Podcast
עולים למרפסת – פרק שישי "מדד התשוקה: חדשנות ארגונית הלכה למעשה"
ברוכים הבאים לפרק השישי של "עולים למרפסת" – פודקאסט למנהלים ומנהלות מנקודת מבט אחרת – מבית לוטם!
סמדר ארבל מארחת את אליענה אלפרוביץ', יועצת ארגונית ומנהלת את פעילות ההייטק בלוטם ואופיר חרל"פ ריבלין, מנהלת החדשנות של קבוצת ריאלטי. בשיחה הן משתפות כיצד חדשנות משרתת את האסטרטגיה של הארגון, הופכת מערך ארגוני לתוכנית עבודה, מה נדרש כדי להפוך רעיונות חדשים לפעולה בשטח, ואיך יוצרים תרבות שבה כל עובד מרגיש שותף לחדשנות.
להאזנה >>
בלוג הפודקאסט – מדד התשוקה: חדשנות ארגונית הלכה למעשה
ברוכים הבאים לפרק נוסף של הפודקאסט "עולים למרפסת". בעולם העבודה המודרני, שבו חדשנות היא מנוע צמיחה קריטי, ארגונים רבים מתמודדים עם השאלה: כיצד הופכים חדשנות מכותרת גדולה לכלי עבודה יומיומי, שמחזק את התרבות הארגונית ומניע צמיחה מתמדת? בפרק מרתק זה, אנו צוללים לעומקם של תהליכים אלו, ובודקים כיצד ניתן לייצר סביבה התומכת ומעודדת פיתוח ויזמות פנים-ארגונית.
הדיון שלנו עסק בשאלה מהי חדשנות בארגונים? חדשנות אינה רק טכנולוגיה, אלא דרך חשיבה המאפשרת לעשות דברים אחרת ולהגיע לקפיצות משמעותיות. בפרק ששודר לאחרונה, אירחנו את אופיר חרל"פ ריבלין, מנהלת החדשנות של קבוצת ריאליטי, ואת אליענה אלפרוביץ', יועצת ארגונית ומנהלת תחום ההייטק בחטיבה העסקית בלוטם. אופיר הדגישה את החשיבות של חדשנות ככלי צמיחה אסטרטגי, והסבירה כי היא חייבת להיות מחוברת ליעדים העסקיים של הארגון. חדשנות לשם חדשנות, ללא מטרה ברורה, עלולה להפוך למקור לבזבוז משאבים ולאכזבה. אליענה שיתפה תובנות חשובות מנסיונה העשיר בעבודה עם ארגונים על פיתוח חדשנות.
אז מהם המפתחות להטמעה מוצלחת של חדשנות פנים-ארגונית? התשובה טמונה בבניית תשתיות מובנות, ביצירת תרבות של יזמות ובמתן כלים מעשיים לעובדים. התהליך בריאליטי, בשיתוף לוטם, כלל מספר שלבים מהותיים:
- בניית תשתיות חדשנות: ריאליטי הבינו כי עם צמיחת הארגון, יש צורך לבנות תשתיות פנים-ארגוניות שיאפשרו לעובדים להביא רעיונות חדשים ולקדם אותם. זאת בניגוד לימים שבהם ניתן היה "לפתוח את הדלת של המנכ"ל" עם כל רעיון.
- כלים מעשיים לצוותי החדשנות: התוכנית, שנקראת Tier One" (Turning Innovation into Reality)", כוללת שלושה רבדים: השראה (חשיפה לארגונים ולדרכי עבודה שונות), מתודה (לימוד והתנסות בכלים שונים, ביניהם Design Thinking), ופרויקט מעשי שנוגע במיקודים האסטרטגיים של הארגון.
- מעורבות הנהלה: הנהלה שהיא שותפה מלאה לתהליך ומחזקת את המחויבות הארגונית לחדשנות.
התוצאה היא תהליך דינמי ומתפתח, שבו חדשנות אינה סטטית, אלא מותאמת כל הזמן לקצב השינויים בארגון ובעולם. ההתמקדות בהפיכת רעיונות למציאות, תוך מתן כלים והכוונה, מעצימה את העובדים ומחזקת את התרבות הארגונית.
לסיכום, חדשנות פנים-ארגונית היא הרבה יותר מטכנולוגיה או רעיונות מבריקים. זהו מסע תרבותי עמוק, המאפשר לכל עובד ועובדת להשפיע על ליבת העשייה הארגונית ולהזניק את הארגון קדימה.
אם אתם מעוניינים לפתח תהליכי חדשנות בארגון שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו ללוטם. אנו מזמינים אתכם להאזין עכשיו לפרק המלא של "עולים למרפסת" ולצאת לדרך של חדשנות הלכה למעשה!
לפרק הקודם >
לפרטים נוספים > eliana@lotem.co.il