Blog
אוהב, לא אוהב, אוהב, לא אוהב…
לרגל חג האהבה, עצרנו להתבונן בשאלה 'כמה אני אוהב את העבודה שלי?'
השנים האחרונות בחסות הקורונה, דור ה-Z שנכנס לשוק העבודה, שינויים גלובליים – כל אלה טלטלו את שוק העבודה. כולנו היינו עדים לגלים של 'התפטרות גדולה' ואז 'התפטרות שקטה' והסערה עדיין לא שככה. שאלות כמו 'כמה אני אוהב את העובדה שלי?' 'כמה אני משמעותי במקום העבודה?' 'האם אני מגיע לעבודה שלי בשמחה?' נשאלו יותר ויותר בקול חזק וברור.
אז כמה מאתנו באמת מגיעים לעבודה בשמחה? על פי בנצ'מרק עדכני של מקומות עבודה בישראל שערכה לוטם סנסינג מדובר במספר נמוך למדי של עובדים שבאמת מגיעים נהנים להגיע לעבודה.
בסקרי מחוברות שנערכו בשנים 2022-2023 בתגובה להיגד "אני מרגיש שהעבודה ב-X עושה לי טוב ולרוב אני נהנה לבוא לעבודה" כ-33% מהעובדים בישראל הסכימו במידה נמוכה עד בינונית בלבד (הערכה היא כי זהו מספר נמוך יותר מהנתון בפועל ומייצג רק את מי שמרגישים מספיק בנוח ובשלים בכדי להודות בכך במפורש).
'Career Well-Being' – שזה בפשטות כמה אתה אוהב את מה שאתה עושה כל יום, מהווה על פי מכון המחקר של Gallup, אחד מתוך 5 אלמנטים חיוניים לרווחה נפשית(ארבעת המרכיבים האחרים הם רווחה חברתית, רווחה פיננסית, רווחה גופנית ורווחה קהילתית).
ההמלצה שלנו: התמקדנו ב-5 הערוצים הבאים כדי לחזק את תחושת "רווחת הקריירה" בקרב העובדים, או במילים אחרות –
כך תגרמו לעובדים שלכם לאהוב את העבודה שלהם:
צרו סביבת עבודה חיובית.
טפחו סביבת עבודה ותרבות ניהולית המעודדת הכרה, תקשורת ויחסים חיוביים. זה כולל תחושת שייכות, הכלה וגיוון, יחסים חיוביים עם עמיתים, איזון טוב בין עבודה לבית והזדמנויות קבועות למתן משוב.
הציעו הזדמנויות ללמידה והתפתחות.
חלק משמעותי מאוד מרווחת קריירה היא לאפשר לעובדים להגיע ליעדים המקצועיים שלהם. רווחה בקריירה משמעותה משהו שונה עבור כל עובד שכן היא תלויה לחלוטין במטרות ובתחומי העניין האישיים שלו. לפיכך, עזרו לעובדים לגלות את החוזקות, תחומי העניין שלהם ומה נותן להם אנרגיה והגשמה בתפקיד. לבסוף, ודאו שלעובדים תהיה גישה לכלים והזדמנויות הנכונות כדי להתפתח ולהגיע לשם.
הכירו ופרגנו לעובדים.
ראו את העבודה של העובדים שלכם ואל תיקחו כמובן מאליו. יש מנהלים שנוטים להגיד "זו העבודה שלהם", נכון – ועדיין. אישור מחדש שהם עושים עבודה טובה, נותן לעובדים תחושת הגשמה, ביטחון ומייצר מעורבות גבוהה יותר. כמו גם, זו הזדמנות נוספת לסמן ערכים, מיומנויות וציפיות שלכם מהעובדים שלכם.
השקיעו בבניית צוותים.
פתחו את מערכות היחסים בצוותים שלכם, כך שכל אחד מהעובדים ירגיש שהוא לא לבד. אחד הדברים שהופכים צוות למנצח הוא "ביטחון פסיכולוגי" – היכולת של חברי הצוות בין השאר, לדבר על הקשיים, לשאול שאלות ולהעלות סוגיות – כל זאת ללא שיפוטיות.
שנו תפיסה מ"מנהל" ל"מאמן".
על מנת ליישם את הטיפים הכתובים מעלה, על המנהלים לסגל לעצמם מיומנויות של מנטורינג, החל מהגדרת יעדים, תהליכי חניכה, משוב ושגרות ניהול שוטפות כמו פגישות עבודה, פגישות אישיות, תהליכי הערכה ומשוב, שיחות פיתוח קריירה, ישיבות צוות ועוד.
טיפ אחרון שנלקח מהרצאתו של סיימון סינק – "Do you love your wife"? לגבי התמדה. המסר המרכזי שלו הוא שאהבה, בין אם במערכות יחסים ובין אם בעבודה, מתקיימת כתוצאה מהתמדה. מה שגורם לנו להתאהב אלו לא המחוות החד פעמיות, אלא מספר מחוות קטנות שביחד מייצרות משהו שלם וחזק. אין אירוע או משהו מסוים שבזכותו העובד יגיד "אני אוהב את מקום העבודה שלי", אלא זה תוצר של הרבה מחוות קטנות שאם מתמידים בהן הן מייצרות תרבות חזקה.