק תובנות וליישמן.

רוצה לקרוא
Special

Lotem Hub

סטודנטים בתחומי הייעוץ הניהולי? בלוטם אסטרטגיות לפיתוח ארגונים, חברת הייעוץ המובילה בישראל, תוכלו להשתלב במשרת סטודנט ולקחת חלק משמעותי בפרויקטים מגוונים. Lotem Hub הינה חממה להתנסות ולמידה עם תמיכה ומנטורינג של בכירים ומנוסים בתחום.

רוצה לקרוא
Blog

שירות בין חירום לשגרה

הפעם נתייחס לעוד נקודה שארגונים רבים חווים אותה- איך נותנים שירות מיטבי במעבר בין חירום לשגרה. איך המעבר הזה משפיע על השירות שאנחנו נותנים? על העובדים שממשיכים להחזיק את הקו הראשון, ועל הלקוחות שמגיעים איתנו במגע?

רוצה לקרוא

תפריט נגישות