נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

07:42 PM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

על מה שבין פילאטיס לפיתוח מנהלים

סמדר צלליכין – סבו, מנהלת החטיבה הגלובלית בלוטם, פוגשת מידי יום צוותי HR, מנהלים ומנהלות מחברות הייטק, עם אתגרים מורכבים ורצון למצוא תפיסות וכלים שיעזרו לעשות סדר במציאות הכאוטית של השנתיים האחרונות. מה הם הכלים הדרושים לעת הזו ואיך כל זה קשור לפילאטיס? התשובות בבלוג של סמדר:

ערב, מגרש כדורסל מקורה, חבורה של 20 מבוגרות ומבוגרים שוכבים על מזרון כשהרגליים עוברות ונמתחות לעבר לראש, תנוחה קצת לא נוחה ועדיין כולם מנסים. חלק מגיעים, חלק עוד יגיעו ואני חושבת על תכנית פיתוח מנהלים בחברה בה ביקרתי בה היום. פגשתי שם מנהלת HR שכמו מנהלות HR אחרות, מנסה לנווט גם היא בתוך הסערה, להבין את מציאות הגיוסים, העזיבות, תכנון השנה ואיך להביא לזה שהמנהלים והמנהלות יהיו מרוצים וגם היא תחווה תחושת הצלחה.
פשוט, לא? 😊

בעודי מאתגרת את עצמי להגיע רחוק יותר ומתוח יותר שם על מזרן הפילאטיס, אני חושבת על הקצוות שאותה מנהלת HR והמנהלים בארגון מתמודדים איתם: 

עובדים שלא רוצים לחזור למשרד, מנהלים שרוצים להחזיר למשרד,

עובדים שמחפשים את הדבר הבא, גל התפטרויות, קושי בגיוס,

ניהול היברידי, עומסים רבים מול דאגה ל- Wellbeing, מבנה ארגוני משתנה ועוד…

ואיך כל הבלגן הזה מתחבר לאימון הפילאטיס שלי?

בפילאטיס, אנחנו עובדים על חיזוק שרירי הליבה שלנו. אנחנו רוצים לחזק את היציבה בזמן תנועה.  מתוך המיקוד בליבה, תבוא יכולת הגמישות והתנועה.

ועכשיו לניהול: כשהכל זז והתנועה מחויבת במציאות, אנחנו נדרשים לחזור ולהתמקד בליבה שלנו, להיות מחוברים למי שאנחנו, למה שאנחנו מאמינים, לערכים שלנו כבני אדם, כמנהלים, כארגון. זו השעה להיות מקורקעים ומחוברים למרכז, לליבה שלנו.

משם נוכל לנוע בביטחון בתוך המרחב ולהחליט אילו התנהגויות באמת חשובות לנו ואילו התנהגויות פחות מתאימות, נוכל לקבל החלטות, לשנות דעות, לנסות דברים חדשים, להיכשל ולנסות שוב. כשגבולות הגזרה ברורים ומוגדרים, נוכל להרגיש בטוח ונוח לנוע, ואם צריך גם להגמיש את הגבולות, בידיעה שגם אם נכשל יש לנו לאן לחזור.

אז איך מחזקים את שרירי הליבה של הארגון?

  • יודעם מה ה"למה" שלי? ומה ה"למה" של הארגון
  • מחליטים מה חשוב לנו עכשיו – ואיך נמדוד את מה שחשוב לנו
  • מחליטים מי השותפים שלנו לעשייה ובאמת משתפים אותם תוך יצירת ערך עבורם
  • מחליטים מה מתחילים לעשות, מה עוצרים מלעשות ועם מה ממשיכים

איך מתגמשים ומותחים את התנועה?

  • מנסים כל פעם משהו, חדש. מצליחים או נכשלים ומדברים מה עבד לי / לנו ומה לא
  • מה בפעם הבאה נעשה אחרת שיצליח יותר. מאתגרים את עצמינו עוד קצת נותנים לעצמנו לעמוד על קצות האצבעות וגם נחים.
  • מחברים מישהו שיכול למתוח אותנו, ברעיון, בגישה, מפתחים סקרנות לתהליכי למידה
  • יוצרים פשטות, מפרקים מורכבויות לחלקים קטנים כדי שנוכל לעכל אותם
  • יוצרים שותפות בין מה שמחבר ומקרקע לבין מה שמותח.

איך יוצקים את כל התוכן הזה לתהליכי וסדנאות פיתוח מנהלים?

דברו איתי: סמדר צלליכין -סבו, מנהלת חטיבת הגלובל ב-Lotem
 052-5654877 | smadara@lotem.co.il

Explore more

Blog

הנגשת תוכן ניהולי עדכני

 70% מהעובדים מעידים שהרווחה הנפשית שלהם מושפעת מתפקוד המנהל שלהם (במידה זהה לאופן בו היא מושפעת מבני ובנות הזוג שלהם).*  נתון מעניין אך קצת מדאיג לאור הנתון הבא: כמעט מחצית מהמנהלים מעידים שהם מרגישים שאין להם את הכלים הדרושים להם על מנת לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר.**  אחת הדרכים להתמודד עם אתגרים אלו בקרב גופי […]

רוצה לקרוא
Blog

כלי AI לקידום תהליכי למידה

אחד מתפקידי גוף הלמידה אשר תופס את עצמו כ- Enabler הוא לאתר ולהנגיש לארגון כלים ראויים שיאפשרו ליחידות העסקיות לבצע, לנהל, לשפר ולתעד את תהליכי הלמידה שלהן או לפתח לעצמן תוצרי למידה בסיסיים.  כלים כאלו כוללים מערכות ניהול למידה, כלים ליצירת תוכן דיגיטלי, תוכנות עריכת וידיאו (כולל סרטוני סמן ללמידת מערכת), מערכות לניהול ידע, כלים לעריכת […]

רוצה לקרוא
Blog

גוף הלמידה כמקדם תרבות למידה אישית 

השפעה על תרבות של ארגון, ובתוך כך על תרבות הלמידה הארגונית, היא עניין חמקמק שדורש זמן ותשומות ומושפע מהרבה גורמים. אחת הדרכים לעשות זאת היא בגישת Bottom up – מהפרט אל הארגון. 

רוצה לקרוא

תפריט נגישות