נעם מלוטם

אענה לך בהקדם האפשרי

01:01 AM

היי, אני נעם מלוטם. איך אפשר לעזור לך?

Chat






name

email/phone

message


חזרה

4 הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחת שינויים

בלוג זה פורסם לראשונה ללקוחות Manager's GPS לפיתוח מנהלים: כלים ניהוליים בדיגיטל.
מה זה אומר כלים ניהוליים ב-Mgps? כדאי שתכירו>>

במאמר המקושר, מוצגות המסקנות של מחקר שהתבצע בהרווארד ומצא 4 גורמים אשר חזו את התוצאות (הצלחה או כישלון)
של למעלה מ-1,000 יוזמות שינוי בעולם.

ארבעת הגורמים הם – 

  1. משך הזמן:
    ארגונים רבים מניחים שככל שיוזמת השינוי לוקחת יותר זמן, כך גדל הסיכוי להיכשל. בניגוד לתפיסה הרווחת, המחקר מצא שפרויקט ארוך אשר נבחן לעתים קרובות יותר צפוי יותר להצליח מאשר פרויקט קצר שאינו נבדק לעתים קרובות. כלומר, הזמן שבין הביקורות הוא קריטי יותר מאשר אורך החיים של הפרויקט. להמלצת כותבי המאמר, יש לבחון את הביצועים של פרויקט השינוי לפחות באופן דו-חודשי.
  2. איכות הצוות:
    הכוונה היא ליכולת של הצוות לבצע את פרויקט השינוי באופן מוצלח. למרות שמנהלים בכירים לרוב מסרבים לאפשר ל"כוכבים" שלהם להשתתף בתכנית השינוי כי העבודה השוטפת עלולה להיפגע מכך, ההצלחה של השינוי תלויה באיכות הצוות. יש לבחור את הצוות בצורה קפדנית בהתאם לקריטריונים שהוגדרו. דוגמה לשישה קריטריונים בהם השתמש מנכ"ל אשר הוביל שני תהליכי שינוי מוצלחים: בעלי כישורי פתרון בעיות, מוכוונים לתוצאות, בעלי גישה מתודולוגית וסבלנות לעמימות, בעלי הבנה ארגונית, מוכנים לקבל אחריות על החלטות, בעלי מוטיבציה גבוהה אך אינם משתוקקים לאור הזרקורים.
  3. מחויבות:
    יש שתי קבוצות שצריך להתייחס למחויבות שלהן על מנת שהשינוי יכה שורש: 1. המנהלים המשפיעים ביותר (שאינם בהכרח הבכירים ביותר), היות והמחויבות של אלו חיונית על מנת לייצר מחויבות בשאר הקבוצות, ו-2. קבוצות המושפעים מהשינוי, שלהתלהבות שלהם (או להיעדר ההתלהבות) יש השפעה על הצלחת השינוי.
  4. מאמץ:
    במהלך הטמעת שינוי בארגון, העובדים נדרשים להתמודד עם שינויים בעבודתם, נוסף על האחריות היומיומית שלהם ולכן עשויים להתנגד. כותבי המאמר ממליצים להקפיד שעומס העבודה של העובדים לא יגדל ביותר מ-10% בעקבות השינוי, בכדי לא לייצר עומס יתר על המשאבים אשר יפגע בתכנית השינוי או בהתנהלות השוטפת וכדי למנוע פגיעה במורל העובדים.

עכשיו את.ה: על איזה מהגורמים תוכל.י להשפיע בשינוי הבא שתוביל?

Explore more

Podcast

עולים למרפסת – פרק שמיני "כאבי גדילה : איך הופכים מסטארט אפ לארגון מוביל?"

ברוכים הבאים לפרק השמיני של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! סמדר ארבל מארחת את טל קורן, יועצת ארגונית ומנהלת החטיבה העסקית בלוטם, וד"ר אייל אוריון, מנכ"ל ומייסד שותף של Vectorious- חברה פורצת דרך בתחום המכשור הרפואי. בשיחה על האתגרי צמיחה מואצת בארגון. איך בונים הנהלה מתפקדת כשכל אחד מגיע מרקע שונה? מה נדרש ממנכ"ל כשהוא עובר מניהול צוות מצומצם להובלת עשרות מנהלים?  ואיך משמרים תרבות ארגונית חדשנית תוך עמידה ברגולציות? המעבר מהתנהלות יזמית למבנה ארגוני בוגר- עם כל האתגרים והפתרונות בדרך.

רוצה לקרוא
Podcast

עולים למרפסת – פרק שביעי "לנהל במדינה במשבר : הכשרת סגל בכיר בתקופה כאוטית"

ברוכים הבאים לפרק השביעי  של  "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם! סמדר ארבל מארחת את מאיה אמסלם, יועצת ארגונית ומנהלת פרויקט המדרשה הלאומית למנהיגות, ממשל וניהול בלוטם ועומרי דגן, ראש המדרשה הלאומית למנהיגות ממשל וניהול. בשיחה על המהפך שעברה הכשרת הסגל הבכיר בשירות המדינה מאז ה7 באוקטובר. איך מתמודדים עם הפער בין אחריות לסמכות? מה זה "חדר כושר למנהלים" ? ובעיקר – כיצד מכשירים, מלווים, ונותנים כלים מנהיגותיים למי שכבר נמצא בראש הפירמידה? מבט נדיר אל תוך עולם ההכשרות של הדרג הבכיר ביותר בשירות הציבורי

רוצה לקרוא
Blog

לנהל (שוב) בזמן מלחמה

במצבי קיצון, אנשים חווים חרדה, בלבול, חוסר ודאות וחוסר אונים. המנהלות והמנהלים הופכים – עוד יותר מהרגיל – לדמויות עוגן. מנהיגות במצבי חירום משמעה: להיות גשר. למה גשר? כי הוא מספק שני צרכים קריטיים: 1. ביטחון – תחושת תמיכה, מקום אנושי בטוח. 2. המשכיות – שמירה על יציבות, תקווה ותנועה קדימה.

רוצה לקרוא

תפריט נגישות